“Φως” για τη νότια παράκαμψη!

Spread the love


  • Σε πρώτη προτεραιότητα τίθεται από τον Κ. Μουτζούρη η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου μετά από την διευθέτηση και των τελευταίων ζητημάτων, ρυμοτομικού χαρακτήρα, από τον Δήμο Μυτιλήνης

Έντονη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την υλοποίηση του πολυσυζητημένου έργου της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης που έμεινε “στον πάγο” για αρκετό καιρό, αλλά φαίνεται πως “ξεπαγώνει” εν όψει των επικείμενων εκλογών. Σε τηλεδιάσκεψη που έγινε πρόσφατα με την συμμετοχή των Περιφερειαρχών απ’ όλη την χώρα από τα στελέχη του Αναπτυξιακού Προγράμματος Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Κώστας Μουτζούρης, έθεσε πρώτο στη λίστα των έργων που διεκδικούν χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς πόρους την κατασκευή του εν λόγω έργου, που πλέον είναι ώριμο από κάθε άποψη για να ξεκινήσει. Οι απαντήσεις επί των προτάσεων που κατέθεσαν οι Περιφερειάρχες αναμένονται μέχρι το τέλος αυτού του μήνα, ενώ το plan B της Περιφέρειας είναι η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ.

Η τελευταία δημόσια συζήτηση για την τύχη του σημαντικού αυτού έργου για την Μυτιλήνη και ολόκληρη τη Λέσβο είχε γίνει τον περασμένο Ιούνιο, κατά την επίσκεψη στο νησί μας του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Οι τοπικοί φορείς είχαν θέσει μετ’ επιτάσεως την ανάγκη κατασκευής της νότιας παράκαμψης που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφοριακή κίνηση στο κέντρο της πρωτεύουσας, θα συντομεύσει τον χρόνο της μετακίνησης από το Αεροδρόμιο προς τα χωριά και παράλληλα θα παρέχει γρηγορότερη πρόσβαση στο Νοσοκομείο, τονίζοντας παράλληλα την σημασία της εκτέλεσης του έργου ενιαία και όχι σε δύο φάσεις, όπως είχε ανακοινώσει παλιότερα η Περιφέρεια, μιλώντας για ένα πραγματικά αναπτυξιακό έργο που έχει ανάγκη η Λέσβος. 

Ο Υπουργός είχε ισχυριστεί τότε ότι υπήρχαν ορισμένες εκκρεμότητες αναφορικά με ρυμοτομικά ζητήματα που δεν επέτρεπαν την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, αλλά το θέμα αυτό διευθετήθηκε το περασμένο φθινόπωρο με ενέργειες του Αντιδημάρχου Δόμησης, Γιάννη Βατού. Κατ’ επέκταση, ο φάκελος είναι έτοιμος και πλήρης και δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου.

Θυμίζουμε μάλιστα, ότι τα τελευταία χρόνια, τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση, μιλούσαν για έργο πρώτης προτεραιότητας για το νησί μας και γι’ αυτό είχε προταθεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των 43 εκατ. ευρώ είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι προτάσεις αυτές όμως φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκαν στην πορεία και τέθηκαν άλλα έργα σε προτεραιότητα. 

 

Η χάραξη

Η νότια παράκαμψη αφορά στην κατασκευή νέου οδικού άξονα, μήκους 6,4 χλμ. με διατομή πλάτους 10,5 μέτρων, ενώ περιλαμβάνει και την κατασκευή οκτώ ισόπεδων κόμβων σύνδεσης με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Σκοπός του έργου είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την Καλλονή και την Θερμή προς το Αεροδρόμιο και την Κράτηγο και αντίστροφα, χωρίς να διέρχονται από το κέντρο της πόλης, όπως επίσης από και προς τα Λουτρά.

Η χάραξη της νότιας παράκαμψης έχει ως αφετηρία την Εθνική Οδό Μυτιλήνης – Καλλονής (350 μέτρα νοτιότερα από την αρχή της Βόρειας Παράκαμψης και καταλήγει στην Ε.Ο. Μυτιλήνης – Κρατήγου (προς Αεροδρόμιο), όπου διαμορφώνεται ισόπεδος κόμβος.

Οι κόμβοι που θα δημιουργηθούν είναι:

  • Ισόπεδος Κόμβος της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής με την Νότια Παράκαμψη της Μυτιλήνης 
  • Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης της Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης με την Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης – Λουτρών 
  • Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης του Χάλικα 
  • Διαμόρφωση κυκλικής πλατείας και αποκατάσταση των κυκλοφοριακών συνδέσεων στην περιοχή του Ορφανοτροφείου Κάτω Χάλικα υπέργεια της κάτω διάβασης της Παράκαμψης Μυτιλήνης
  • Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης Άνω Χάλικα (περιοχή Χρυσομαλλούσας) 
  • Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης περιοχής Κουμκό 
  • Ισόπεδος Κόμβος παράκαμψης του Νεκροταφείου Βαρειάς στην ΧΘ 5+649,40
  • Ισόπεδος Κόμβος της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Κρατήγου με την Νότια Παράκαμψη.

 

Αποσυμφόρηση

Η ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου είναι μεγάλη όχι μόνο για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους επισκέπτες, αφού καθιστά προσβάσιμο το Αεροδρόμιο χωρίς να απαιτείται η διέλευση των οχημάτων από τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Η δημιουργία και χρήση της νότιας παράκαμψης θα βοηθήσει σημαντικά και την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη, δεδομένου ότι θα υπάρχει ένας δρόμος που θα συνδέει τις νότιες συνοικίες, Καλλιθέα, Πυργέλια, Νοσοκομείο, Βουναράκι, Χάλικες, Κουμκό, Πληγώνι, Βαρειά, Ακλειδιού, Υφαντήρια,  Χρυσομαλλούσα, Ακρωτήρι, Νεάπολη κλπ., με τον κύριο οδικό άξονα προς τα χωριά του νησιού.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Κ. Μουτζούρης, «δεν εγκαταλείψαμε ποτέ τις προσπάθειες για την κατασκευή της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης, αλλά έχουμε συναντήσει πολλά εμπόδια λόγω του υψηλού προϋπολογισμού των 43 εκατ. ευρώ. Παρουσιάσαμε την πρότασή μας στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Εσωτερικών και αναμένουμε απάντηση. Η δεύτερη εναλλακτική που έχουμε είναι το νέο ΕΣΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι φέτος θα πάρει τον δρόμο του κι αυτό το έργο που είναι αναγκαίο για το νησί».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση