Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Πώς αντιμετωπίζουμε την αποτυχία

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

Επιμέλεια ύλης από τη Χρυσάνθη Μυρσινιά,
Κλινική Ψυχολόγο, Νευροψυχολόγο, Ψυχοθεραπεύτρια, [email protected]

Το ελληνικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια εκπαιδεύει τους εφήβους στην απόκτηση γνώσεων, αλλά σίγουρα αποτυγχάνει στην ψυχολογική τους υποστήριξη για την ενδεχόμενη αποτυχία εισαγωγής στην σχολή της επιλογής τους. Σίγουρα η αποτυχία αυτή  δεν σημαίνει το τέλος του κόσμου ή της μετέπειτα καριέρας, αλλά είναι μια από τις πρώτες μορφές ματαίωσης που βιώνει ο έφηβος μπαίνοντας στον ενήλικο κόσμο. Οι γονείς οφείλουν να βοηθήσουν το έφηβο παιδί τους στην είσοδό του στην ενηλικίωση κατανοώντας την απώλεια που βιώνει και όντας δίπλα του σε οποιαδήποτε απόφαση λάβει το ίδιο.

 

Πώς μπορούν όμως πρακτικά να βοηθήσουν τον έφηβο οι γονείς;

  • Μέσω της ενσυναίσθησης οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι ο κόπος του παιδιού τους δεν απέφερε αυτά που προσδοκούσε το ίδιο το παιδί και όπως είναι κατανοητό, αυτό δημιουργεί συναισθήματα έντασης, θυμού και λύπης στο παιδί, τα οποία πρέπει να εκφραστούν και να εξωτερικευτούν.
  • Η στήριξη των γονιών πρέπει να είναι έμπρακτη, δίνοντας πρακτικές λύσεις που να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα της οικογενειακής κατάστασης, είτε αυτό σημαίνει η επιλογή μιας άλλης σχολής, είτε η φοίτηση σε χώρα του εξωτερικού, είτε η επανάληψη των εξετάσεων, είτε ακόμα και η επιλογή μη φοίτησης.
  • Οι γονείς οφείλουν να κατανοήσουν ότι η τελική επιλογή και απόφαση είναι του εφήβου. Η προβολή των επιθυμιών και των ονείρων των γονιών στα παιδιά μπορεί να αποβεί καταστροφική για την εξέλιξη του εφήβου.
  • Σίγουρα αυτή η αποτυχία δεν σημαίνει το τέλος της καριέρας του εφήβου. Η φοίτηση σε μια σχολή ανοίγει νέους ορίζοντες και είναι πηγή γνώσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ένα πανεπιστημιακό πτυχίο είναι πανάκεια για την μετέπειτα εξέλιξη της επαγγελματικής ζωής.
  • Οι γονείς δεν πρέπει να διστάζουν να συμβουλευτούν ειδικούς (ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού) για το πώς να χειριστούν τις αντιδράσεις των εφήβων, αλλά και να διευκολύνουν τη μετάβαση των εφήβων στην ενήλικη, φοιτητική ζωή.

 

spot_img

More articles