“Στραγγαλισμός” της παράλληλης στήριξης

Spread the love


Για τις ευαίσθητες ειδικές περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, η αναστάτωση που γενικότερα σήμερα επικρατεί στην Παιδεία, πνίγει τη φωνή διαμαρτυρίας που τους αφορά, καθώς ποτέ δεν φτάνει, όπως αποδεικνύεται, στα ώτα των αρμοδίων. Ο “Γολγοθάς” των οικογενειών των παιδιών αυτών είναι βουβός, αξιοπρεπής, με πρώτο μέλημα το μεγάλωμα του παιδιού, ώστε να διατηρεί το αίσθημα ασφάλειας και την ψυχονοητική του ισορροπία. Έχουν όμως εισπράξει οι οικογένειες τις διαβεβαιώσεις μέχρι σήμερα από την πολιτεία ότι οι κυβερνήσεις προτάσσουν το αξίωμα των «ίσων ευκαιριών» στην εκπαίδευση. 

Αξίωμα που έχει έμπρακτα εφαρμοστεί ως δικαίωμα, με τις υπηρεσίες της Παράλληλης Στήριξης για κάποια χρόνια, οι οποίες όμως τώρα, λόγω περικοπών “στραγγαλίζονται”, αφήνοντας στο έλεός τους μαθητές και γονείς που εμπίπτουν στην κατηγορία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε πρόσφατη επίσκεψή του σε Βρεφονηπιακό σταθμό στο Θησείο έκανε ειδική αναφορά στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, θέλοντας να δείξει ευαισθησία και  ενδιαφέρον ∙ προφανώς, έχοντας ο κ. Μητσοτάκης ενημερωθεί από τους συμβούλους του ότι όσο νωρίτερα διαγνωστούν σε μικρές ηλικίες οι μαθησιακές δυσκολίες, τόσο ευκολότερα μπορούν να βελτιωθούν και να αντιμετωπιστούν, για να απολαμβάνει το παιδί χρόνο με το χρόνο ισότιμη πρόσβαση στις σπουδές και να σημειώνει πρόοδο και εξέλιξη. 

Στην πράξη σήμερα, οι περικοπές των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης είναι ένα από τα κύρια αιτήματα που έχουν εγερθεί από γονείς και εκπαιδευτικούς απέναντι στην θύελλα των περικοπών «και τον εξορθολογισμό», όπως χαρακτηριστικά  ο Υπ. Παιδείας αποκαλεί την εξοικονόμηση κονδυλίων από την Παιδεία, που πλήττει άμεσα στην πράξη το επίπεδο φοίτησης των μαθητών.    

Κόντρα στην «ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΕΔΑΣΥ», που με σύγχρονα επιστημονικά κριτήρια ορίζει πόσες ώρες χρειάζεται ο κάθε μαθητής, το Υπουργείο Παιδείας, από τις ημέρες ακόμη της υπουργίας της Δόμνας Μιχαηλίδου είχε αρχίσει να εφαρμόζει το μοίρασμα των ωρών των υπαρχόντων εκπαιδευτικών σε περισσότερα παιδιά.

Για συγκεκριμένο μαθητή, με ανάγκη Παράλληλης Στήριξης, 24 ώρες την εβδομάδα, βάσει εγκρίσεως του ΚΕΔΑΣΥ, η διάθεση της Παράλληλης στήριξης «μεταλλάχθηκε» σε 12 ώρες, όπως οι γονείς από το 2023 είχαν καταγγείλει, διότι αργότερα προστέθηκε και δεύτερος μαθητής, με την τότε προειδοποίηση της Δ/νσης του Σχολείου ότι αν προκύψει και τρίτος μαθητής, οι ώρες θα μειώνονταν σε 8 την εβδομάδα.

Οι αξιολογικές εκθέσεις του ΚΕΔΑΣΥ καταφανώς δεν γίνονται αρμοδίως, στο Υπουργείο, σεβαστές. Αναρωτιούνται λοιπόν και αγωνιούν οι γονείς μήπως τελικά επίκειται και η κατάργηση της Παράλληλης Στήριξης. 

Ήδη, με επιστολή τους προς την Υπουργό Νίκη Κεραμέως από τις 11/01/2023, αγωνιούντες γονείς με υπογράφοντα τον Περικλή Αντωνίου, είχαν ρωτήσει, διαμαρτυρόμενοι έντονα για το θέμα: «Να ξεχάσουμε  την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και την αντιμετώπισή τους, γιατί π.χ. στέρεψαν οι διαθέσιμες πιστώσεις ή γιατί η αρμόδια Αρχή χρηματοδότησης (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΕΣΠΑ κ.α.) αδυνατεί;». Βάσει της ίδιας επιστολής είχε ζητηθεί από την τότε υπουργό κ. Κεραμέως νέα ειδική προκήρυξη για την κάλυψη των κενών θέσεων της Λέσβου στην Παράλληλη Στήριξη και Ένταξη, με πρόσθετες διαθέσιμες πιστώσεις/πρόσληψη και θέσπιση ειδικών κινήτρων, προκειμένου να αναστραφεί η «αρνητική» εικόνα του νησιού και να καταστεί ελκυστικό για τους υποψήφιους. 

Πλέον, το θέμα έφθασε με επιστολή στο πρωθυπουργικό γραφείο. Απευθυνόμενοι ευθέως στον Πρωθυπουργό, με επιστολή τους την 06/09/2024 οι γονείς ανέφεραν συγκεκριμένα ότι στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, για τη φετινή σχολική περίοδο, υπάρχει μόνο μια εκπαιδευτικός για την Παράλληλη Στήριξη, η ίδια, η περυσινή εκπαιδευτικός, ενώ, μέχρι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δυο παιδιά στην πρώτη τάξη και ένα στην έκτη, με εγκριτική απόφαση από το ΚΕΔΑΣΥ, για 24 ώρες εβδομαδιαίως το κάθε παιδί. 

«Δεν πρέπει, υπό ιδιαίτερες συνθήκες, και για «προβληματικές»/μη ανεπτυγμένες Περιφερειακές Ενότητες, μεταξύ των οποίων είναι και η Λέσβος, να προβλέπεται επιπλέον υπέρβαση της χρηματοδότησης, καθώς και με κριτήρια Κοινωνικά, Οικονομικά, Εθνικά, Δημογραφικά, Αναπτυξιακά κλπ. το ύψος και η χωρική κατανομή των διαθεσίμων πιστώσεων;», ρωτούν τον κ. Μητσοτάκη οι γονείς.

Η επιστολή των γονέων

«Αξιότιμε κε Πρόεδρε, 

Αν οι… «αρμόδιοι» υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΙΘΑ επιδεικνύουν στην υπόψη περικοπή, π.χ. για το 4ο Δημ. Σχολείο Μυτιλήνης και δεν αποφασίσουν να στείλουν τουλάχιστον έναν επιπλέον εκπαιδευτικό για την ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, αυτή η «απόφασή» τους, δεν συνιστά παράβαση των δικαιωμάτων των παιδιών μας και της ισχύουσας νομοθεσίας (όπως π.χ. ενδεικτικά των Ν.3699/08, Ν.4547/18, Ν.4823/21 κ.α.), που υποτίθεται ότι τα προστατεύει;

Αλλά και δεν καθιστά τους «αρμοδίους» υπεύθυνους και υπόλογους απέναντί ​​μας (αφού θεμελιώδης υποχρέωση του όποιου Γονέα είναι η με κάθε νόμο, μέσο και τρόπο υποστήριξης των παιδιών του), όταν βλέπουμε, κάθε μέρα που περνά, τα παιδιά μας να μένουν όλο και πιο πίσω και όχι μόνο… από τα άλλα παιδιά, επαπειλούμενα και με πρακτικές bullying εις βάρος τους;

Η απάντηση προκατόχων ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας, στο αίτημα μας, ήταν ότι: «Δεν υπάρχει ενδιάμεσος για τις θέσεις της Παράλληλης Στήριξης και Ένταξης για το νησί σας» και όταν προτείναμε χορήγηση κινήτρων για προσέλκυση των ενδιαφερομένων (όπως ακριβώς κάνει σήμερα το Υπουργείο Υγείας), μας… «αποστόμωσαν», λέγοντάς μας: «Δεν είναι δικό μας θέμα, είναι ζήτημα του Υπουργείου Οικονομικών»…. Άποψή μας, δεν είναι ζήτημα έλλειψης πόρων, αλλά (ζήτημα) «έξυπνης» διαχείρισής τους (των πόρων) και προτεραιοτήτων…

Εύλογα ερωτήματά μας:

* Η Πολιτεία και οι Υπηρεσίες της, δεν οφείλουν να αναγνωρίσουν την «αναπηρία»/ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικές κ.ά.», ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, πέρα από μικρόψυχους, «οικονομικούς υπολογισμούς», αποτρέποντας τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων τους – παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής – μη εξασφαλίζοντας «Ασφάλεια Δικαίου», στο βωμό… «εξοικονόμησης» πόρων;

* Δεν δεσμεύεται η Πολιτεία, και δεν πρέπει να λειτουργεί και το Σχολείο, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Πολιτείας, να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν Δημόσιας Παιδείας και να μεριμνά για τη χορήγηση δωρεάν Δημόσιας Ειδικής Αγωγής στους έχοντες ανάγκη, με μαθησιακές, νοητικές κ.ά. δυσκολίες και ανάγκες;

* Τόσες χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται και δεν μπορούν να συμπληρωθούν τα λίγα κενά της Π.Σ. και Ε., επικαλούμενοι οι «αρμόδιοι»/ τους περιορισμούς της χρηματοδότησης, περιορισμοί, που είναι υπεράνω Νόμων και Κράτους Δικαίου; Και τόσα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν σήμερα, οι πιστώσεις για την Ψυχική Υγεία/Εκπαίδευση είναι το πρόβλημα;

Ευχαριστούμε,

με ιδιαίτερη τιμή,

Οι αγωνιούντες Γονείς,

Για την εκπροσώπησή τους,

Μαρία Γαβριέλα Αντωνίου-Ιωάννης Λούπος»

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση