Με νηφαλιότητα χωρίς αφορισμούς

Από τα μεγαλύτερα έργα που έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα νησιά είναι η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και μπορεί σήμερα ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας να καταλογίζει στους κυβερνώντες τόσα και τόσα δεινά, αν όμως παρατηρήσει κανείς χωρίς αφορισμούς αλλά με νηφαλιότητα και τα θετικά, θα διαπιστώσει ότι στην παρούσα κυβερνητική θητεία έχουν γίνει και παρεμβάσεις που με προηγούμενες κυβερνήσεις δεν μπορούσε κανείς ούτε για αστείο να τις σκεφτεί.

Και ενδεικτικά αναφερόμαστε στα θέματα των επιδοτήσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης  για τα οποία η παρούσα κυβέρνηση με την προηγούμενη ακόμα πολιτική ηγεσία υπό τον Βαγγέλη Αποστόλου έβαλε τέλος στην αγωνία των αγροτών, που κάθε χρόνο δεν γνώριζαν πότε θα εισπράξουν και πόσα θα εισπράξουν από τις επιδοτήσεις τους. Καμία διάθεση από πλευράς μας να πλέξουμε το εγκώμιο των κυβερνώντων και σε τελική ανάλυση οι εκλογές είναι κοντά και ο καθένας θα πληρώσει και για τα λάθη και για τις αστοχίες του και κυρίως για την όποια αλαζονεία της εξουσίας. Κι αυτό εδώ το τελευταίο το σημειώνουμε, καθώς κάποια κομματικά – κυβερνητικά στελέχη έσπευδαν χθες με ξέφρενους πανηγυρισμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης να καμαρώνουν και να κουνούν το δάχτυλο στη Νέα Δημοκρατία ότι ντε και καλά της πήραν τη ρεβάνς! Έχουμε όμως την ταπεινή γνώμη πως αν λειτουργούσαν με σεμνότητα και ταπεινότητα και σε πιο χαμηλούς τόνους, αυτό θα το εκτιμούσε και θα το μετρούσε περισσότερο η κοινωνία μας. Φυσικά οι ίδιοι μπορεί να κοιτούν τις ζητωκραυγές του κομματικού τους περίγυρου στον μικρόκοσμο του διαδικτύου και να νομίζουν ότι έτσι είναι και στον έξω κόσμο, δικαίωμά τους, θα φανεί άλλωστε αυτό σύντομα.

Ας επανέλθουμε όμως τώρα στις κυβερνητικές παρεμβάσεις, καθώς δεν μπορεί κανείς – όσο κι αν πληγώνεται από τα όποια κρούσματα αλαζονείας βλέπει στο κυβερνητικό κομματικό στρατόπεδο – να κλείνει τα μάτια σε μια εξέχουσας σημασίας κυβερνητική παρέμβαση και πολιτική όπως είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα νησιά, το οποίο καμία από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν τόλμησε να αγγίξει. Ίσως πλησιέστερα έφτασε ως Υφυπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου η Χιώτισσα Ελπίδα Τσουρή, ανακοινώνοντας την ανάθεση σχετικής μελέτης, η τύχη της οποίας ωστόσο αγνοείται μέχρι τώρα. Κι ήρθε ως Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας με τον ΣΥΡΙΖΑ ο Νεκτάριος Σαντορινιός, ένας πολιτικός διαλλακτικός και χαμηλών τόνων χωρίς έπαρση, να αναθέσει τη μελέτη και να υλοποιήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο από το 2019 καλύπτει και τις καμπίνες στα πλοία, ενώ τώρα ανοίγει φτερά και για τα αεροπορικά εισιτήρια.

Κι όμως, όπως επιχείρησε να το εφαρμόσει το περασμένο καλοκαίρι η κυβέρνηση (για να καλύψει το κόστος από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ), αυτό που φαινόταν ήταν πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα αποτελούσε ένα μεγάλο φιάσκο και δεν είχαν άδικο ανησυχώντας οι τοπικοί φορείς που ασκούσαν σφοδρότατη κριτική στην κυβέρνηση, ασχέτως αν εκ του αποτελέσματος δεν δικαιώθηκαν. Επί της ουσίας η κυβέρνηση διέψευσε τις αρνητικές εκτιμήσεις. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός με Γενικό Γραμματέα τον Γιάννη Γιαννέλλη διέψευσαν τους πάντες αποδεικνύοντας στην πράξη πως ενίοτε γίνονται και τα ακατόρθωτα! Αυτό είναι που πρέπει να αναδείξει από το Μεταφορικό Ισοδύναμο η Κυβέρνηση και όχι να αναλώνονται στελέχη της σε «φτηνή επίδειξη δύναμης» για την Αντιπολίτευση και όσους είχαν επικρίνει το Μεταφορικό Ισοδύναμο εκτιμώντας ότι θα είχε αμφίβολα αποτελέσματα, που τελικά δεν είχε και τώρα τα ίδια πρόσωπα μετά παρρησίας αναγνωρίζουν την επιτυχία του εγχειρήματος χωρίς να κρύβονται.

Δεν είναι, άλλωστε, και λίγο πράγμα για έναν νησιώτη από τη Λέσβο και τη Λήμνο να εισπράττει 38,5 ευρώ για το εισιτήριό του με καμπίνα και από το καλοκαίρι να εισπράττει το ίδιο ποσό και για κάθε αεροπορικό εισιτήριο! Αυτή είναι ουσιαστική βοήθεια για τους κατοίκους των νησιών και ειδικά για τη Λέσβο, που έχει καταφέρει να διατηρήσει λόγω μεταναστευτικού και τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ το όφελος είναι διπλό, καθώς κερδίζουν και οι επιχειρηματίες για τις μεταφορές τους.

Άρα λοιπόν όσοι δεν έκαναν μέχρι τώρα εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θεωρώντας πενιχρά τα οφέλη του Μεταφορικού Ισοδύναμου, καιρός είναι να εγγραφούν έστω και καθυστερημένα…