Σε «εμπόλεμη ζώνη» δείχνουν να βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί το τελευταίο διάστημα, με τις κινητοποιήσεις ενάντια στην ατομική αξιολόγηση και την εισαγωγική επιμόρφωση να κλιμακώνονται μέσα στο Μάρτιο. Παράλληλα, με αφορμή τις αιτήσεις εκπαιδευτικών για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης (διευθυντών σχολικών μονάδων), η ΕΛΜΕ Λέσβου έγινε αποδέκτης σειράς αναφορών για μη ορθολογική επεξεργασία των τυπικών προσόντων που απαιτούνταν για την συγκεκριμένη υποβολή αιτήσεων.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ χαρακτηριστικά, τυπικό προσόν επιπέδου Β1 για γνώσεις πληροφορικής δεν έγινε δεκτό από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, παρότι, όπως υποστηρίζει η ΕΛΜΕ, ήταν έγκυρο.
Η ανακοίνωση
«Είναι σαφές ότι το ΥΠΑΙΘ έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου με ορίζοντα τις επερχόμενες εκλογές προκειμένου να «τακτοποιήσει» τις εκκρεμότητες της κυβέρνησης και να κατοχυρώσει πάση θυσία ένα νεοφιλελεύθερο τοπίο στην εκπαίδευση με όλες τις αλλαγές που στηρίζονται στην «αριστεία» και την αυστηρή ιεραρχία σε υποχρηματοδοτούμενα σχολεία. Προκειμένου να το επιτύχει έχει επιβάλει έναν εξαντλητικό ρυθμό δήθεν επιμορφώσεων με παιδαγωγικά απαράδεκτο περιεχόμενο στους νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες (ακόμα και σε αργίες) που καταλήγουν μέχρι και σε πρακτικές του τύπου «κάντε μια ανάγνωση και πείτε τι καταλάβατε», ενώ παράλληλα με απειλές και εκβιαστικές προθεσμίες στέλνει στα σχολεία σχολικούς συμβούλους ως αξιολογητές για να ελέγξουν τι ακριβώς; Αυτά που οι συνάδελφοι/ισσες έχουν εδώ και χρόνια αποδείξει με την εμπειρία και τα τυπικά προσόντα που τους επιβλήθηκαν ως προαπαιτούμενα για τον διορισμό τους; Στην ουσία επιβάλλει ένα ασφυκτικό σύστημα πειθάρχησης και χειραγώγησης στο οποίο στοχεύει να είναι πλήρως υποταγμένοι εκπαιδευτικοί και μαθητές», σημειώνει η ΕΛΜΕ.
Και συνεχίζει: «Σε αυτό το αυταρχικό θέατρο του παραλόγου έρχονται να προστεθούν και οι επιλεκτικές αποδοχές τυπικών προσόντων των υποψήφιων διευθυντών, χαρακτηριστικά παραδείγματα των οποίων αποτελεί η μη αποδοχή της βεβαίωσης με κωδικό εγκυρότητας επιπέδου Β1, σχετικά με τις γνώσεις στην πληροφορική. Σε αυτά τα πλαίσια η ΕΛΜΕ Λέσβου έκανε παρέμβαση στη ΔΔΕ Λέσβου ζητώντας να δοθεί παράταση, προκειμένου να γίνουν αποδεκτές όλες οι βεβαιώσεις οι οποίες παρά την παντοκρατορία της «ψηφιακής εποχής» της κυβέρνησης τελικά γίνονταν αποδεκτές με χειρόγραφη υπογραφή πάνω σε ηλεκτρονικά εκτυπωμένη βεβαίωση… Η άρνηση της ΔΔΕ βασίστηκε σε σαφείς εντολές του ΥΠΑΙΘ για καμία παράταση.
Τόσο το περιεχόμενο της δήθεν επιμόρφωσης όσο και οι τυπικές δήθεν διαφανείς διαδικασίες του ΥΠΑΙΘ στερούνται παιδαγωγικής, συναδελφικής αλλά και τυπικής σοβαρότητας. Απέναντι στο προεκλογικό αντιπαιδαγωγικό κρεσέντο ανορθολογισμού του ΥΠΑΙΘ απαντάμε συλλογικά. Το δικαίωμά μας στην απεργία-αποχή από όλες τις αντιπαιδαγωγικές διαδικασίες (επιμορφώσεις εκτός ωραρίου, ηλεκτρονικό πορτφόλιο, είσοδος «αξιολογητών» στις τάξεις μας) είναι αδιαμφισβήτητο και κατοχυρώνεται με την υπογραφή μας σύμφωνα με τις οδηγίες της ΟΛΜΕ.
Παράλληλα και εφόσον οι «αξιολογητές» επιμένουν να εμφανίζονται και να απαιτούν να μπουν στην τάξη μας η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει και θα συνεχίσει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όλες τις βάρδιες.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λέσβου θα συνεχίσει να επισκέπτεται τις σχολικές μονάδες σε εβδομαδιαία βάση και καλεί τους συναδέλφους/ισσες να επικοινωνούν άμεσα με τα μέλη του Δ.Σ. όταν διαπιστώνουν οποιαδήποτε αυθαιρεσία από την πλευρά της διοίκησης ή των «αξιολογητών» και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση σχετικά με τις επόμενες κινήσεις της Ομοσπονδίας και της ΕΛΜΕ», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Λέσβου.