Έμεινε (πάλι)… από ρεύμα η ΔΕΗ!

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τις συχνές – πυκνές ολιγόλεπτες διακοπές της ΔΕΗ ήταν η χθεσινή τρίωρη διακοπή ρεύματος, που “έβγαλε από την πρίζα” ολόκληρο το νησί. Από τις 9.30 το πρωί σε ώρα αιχμής για τις επιχειρήσεις, τα καταστήματα, τις υπηρεσίες τα πάντα νέκρωσαν, μαζί με το εργοστάσιο της ΔΕΗ που κατέρρευσε εξαιτίας “εσωτερικής βλάβης”.

Η ηλεκτροδότηση άρχισε ν’ αποκαθίσταται σταδιακά από τις 12.30 το μεσημέρι. Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Διευθυντής του Εργοστασίου της ΔΕΗ Αντώνης Κατσάνης, το χθεσινό μπλακ-άουτ οφείλεται σε «βλάβη σε διακόπτη παροχής που έπεσε με αποτέλεσμα να σταματήσει η παροχή ρεύματος σε όλες τις μηχανές του εργοστασίου».

Εξαιτίας της διακοπής τα καταστήματα λειτούργησαν μετ’ εμποδίων αφού δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες ακόμη και στις πιο απλές υπηρεσίες, τα ψυγεία με ευπαθή προϊόντα έμειναν  εκτός λειτουργίας, οι υπηρεσίες υπολειτούργησαν, οι τράπεζες δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν το κοινό, οι παιδικοί σταθμοί άφησαν χωρίς φαγητό τα παιδιά, η πυροσβεστική δέχθηκε επτά κλήσεις για απεγκλωβισμούς από ασανσέρ, ενώ προβλήματα βεβαίως υπήρξαν σε όλα τα νοικοκυριά αποδεικνύοντας ότι ένα βασικό αγαθό, όπως είναι το ρεύμα για τη Λέσβο… δεν είναι δεδομένο.

Έχουμε συνηθίσει να μην είναι δεδομένο με την πρώτη κακοκαιρία ή εν μέσω θερινής περιόδου και τώρα πλέον μαθαίνουμε ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να μείνει το νησί χωρίς ρεύμα. Και αν αυτό ακούγεται απλό, για ένα άτομο με κινητικά προβλήματα ή έναν ηλικιωμένο είναι σοβαρή υπόθεση να μην μπορεί να βγει ή να μπει στο σπίτι του επειδή δεν λειτουργεί το ασανσέρ.  Είναι σοβαρό όταν οι πολίτες καλούνται να πληρώνουν τους “φουσκωμένους” λογαριασμούς της ΔΕΗ με το υστέρημά τους και να μην έχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες, επειδή έτσι απλά… ένας διακόπτης μπορεί να “ρίξει” ολόκληρο το εργοστάσιο.

Ο Γενικός Γραμματέας του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Εγγλέζος, μας έκανε γνωστό ότι αύριο το Επιμελητήριο θα στείλει έγγραφη διαμαρτυρία στη  διοίκηση της ΔΕΗ και σε όλους τους αρμόδιους φορείς για να καταγγείλει τις συχνές πλέον διακοπές ρεύματος. «Η αγορά, όλο το εύρος των επιχειρήσεων και υπηρεσιών αναστατώθηκε σήμερα (σ.σ. χθες) από την διακοπή ρεύματος που διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες. Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η διακοπή. Κάθε τόσο συμβαίνουν ολιγόλεπτες διακοπές που αναστατώνουν τη λειτουργία της αγοράς και την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργούν προβλήματα. Αυτό δεν μπορεί να συνεχισθεί», τονίζει ο ίδιος.

Ο κ. Εγγλέζος διατηρεί κομμωτήριο και περιγράφοντας τη χθεσινή του μέρα τόνισε τα εξής: «Χρειαζόμαστε ρεύμα για ζεστό νερό και για το πιστολάκι. Δεν μπορούμε να λούσουμε τον πελάτη με παγωμένο νερό, ούτε να τον αφήσουμε να φύγει με βρεγμένα μαλλιά, οπότε εμείς ουσιαστικά δεν λειτουργήσαμε.  Για κάθε κατάστημα ή επιχείρηση τα προβλήματα στη λειτουργία είναι διαφορετικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι μας έχουμε υποστεί ζημιά  και θα συνεχίσουμε, όσο παραμένει ίδια η κατάσταση. Εμείς θα ζητήσουμε να τεθεί ξανά επί τάπητος το θέμα του εργοστασίου της ΔΕΗ το οποίο μοιάζει να έχει ξεχασθεί».

Έντονες  ήταν οι διαμαρτυρίες και από τους εμπόρους. Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης Παναγιώτης Παπαρίσβας κατήγγειλε την αδιάφορη στάση της  Διοίκησης της ΔΕΗ απέναντι στις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων.

«Έχουμε στείλει φέτος τουλάχιστον τρεις επιστολές στη Διοίκηση της ΔΕΗ και έχουμε διαμαρτυρηθεί και για τις διακοπές ρεύματος, ζητώντας ενημέρωση για το λόγο που συμβαίνουν και τι ενέργειες έχουν γίνει ώστε να αποτραπούν ή τουλάχιστον να περιοριστούν, όμως δεν έχουμε λάβει καμιά απολύτως απάντηση», τονίζει ο κ. Παπαρίσβας.

«Προφανώς δεν μπαίνουν στον κόπο ν’ απαντήσουν είτε λόγω της κακής λειτουργίας τους, είτε γιατί απλά αδιαφορούν προκλητικά γνωρίζοντας ότι έχουν το  μονοπώλιο στο νησί», συμπληρώνει ο ίδιος.

Αναφερόμενος στις συνέπειες της τρίωρης διακοπής ρεύματος για την  αγορά ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου ανέφερε «ουσιαστικά τα μαγαζιά έκλεισαν χθες. Δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ρεύμα ένα μαγαζί από το πιο απλό, να υπάρχει επαρκής φωτισμός για να δείξουμε στον πελάτη τα εμπορεύματά μας μέχρι να  κόψουμε  αποδείξεις, να εξυπηρετήσουμε πιστωτικές κάρτες, να κάνουμε παραγγελίες αφού δεν λειτουργεί ούτε το Ίντερνετ. Και αν αυτά τα αντιμετωπίζουμε εμείς σαν εμπορικά καταστήματα φανταστείτε τα προβλήματα σε ζαχαροπλαστεία, σε καφετέριες και επιχειρήσεις τροφίμων και εστίασης».

Ο κ. Παπαρίσβας επισημαίνει ότι οι συχνές βλάβες στο εργοστάσιο ή το εξωτερικό δίκτυο της ΔΕΗ σε μια περίοδο που η ζήτηση δεν είναι αυξημένη, δείχνουν ότι δεν γίνεται επαρκής συντήρηση  ώστε να προλαμβάνονται τα προβλήματα.