Νέα εργοτάξια στη Μυτιλήνη

Spread the love


  • Από την Καλλιθέα η έναρξη των εργασιών
  • Αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων για να αντικατασταθούν τα παλιά δίκτυα από αμίαντο στην πρωτεύουσα, που εγκυμονούν κινδύνους για την δημόσια υγεία και παρουσιάζουν συχνά ζημιές

Νέο μέτωπο εργασιών ανοίγει η ΔΕΥΑΛ, αυτή την φορά στην Καλλιθέα, απ’ όπου θα ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα το έργο αντικατάστασης τμημάτων των παλιών δικτύων από αμίαντο στην Μυτιλήνη. Οι πρώτες εκσκαφές θα γίνουν στην οδό Θεοφίλου Χατζημιχαήλ, στο ύψος του φούρνου, όπου παρουσιάζονται οι περισσότερες ζημιές στον αγωγό ύδρευσης λόγω παλαιότητας και φθοράς. Η περιφερειακή οδός που οδηγεί στο Νοσοκομείο, τον Χάλικα και την Χρυσομαλλούσα θα παραμείνει ανοιχτή στο ένα ρεύμα και η ΔΕΥΑΛ σε συνεργασία με την Τροχαία θα ανακοινώσουν τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν για την κίνηση των οδηγών στην περιοχή, αφού προηγουμένως εγκριθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 5,5 εκατ. ευρώ και εξασφαλίστηκε από το ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τις μελέτες, θα αντικατασταθούν 18,5 χλμ. δικτύων ύδρευσης, 4,3 χλμ. αγωγών αποχέτευσης και 1,5 χλμ. αγωγών ομβρίων λύνοντας οριστικά τα προβλήματα στην υδροδότηση της πόλης.

 

Μυριβήλη και Βουναράκι

Όπως προαναφέραμε, η αρχή θα γίνει από την Καλλιθέα και σταδιακά οι εργασίες θα εκτελεστούν σε όλο το μήκος της Θ. Χατζημιχαήλ, μπροστά από το 15ο και το 7ο Δημοτικό Σχολείο κι από εκεί τα συνεργεία θα μεταφερθούν στην οδό Μυριβήλη, την ευθεία που οδηγεί στο κτίριο της Αστυνομίας. Στη συνέχεια θα γίνει αντικατάσταση των αγωγών στην οδό Μυκόνου και στην περιοχή Βουναράκι.

Όπως είναι γνωστό, το δίκτυο ύδρευσης της Μυτιλήνης κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1930 και στις περιοχές όπου δεν έχει αντικατασταθεί μέχρι σήμερα, όπως στην Καλλιθέα, τον Χάλικα, κ.ά. παρουσιάζονται συχνά ζημιές και διαρροές λόγω της παλαιότητας, ενώ σε κάποια τμήματα τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα έντονα, αφού οι παρεμβάσεις των συνεργείων της Δ.Ε.Υ.Α.Λ., για επισκευή βλαβών, είναι καθημερινές και επείγουσες. 

Ιδιαίτερα οι βλάβες που παρατηρούνται στους παλαιούς βασικούς και κύριους κλάδους είναι οι πλέον προβληματικές ως προς την αποκατάστασή τους λόγω της μεγάλης διατομής των αγωγών. Για την επισκευή των βλαβών αυτών απαιτείται τις περισσότερες φορές διακοπή της υδροδότησης σε εκτεταμένα τμήματα της πόλης, όπως συνέβη αρκετές φορές το περασμένο καλοκαίρι.

Στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του δικτύου της Μυτιλήνης, αντικαθίστανται με το συγκεκριμένο έργο τμήματα σε περιοχές, όπου τα προβλήματα είναι οξυμμένα και συχνά. Για τον ίδιο λόγο θα αντικατασταθούν και τμήματα του εξωτερικού υδραγωγείου της Μυτιλήνης, τα οποία λόγω παλαιότητας και θέσης, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή υδροδότησης της πόλης.

 

Τα έργα

Σύμφωνα με την μελέτη, τα έργα που θα εκτελεστούν με την χρηματοδότηση των 5,5 εκατ. ευρώ αφορούν:

  • Αντικατάσταση τμημάτων του εξωτερικού υδραγωγείου της πόλης Μυτιλήνης
  • Αντικατάσταση του αγωγού μεταφοράς νερού από την Δεξαμενή Δ1 έως την Δεξαμενή Δ5 της πόλης, ο οποίος είναι από αμίαντο, παλαιός και με πολλές διαρροές
  • Κατασκευή του εξωτερικού αγωγού της νότιας περιοχής
  • Υδροδότηση της υψηλής περιοχής Καλλιθέας και της περιοχής Κουμκό από την Ζώνη Υδροδότησης του Κάτω Χάλικα της πόλης Μυτιλήνης.
  • Αντικατάσταση παλαιών τμημάτων δικτύου ύδρευσης της πόλης που είναι από αμιαντοσωλήνες, μαντέμι και σιδηροσωλήνες.
  • Κατασκευή τμημάτων της νότιας περιοχής πολεοδομικής ενότητας Μυτιλήνης που κρίνονται απαραίτητα για την ομαλή υδροδότηση της περιοχής.

 

Το εξωτερικό υδραγωγείο

Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό υδραγωγείο, ο αγωγός μεταφοράς νερού αποτελείται κυρίως από σωλήνες αμιάντου και είναι επίσης κατασκευασμένος την δεκαετία του 1930. Για τον λόγο αυτό παρουσιάζει πολύ συχνά βλάβες και διαρροές οι οποίες επηρεάζουν το 50% περίπου του πληθυσμού της πόλης που υδροδοτείται από την δεξαμενή. Η αποκατάσταση των βλαβών και η επαναφορά σε λειτουργία του δικτύου της πόλης, που τροφοδοτείται από την δεξαμενή, συνήθως διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα (από κάποιες ώρες έως και κάποιες ημέρες ανάλογα με το μέγεθος της βλάβης). Παράλληλα, τα εισπνεόμενα σωματίδια αμιάντου έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία και έτσι επιβάλλονται ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα ασφαλείας κατά την διάρκεια των εργασιών επισκευής και συντήρησης του αγωγού.

Κατά την κατασκευή του νέου αγωγού θα αντικατασταθούν και οι αγωγοί αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων όπου απαιτείται. Επίσης θα αντικατασταθούν και υφιστάμενοι παλαιοί αγωγοί ύδρευσης του δικτύου διανομής.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, Γιώργος Φλώρος, «το συγκεκριμένο έργο είναι πολύ σημαντικό για την ομαλή υδροδότηση της Μυτιλήνης, αφού η αντικατάσταση των παλιών δικτύων έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Οι ζημιές που συμβαίνουν κάθε τρεις και λίγο λόγω των φθορών έχουν ως συνέπεια να έχουμε αφενός διακοπές και αφετέρου να χάνουμε σημαντικές ποσότητες νερού, που δεν μας περισσεύει. Πιστεύω ότι οι εργασίες θα προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς και χωρίς να προκληθούν προβλήματα προς όφελος των πολιτών και της Επιχείρησης, που μέχρι τώρα προσπαθεί να μπαλώσει τις ζημιές που παρουσιάζονται».

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση