“Στον πάγο” η μελέτη της Βαρειάς!

Spread the love


  • Οργή και αγανάκτηση από τους οικοπεδούχους που περιμένουν εδώ και 30 χρόνια να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να αξιοποιήσουν την περιουσία τους

“Από σαράντα κύματα” εξακολουθεί να περνά η πολυσυζητημένη πολεοδομική μελέτη της Βαρειάς αν και αποτελεί νόμο του κράτους εδώ και ενάμιση χρόνο. Οι οικοπεδούχοι της ευρύτερης περιοχής κάνουν υπομονή εδώ και σχεδόν 30 χρόνια για να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες που θα επιτρέψουν την αξιοποίηση της περιουσίας τους, αλλά διαπιστώνουν ότι οι διαδικασίες προχωρούν “με ρυθμούς χελώνας”. Μέχρι και σήμερα εκκρεμεί η Πράξη Εφαρμογής, που είναι η τελευταία μελέτη, η οποία απαιτείται για να εφαρμοστεί στην πράξη το πολεοδομικό σχέδιο. Αν και ο Δήμος ενέκρινε από τον περασμένο Μάιο την αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης στις 387.000 ευρώ, μέχρι σήμερα δεν έχει ανατεθεί, ενώ ακόμη κι αν διεξαχθεί αύριο η δημοπράτηση, η Πράξη Εφαρμογής θα παραδοθεί σε 2 χρόνια και οι ιδιοκτήτες είναι αναγκασμένοι να περιμένουν (τουλάχιστον) μέχρι το 2026 για να χτίσουν στα οικόπεδά τους.

Όπως είναι γνωστό, οι εκατοντάδες οικοπεδούχοι της ευρύτερης περιοχής έχουν διαμαρτυρηθεί κατ’ επανάληψη για τις καθυστερήσεις που έχουν παρουσιαστεί όλα αυτά τα χρόνια στην ολοκλήρωση του φακέλου της μελέτης, αφού είναι όμηροι αυτής της κατάστασης και πιέζουν συνεχώς τον Δήμο για την ολοκλήρωση των διαδικασιών, προειδοποιώντας παράλληλα ότι αν δεν προχωρήσει άμεσα ο διαγωνισμός θα καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για την υπεράσπιση των συμφερόντων τους.

Η πολυσυζητημένη μελέτη δόμησης που αφορά στη Βαρειά, το Ακρωτήρι, τη Βίγλα και τους Ταξιάρχες δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τον Μάρτιο του 2023, κατά την διάρκεια της θητείας του Γιάννη Βατού ως Αντιδημάρχου Δόμησης, μετά από την υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκο Ταγαρά. Με την έγκριση της μελέτης ολοκληρώθηκε το πολεοδομικό σχέδιο των παραπάνω τμημάτων με τον καθορισμό των οικοδομήσιμων χώρων, των κοινόχρηστων χώρων, των χώρων στάθμευσης, πρασίνου, πάρκου αναψυχής, παιδικής χαράς, πλατείας, κοινωφελών χώρων άθλησης, αθλητικών εγκαταστάσεων, πολιτιστικών εγκαταστάσεων – δραστηριοτήτων, Παιδικού Σταθμού, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού σχολείου, χώρου εκκλησίας και πεζόδρομων, ενώ επικυρώθηκε και ο καθορισμός των οριογραμμών των ρεμάτων που βρίσκονται στα τμήματα των πολεοδομικών ενοτήτων Βαρειά – Ακρωτήρι, Βίγλα και Ταξιάρχες. 

Οι τέσσερις οικισμοί διαμορφώθηκαν σε περιοχές α’ κατοικίας ως προάστια της Μυτιλήνης και εξειδικεύονται στον Πολεοδομικό Κανονισμό ως προς το είδος των χρήσεων που επιτρέπονται. Βάσει της μελέτης, στις όχθες των ρεμάτων δημιουργούνται ζώνες πρασίνου σε επαφή με τις οριογραμμές. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει διαχωρισμός και προστασία αφενός του φυσικού περιβάλλοντος του ρέματος και αφετέρου του δομημένου περιβάλλοντος. Ο κλάδος του τουρισμού και της αναψυχής μπορεί να αναπτυχθεί σε όλη την έκταση της περιοχής, αρκεί να μην αφορά οχλούσες δραστηριότητες. Σε κεντρικό σημείο στην περιοχή, δημιουργείται κόμβος με χρήσεις Εκπαίδευσης – Πρόνοιας – Αθλητισμού σε έκταση που προκύπτει από την υποχρέωση των παρακείμενων ιδιοκτησιών εισφοράς σε γη.

Ο Κανονισμός Δόμησης συντάχθηκε με βάση τους κανόνες εξασφάλισης του χαρακτήρα του οικισμού και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, με περιορισμό στον όγκο των οικοδομών, τον καθορισμό των χρήσεων γης, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του οικισμού, χωρίς να δημιουργείται όχληση των κατοίκων και ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος.

Βασικοί άξονες της μελέτης είναι η διαφύλαξη του χαρακτήρα της περιοχής, η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η αποφυγή της πυκνής δόμησης. Για τον λόγο αυτό απαγορεύεται η κοπή των δέντρων, που υπάρχουν κατά μήκος των οδών, των υφιστάμενων και των υπό διάνοιξη, ακόμη και αν έτσι μειώνεται το πλάτος του οδοστρώματος.

Στην μελέτη αποτυπώνονται αναλυτικά οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης, όπως και ειδικοί όροι απαγόρευσης κατασκευής κτιρίων επί υποστηλωμάτων. Στην υπό πολεοδόμηση περιοχή της Βαρειάς – Ακρωτηρίου, εμπίπτουν δυο βασικά τμήματα υδατορεμάτων μέχρι την εκβολή τους στη θάλασσα, καθώς και ένα μικρότερο τμήμα κλάδου ρέματος, για τα οποία έχουν καθορισθεί και εγκριθεί οι οριογραμμές.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιδήμαρχος Δόμησης, Σωτήρης Μαρινάτος, «η καθυστέρηση δεν οφείλεται στις Υπηρεσίες του Δήμου, αλλά στις εγκρίσεις που έπρεπε να ληφθούν μέσα στο καλοκαίρι, όπως από το Τεχνικό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου. Πλέον είναι όλα έτοιμα για να διεξαχθεί ο διαγωνισμός και να ικανοποιηθεί ένα αίτημα πολλών ετών των ιδιοκτητών».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση