Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

«Τώρα μπορούμε να στηρίξουμε με μεγαλύτερη επάρκεια την Υγεία»

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 

Είναι 58 ετών, με καταγωγή από το Ρέθυμνο και γνωρίζει την κατάσταση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας εκ των έσω, καθώς είναι γιατρός στο επάγγελμα.  Ο Ανδρέας Ξανθός εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ το 2012 και τον Ιανουάριο του 2015 ανέλαβε Υπουργός Υγείας. Χαμηλών τόνων πολιτικός, ανέλαβε σε μία εξαιρετικά κρίσιμη καμπή για το ΕΣΥ όταν τα νοσοκομεία και οι δημόσιες δομές υγείας είχαν στραγγίξει από προσωπικό. Μέσα σε 3 χρόνια κατάφερε να δώσει “ανάσες” στο σύστημα παρά τις μεγάλες δυσκολίες που κληρονόμησε και τα μεγάλα προβλήματα που συνεχίζουν ακόμα να υπάρχουν. Είναι ο Υπουργός που μαζί με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα συνέδεσαν το όνομά τους με την δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ανασφάλιστους για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ σε ό,τι αφορά τη Λέσβο έβαλε το νοσοκομείο Μυτιλήνης στο “κάδρο” του Υπουργείου του, ενισχύοντάς το στο μέτρο των δυνατοτήτων του με ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό.

Είναι ο Υπουργός επί ημερών του οποίου μονιμοποιήθηκαν οι δύο νευροχειρουργοί στο Βοστάνειο και μαζί με τον αναπληρωτή του, Παύλο Πολάκη, αφήνουν τη σφραγίδα τους στο νοσοκομείο του τόπου μας με την δρομολόγηση του Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου, ικανοποιώντας ένα μεγάλο και δύσκολο αίτημα του ιατρικού κόσμου και της τοπικής κοινωνίας.

Χθες ο κ. Ξανθός βρέθηκε για το περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο στη Μυτιλήνη  παραχωρώντας συνέντευξη στα Νέα της Λέσβου.

 

-Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ξεκινήσουμε με ένα πρώτο σχόλιό σας ως προς το πώς αποτιμάτε το έργο που έχετε επιτελέσει συγκρίνοντας τις σημερινές συνθήκες στο ΕΣΥ με την κατάσταση που παραλάβατε προ τριετίας.

«Έχουμε πει πολλές φορές ότι το ΕΣΥ το 2015 ήταν στα πρόθυρα του «λειτουργικού black out». Αυτό αποτράπηκε χάρη στην ευσυνειδησία των εργαζομένων αλλά και χάρη στην πολύ κρίσιμη ενίσχυση των νοσοκομείων με επιπλέον πόρους (ανθρώπινους και υλικούς). Χαρακτηριστική απόδειξη γι’ αυτό είναι η αύξηση των δημόσιων δαπανών υγείας ως ποσοστό του ΑΕΠ από το 4,6% το 2014 στο 5,2% το 2016.  Έτσι εξασφαλίστηκε η επιβίωση της δημόσιας περίθαλψης που δεν ήταν ούτε αυτονόητη, ούτε δεδομένη. Ταυτόχρονα υλοποιήσαμε με το ν.4368/2016  την εγγυημένη πρόσβαση των ανασφάλιστων πολιτών στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Η καθολική κάλυψη των ανασφάλιστων και η σταθεροποίηση και σταδιακή αναβάθμιση του ΕΣΥ αποτελούν τεράστιας σημασίας παρεμβάσεις για την αξιοπρέπεια των ανθρώπων και την κοινωνική συνοχή στη χώρα. Φυσικά υπάρχουν ακόμα «ανοικτές πληγές» στο Σύστημα Υγείας από την κρίση και τα μέτρα λιτότητας, οι οποίες όμως «επουλώνονται» σιγά-σιγά, ενώ ταυτόχρονα προωθούνται παρεμβάσεις «ηθικοποίησης» (έλεγχος του party στην Υγεία) και κυρίως μέτρα θεσμικής εξυγίανσης και μεταρρυθμίσεις, όπως στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, στο φάρμακο, στις προμήθειες, στην οργάνωση και διοίκηση των υπηρεσιών. Είμαστε αισιόδοξοι ότι με την ολοκλήρωση αυτών των αλλαγών το τοπίο στην Υγεία θα έχει μεταβληθεί ριζικά και οι πολίτες θα μπορούν να έχουν πληρέστερη, αξιόπιστη και αποτελεσματική φροντίδα από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, χωρίς δυσβάστακτες οικονομικές επιβαρύνσεις και με σεβασμό στα δικαιώματα και στην αξιοπρέπειά τους. Την τελική αποτίμηση αυτής της πορείας θα την κάνουν οι πολίτες στις επόμενες εκλογές».

-Να έρθουμε τώρα στα δικά μας, εδώ στη Λέσβο και το Βόρειο Αιγαίο. Το νοσοκομείο Μυτιλήνης με τις νέες σύγχρονες πραγματικά κτιριακές του υποδομές και τον εξοπλισμό αναβαθμίζεται και θέλω να μας πείτε δύο λόγια πάνω σε αυτό, ως προς το ρόλο που θα παίξουν στο μέλλον τα νοσοκομεία Μυτιλήνης, Σύρου και Ρόδου.

«Η στήριξη και αναβάθμιση του Νοσοκομείου Μυτιλήνης τα προηγούμενα 3 χρόνια θεωρώ ότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανένα. Οι νέες κτιριακές υποδομές που εγκαινιάζουμε αποτελούν κρίσιμη   προϋπόθεση ποιοτικής φροντίδας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού. Όμως το σημαντικότερο είναι η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του Νοσοκομείου και των υπόλοιπων δημόσιων δομών. Και εδώ τα θετικά βήματα είναι απολύτως μετρήσιμα και συγκεκριμένα: Προκήρυξη  25 θέσεων μόνιμων γιατρών ΕΣΥ για το Γ.Ν. Μυτιλήνης (οι 4 αφορούν στοχευμένα το ΤΕΠ), 22 ατόμων μόνιμου λοιπού προσωπικού, πρόσληψη 37 εργαζόμενων μέσω του ΟΑΕΔ, 14 επικουρικών γιατρών, 17 λοιπού  επικουρικού προσωπικού (μαζί με τις παρατάσεις μέχρι 31-12-2018), ενίσχυση του νοσοκομείου,  του Κέντρου Υγείας (πρώην ΠΕΔΥ) και του ΕΚΑΒ με ιατρικό-νοσηλευτικό-παραϊατρικό προσωπικό μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων για το προσφυγικό (ISF και AMIFPhilos). O σχεδιασμός μας προβλέπει ότι 3 νοσοκομεία του Αιγαίου (Μυτιλήνη, Σύρος και Ρόδος) θα έχουν έναν αναβαθμισμένο ρόλο «πυλώνα» στο δημόσιο Σύστημα Υγείας και έτσι, με τη  στήριξη όλων των υπόλοιπων νοσοκομείων και ΚΥ στα νησιά και με τη συνδρομή του αναβαθμισμένου επιχειρησιακά ΕΚΑΒ (νέα βάση αεροδιακομιδών στη Σύρο και προοπτικά στη Μυτιλήνη), θα  ενισχυθεί το αίσθημα «υγειονομικής ασφάλειας» των κατοίκων και θα αμβλυνθούν τα υπαρκτά και διαχρονικά προβλήματα της νησιωτικότητας στον τομέα της Υγείας».

-Το Αιμοδυναμικό Εργαστήριο ήταν ένα μεγάλο όνειρο για τους κατοίκους της ακριτικής περιοχής μας και θεωρώ ότι το δρομολογήσατε με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ πριν 1 χρόνο το Υπουργείο σας ήταν αρνητικό. Τι ήταν αυτό που επηρέασε ώστε να αλλάξει η στάση σας;

«Στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την ανάπτυξη Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου, το Υπουργείο Υγείας δεν ήταν αρνητικό. Στην αρχική φάση όμως της σταθεροποίησης του ΕΣΥ και της κάλυψης πολύ ζωτικότερων αναγκών, δεν μπορούσε να είναι πρώτη προτεραιότητα. Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε αυτό το βήμα, να εξασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (615.000 ευρώ από το  ΠΕΠ, το έργο είναι στην προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης) και κυρίως την αναγκαία στελέχωση της Μονάδας αυτής. Είμαστε σίγουροι ότι η λειτουργία ενός σύγχρονου Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου θα αποτελέσει κοινωνικά ανταποδοτική επένδυση στο δημόσιο σύστημα υγείας της ευρύτερης περιοχής». 

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, το νοσοκομείο Μυτιλήνης εκτός από τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού των 86.000 κατοίκων καλείται να σηκώσει και το βάρος του μεταναστευτικού με 10.000 πρόσφυγες και μετανάστες. Αυτό το καθιστά ευάλωτο σε κάποιες περιόδους  και παρά την ενίσχυση, που η αλήθεια είναι πως έχετε κάνει σε προσωπικό, οι ανάγκες για γιατρούς παραμένουν έντονες για συγκεκριμένες ειδικότητες. Τι να περιμένουμε; Οι πολίτες ακούν για εκατομμύρια ευρώ της Ε.Ε. για το μεταναστευτικό, αλλά η υγεία έχει πάρει αυτά που δικαιούται; 

«Η Μυτιλήνη, η κοινωνία της, οι κρατικές υπηρεσίες, οι δημόσιες δομές υγείας, το προσωπικό του ΕΣΥ, έχουν παίξει καταλυτικό ρόλο στην αξιοπρεπή διαχείριση της μεγάλης προσφυγικής κρίσης, με εξαιρετικά και διεθνώς αναγνωρισμένα δείγματα ανθρωπιάς, ευαισθησίας και αλληλεγγύης. Με τη συνδρομή πολλών εθελοντών και οργανώσεων στην αρχική δύσκολη φάση, αλλά και με την αποφασιστική ενίσχυση της κρατικής παρουσίας στη συνέχεια (σήμερα υπηρετούν στο πλαίσιο του προγράμματος PHILOS του ΚΕΕΛΠΝΟ 61 υγειονομικοί στο ΚΥΤ Λέσβου, στο ΕΚΑΒ και στο νοσοκομείο Μυτιλήνης), καταφέραμε να μην μετατραπεί το προσφυγικό σε μείζον πρόβλημα Δημόσιας Υγείας. Βελτιώθηκε η πρωτοβάθμιου χαρακτήρα φροντίδα στα camps και η ικανότητα του νοσοκομείου να υποστηρίζει υγειονομικά αυτούς τους πληθυσμούς, που προφανώς λόγω των συνθηκών διαβίωσής τους  έχουν μεγαλύτερη ψυχοσωματική  ευαλωτότητα και επιπλέον ανάγκες προληπτικής και θεραπευτικής φροντίδας. Αν δεν υπήρχε η ενίσχυση του νοσοκομείου με κονδύλια και προσωπικό, αυτό το αποτέλεσμα θα ήταν αδύνατο.  Οι ευρωπαϊκοί πόροι αξιοποιούνται με τον καλύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο, το πρόγραμμα Philos έχει παραταθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2018 και έχει γίνει η προετοιμασία για τη συνέχιση της επαρκούς υγειονομικής κάλυψης του προσφυγικού μέσω μόνιμων προγραμμάτων (από το εθνικό ΠΔΕ) μεγαλύτερης διάρκειας και ύψους χρηματοδότησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας». 

-Αν και στη δευτεροβάθμια περίθαλψη η κατάσταση στη Λέσβο είναι ικανοποιητική (και αυτό το αναγνώρισε τις προηγούμενες ημέρες και ο αναπληρωτής τομεάρχης υγείας της Νέας Δημοκρατίας κατά την επίσκεψή του στη Μυτιλήνη), το πρόβλημα στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας συνεχίζει να παραμένει οξύτατο. Απουσιάζουν από τη Μυτιλήνη και τη Λέσβο μια σειρά από ιατρικές ειδικότητες, ενώ δεν είναι συμβεβλημένοι ελευθεροεπαγγελματίες γιατροί με τον ΕΟΠΥΥ. Για να εξεταστεί ασθενής από οφθαλμίατρο του ΕΣΥ πρέπει να περιμένει για τουλάχιστον 6 μήνες,  ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση και με τους ορθοπεδικούς και δεν θέλω να επεκταθώ. Το ΕΣΥ δεν διαθέτει σήμερα στη Λέσβο ενδοκρινολόγο από την εποχή διάλυσης του ΠΕΔΥ, επί προκατόχου σας Γεωργιάδη.

«Χαίρομαι που οι συνήθως καταστροφολογούντες εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, αναγνωρίζουν τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από το νοσοκομείο. Είναι αλήθεια ότι στις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας δεν είχαμε μέχρι σήμερα την ίδια δυνατότητα αισθητής αναβάθμισης. Η προτεραιότητα ήταν τα νοσοκομεία γιατί εκεί υπήρχε η αυξημένη προσέλευση περιστατικών, ειδικά μετά την αποδιοργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στα αστικά κέντρα το 2014. Τώρα μπορούμε να στηρίξουμε με μεγαλύτερη επάρκεια και τα Κέντρα Υγείας (σχεδιάζουμε την προκήρυξη πάνω από 400 θέσεων μόνιμων γιατρών ΕΣΥ στα ΚΥ αγροτικού και αστικού τύπου) και να δρομολογήσουμε μέσα στο 2018 μια σοβαρή ανασυγκρότηση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας που όχι απλώς θα δημιουργήσει ένα «φίλτρο» προς τα νοσοκομεία, αλλά μέσα από τις νέες δομές (ΤΟΜΥ) που αναπτύσσονται σταδιακά σε όλη τη χώρα (ήδη λειτουργούν 57 ΤΟΜΥ) και μέσα από την αλλαγή κουλτούρας του συστήματος με έμφαση στην πρόληψη, την αγωγή Υγείας και την ανθρωποκεντρική φροντίδα, θα βελτιώσουμε τη συνολική προσβασιμότητα, ποιότητα και αποδοτικότητα του ΕΣΥ. Υπάρχουν πολλές ακάλυπτες ανάγκες στο νησί, ειδικά σε ορισμένες ιατρικές ειδικότητες, που θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε με τις νέες συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με ελευθεροεπαγγελματίες γιατρούς, μετά από διαβούλευση με τον ΠΙΣ (Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο)». 

-Τον Ιούνιο του 2016 είχατε απαντήσει σε συνέντευξη Τύπου από τη Μυτιλήνη ότι δεν συμφωνείτε με την επαναφορά του καθεστώτος των πολυϊατρείων του ΙΚΑ με άλλους γιατρούς συνεργάτες, που απασχολούνταν και στα ιατρεία τους. Σχεδόν 2 χρόνια μετά δεν έχουν αλλάξει και πολλά στην πρωτοβάθμια υγεία της Λέσβου, ενώ η σημαντική προσπάθεια να ιδρύσετε τα ΤΟΜΥ πέφτει στο κενό σε περιοχές όπως η Λέσβος, καθώς δεν εκδηλώνουν ενδιαφέρον γιατροί να απασχοληθούν. Μήπως τελικά έπρεπε να είχατε επαναφέρει με κάποιες αλλαγές το μοντέλο των πολυϊατρείων του ΙΚΑ; 

«Το μοντέλο των Πολυιατρείων του ΙΚΑ έκλεισε τον κύκλο ζωής του, με τα θετικά και τα αρνητικά του. Το πρόβλημα ήταν η αυταρχική και εκβιαστική εξώθηση πάνω από 2.500 ειδικευμένων γιατρών σε έξοδο από άλλες δημόσιες δομές το 2014 με το ν.4238 του κ. Γεωργιάδη. Αυτό αποδιοργάνωσε και έπληξε καθοριστικά ένα σύστημα με στρεβλώσεις και παθογένειες, αλλά και με σημαντική προσφορά στη δωρεάν εξωνοσοκομειακή περίθαλψη των πολιτών. Εμείς, άλλες παρεμβάσεις κρατήσαμε ανοικτές, σ’ άλλες δομές που παραλάβαμε, δώσαμε επαρκέστατη μεταβατική περίοδο (ουσιαστικά 4 χρόνων, από αρχές του 2015 έως 31-12-2018), ενισχύσαμε άλλες Μονάδες με επικουρικούς γιατρούς (5 στο πρώην ΠΕΔΥ Μυτιλήνης) και με προσωπικό μέσω ΟΑΕΔ, αναβαθμίσαμε τα περισσότερα Εργαστήρια και αυξήσαμε τη «χωρητικότητα» της δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Στο πεδίο στήριξης των σημερινών δημόσιων δομών έχουμε πολύ περισσότερα να κάνουμε ακόμα. Οι ΤΟΜΥ είναι μια καινοτόμα προσέγγιση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας με επίκεντρο τον οικογενειακό γιατρό και την ομάδα υγείας. Έχουμε δυσκολία να βρούμε οικογενειακούς γιατρούς σε ορισμένες περιοχές της επαρχίας και στα νησιά, όχι γιατί οι γιατροί «γυρνούν την πλάτη στην κυβέρνηση», όπως λέει η αντιπολίτευση, αλλά γιατί έχει μειωθεί δραματικά η διαθέσιμη «δεξαμενή» γιατρών στη χώρα λόγω του brain drain. Θα επαναπροκηρύξουμε πολύ σύντομα κι άλλες κενές ιατρικές θέσεις σ’ άλλες ΤΟΜΥ και ελπίζουμε ότι τώρα που είναι πολύ πιο ξεκάθαρο  το εργασιακό-μισθολογικό  πλαίσιο,  ο ρόλος, η χρηματοδότηση και η βιωσιμότητα αυτών των δομών, θα έχουμε μεγαλύτερη ανταπόκριση από νέους γιατρούς (γενικής ιατρικής, παθολόγους και παιδιάτρους). Το πολιτικό «σήμα»  είναι ότι πρόκειται για στρατηγικής σημασίας μεταρρύθμιση που θα έχει συνέχεια και προοπτική και μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες αξιοπρεπούς επιστημονικής και επαγγελματικής εξέλιξης σε γιατρούς και άλλους υγειονομικούς (νοσηλευτές, επισκέπτες υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί)».

-Μια από τις μεγαλύτερες τομές που έγιναν στην Ελλάδα είναι η δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ανασφάλιστους. Η αλήθεια είναι πως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που παρέχεται στη χώρα μας σε ασφαλισμένους και ανασφάλιστους και παρά τα μεγάλα προβλήματα, είναι σε καλά επίπεδα, αλλά συνάμα ακριβή για να μπορεί να την πληρώνει το κράτος. Πιστεύετε ότι  το κράτος θα έχει αντοχές για να στηρίζει αυτό το μοντέλο και τα επόμενα χρόνια ή μήπως τελικά – και παρά την περιστολή των δαπανών που έχετε επιτύχει – αυτό αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσει; Το ερώτημα είναι αν η χώρα μας θα πρέπει σταδιακά να αρχίσει να προετοιμάζεται για ένα μικτό σύστημα υγείας με τη συμμετοχή του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και θέλω την άποψή σας και ως γιατρού που γνωρίζετε τις συνθήκες από μέσα.

«Η υγειονομική  κάλυψη των ανασφάλιστων είναι όντως μια τομή στην πολιτική υγείας και στην κοινωνική πολιτική της χώρας. Η κοινωνική ανακούφιση από το μέτρο αυτό είναι προφανής και γίνεται αντιληπτή  ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Μόνο με τον ΑΜΚΑ τους, με αξιοπρέπεια, χωρίς το άγχος του αποκλεισμού από την πρόσβαση ή της χρέωσης του κόστους νοσηλείας, 840.000 ανασφάλιστοι πολίτες έτυχαν το 2017 της δωρεάν φροντίδας του ΕΣΥ, συνταγογράφησαν τα φάρμακά τους, έκαναν εξετάσεις στις δημόσιες δομές, νοσηλεύτηκαν ή χειρουργήθηκαν στα δημόσια νοσοκομεία με ισότιμο τρόπο, όπως και οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι.  Προφανώς με προβλήματα, με αναμονές, με ταλαιπωρία, όπως και όλος ο κόσμος, αλλά χωρίς διακρίσεις. Και μάλιστα αρκετοί από αυτούς έχουν αρχίσει να δέχονται σημειώματα που τους ενημερώνουν ότι το προηγούμενο βεβαιωμένο χρέος τους προς την Εφορία έχει διαγραφεί με βάση τη ρύθμιση που ψηφίσαμε πέρυσι. Αυτή είναι μεγάλη αλλαγή, είναι το αριστερό αποτύπωμα του ΣΥΡΙΖΑ στην πολιτική Υγείας και σίγουρα χρειάζεται αυξημένη δημοσιονομική υποστήριξη. Αυτό το βήμα υλοποιήθηκε χάρη στην ενίσχυση των δημόσιων δαπανών υγείας μετά το 2015 και χάρη στη συνέργεια πόρων ανάμεσα στον κρατικό προϋπολογισμό και την κοινωνική ασφάλιση (ΕΦΚΑ-ΕΟΠΥΥ). Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ 2015-2016 έχουμε αύξηση 7,3% στις δημόσιες δαπάνες υγείας και μείωση 2,4% στις ιδιωτικές. Ο δημόσιος τομέας από 58,3% συμμετοχή στη συνολική δαπάνη το 2015 έφτασε  στο 61,3% το 2016, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αντίστοιχα από 39,9% υποχώρησε στο 38,2%. Ο συσχετισμός Δημόσιο/Ιδιωτικό αλλάζει υπέρ της δημόσιας περίθαλψης και μειώνεται η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Δεν αρκεί όμως αυτή η αύξηση. Χρειάζεται περισσότερη «δημοσιονομική ευρυχωρία» στη μεταμνημονιακή περίοδο για να καλύψουμε με καθολικότητα, ισότητα και μεγαλύτερη πληρότητα τις ανάγκες υγειονομικής και κοινωνικής φροντίδας των ανθρώπων. «Μεροληψία» υπέρ του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, άρση επιβαρύνσεων των ασθενών, αύξηση του capacity των δημόσιων δομών με  επικουρική αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα χρειαζόμαστε, και όχι ΣΔΙΤ στην Υγεία και νέα μετακύλιση του κόστους της στους πολίτες».

-Σας ευχαριστώ για τη συνέντευξη που μας παραχωρήσατε.

«Κι εγώ σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δώσατε».

spot_img

More articles

spot_img
spot_img