Σημαντικό είναι το έλλειμμα ενημέρωσης αλλά και η απροθυμία επιχειρηματιών, επαγγελματιών και εμπόρων για το νέο καθεστώς των ηλεκτρονικών βιβλίων που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από την 1η Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται σε τρεις φάσεις, καθώς ακολούθησε το επόμενο στάδιο για άλλη κατηγορία υπόχρεων την 1η Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται για όλους την 1η Νοεμβρίου.
Ο κορυφαίος επιχειρηματικός φορέας της Λέσβου, που είναι το Επιμελητήριο, διά του Αντιπροέδρου της διοίκησης, Παναγιώτη Τατάκη, που είναι και πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών, παίρνει πρωτοβουλία διοργανώνοντας ενημερωτικό σεμινάριο το οποίο μάλιστα λόγω του κορονοϊού θα έχουν τη δυνατότητα οι επιχειρηματίες να το παρακολουθήσουν από τα σπίτια ή τα καταστήματά τους μέσω της πλατφόρμας zoom από τους υπολογιστές που διαθέτουν ή τα κινητά τους τηλέφωνα, την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου από τις 16:00.
Όπως τονίζει ο κ. Τατάκης «κάνουμε ως Επιμελητήριο Λέσβου μια σημαντική προσπάθεια να φέρουμε τους επιχειρηματίες, επαγγελματίες και εμπόρους σε άμεση επαφή με το νέο καθεστώς των ηλεκτρονικών βιβλίων, καθώς η ενημέρωση θα γίνει από τον πλέον ειδικό που είναι ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών, Γιώργο Κορομηλά. Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που δεν εφαρμόζουν τα προβλεπόμενα από το my data και θα έλεγα ευτυχώς μέχρι τώρα που δεν επιβάλλονται πρόστιμα, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν ξέρω και εγώ τι θα είχε συμβεί! Σε αυτή τη βάση σπεύδουμε ως Επιμελητήριο εγκαίρως πριν μπει ο Νοέμβριος, απευθύνοντας έκκληση σε όλους τους επαγγελματίες, επιχειρηματίες και εμπόρους που δεν γνωρίζουν και δεν εφαρμόζουν το my data στις επιχειρήσεις τους, να δώσουν το παρών στην εκδήλωση που διοργανώνουμε την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου με τον κ. Κορομηλά και η οποία υπογραμμίζω ΔΕΝ απευθύνεται στους λογιστές (αν και όσοι συνάδελφοι θέλουν εννοείται πως μπορούν να την παρακολουθήσουν), αλλά απευθύνεται σε κάθε συνάδελφο που έχει επιχειρηματική δραστηριότητα, όσο μικρή και αν είναι η επιχείρησή του.
Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να προλάβουμε την επιβάρυνση επιχειρήσεων με πρόστιμα που είναι βέβαιο ότι θα επιβληθούν από το νέο έτος το αργότερο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να επιβληθούν ανά πάσα στιγμή», είπε ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου.
Ο Γιώργος Κορομηλάς που θα εισηγηθεί τα θέματα και θα απαντήσει σε ερωτήσεις κάθε ενδιαφερόμενου είναι ιδιαίτερα γνωστό πρόσωπο στη Λέσβο, καθώς έχει κάνει εισηγήσεις και σεμινάρια στο παρελθόν για λογιστές στο Επιμελητήριο, ενώ ήταν και ένα από τα πρόσωπα-κλειδιά στη διεκδίκηση του Επιμελητηρίου Λέσβου μαζί με τους άλλους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς του μειωμένου ΦΠΑ για τα νησιά μας, καθώς μέσω του Ινστιτούτου που εκπροσωπεί είχε εκπονηθεί η μελέτη που δείχνει το μικρό δημοσιονομικό όφελος από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ.
Η θεματολογία του σεμιναρίου θα καλύπτει τα ακόλουθα:
Τι είναι η πλατφόρμα myDATA (Ηλεκτρονικά βιβλία της Α.Α.Δ.Ε.)
– Έκταση εφαρμογής
– Ποιες επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων συναλλαγών στην πλατφόρμα
– Ποιες επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν έχουν υποχρέωση διαβίβασης δεδομένων συναλλαγών στην πλατφόρμα
– Τι ισχύει για το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α. και τα λοιπά Ν.Π.Δ.Δ.
– Διαβίβαση δεδομένων συναλλαγών στην πλατφόρμα
– Τρόποι (κανάλια) διαβίβασης
– Χρόνος (προθεσμίες) διαβίβασης
– Διαδικασία ηλεκτρονικής διαβίβασης των δεδομένων
– Εκδότης και Λήπτης παραστατικών – Ποιος διαβιβάζει τι
– Σε τι αποβλέπει η διαβίβαση των εσόδων, των εξόδων και των λογιστικών εγγραφών τακτοποίησης
– Μορφή και περιεχόμενο των ηλεκτρονικών βιβλίων
– Παραστατικά Ε.Λ.Π. και Πρότυπα Παραστατικά Α.Α.Δ.Ε. (αντιστοίχιση)
– Σύνοψη και χαρακτηρισμός συναλλαγών
– Παραδείγματα συναλλαγών και απεικόνιση αυτών στα βιβλία (αναλυτικό και συνοπτικό) εκδότη και λήπτη
– Υποβολή δηλώσεων – Συμφωνία δηλώσεων και ηλεκτρονικών βιβλίων – Πρώτη και δεύτερη αντιπαραβολή
– Πότε η ασυμφωνία δηλώσεων και ηλεκτρονικών βιβλίων θεωρείται δικαιολογημένη και πότε αδικαιολόγητη και ποιες είναι οι επιπτώσεις – ενέργειες κατά την υποβολή των δηλώσεων
– Φορολογικός έλεγχος και πλατφόρμα myDATA. Ποια στοιχεία θα χρησιμοποιούν οι ελεγκτικές υπηρεσίες
– Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις για την πλατφόρμα myDATA
– Τι ισχύει για το έτος 2021
– Υποχρέωση διαβίβασης εσόδων
– Μεταβατικές διατάξεις
– Κυρώσεις
– Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη σχέση της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA της Α.Α.Δ.Ε. με το φορολογικό έλεγχο των επιχειρήσεων.
Οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να στέλνουν mail στο [email protected] έως και την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, για να τους αποσταλούν το link και οι κωδικοί πρόσβασης για την παρακολούθηση του σεμιναρίου.