Δεν κράτησε και πολύ η κατεύθυνση των πλοίων της Blue Star στο λιμάνι των Μεστών αντί για το λιμάνι της Χίου, μετά τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Λιμενάρχης Χίου για την ασφάλεια του κεντρικού λιμανιού του νησιού, καθώς με fast track διαδικασίες η αρμόδια Επιτροπή βρέθηκε στο λιμάνι της Χίου, το οποίο ελέγχθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο και βρέθηκαν όλα καλά προτείνοντας κάποιες μικρής κλίμακας παρεμβάσεις. Η Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως ώστε να επανέλθουν τα δρομολόγια στο προηγούμενο καθεστώς, καθώς ήταν τέτοια η κινητοποίηση που έγινε για την… “ανατροπή της ανατροπής”, ώστε μέχρι και Υπουργοί επικοινώνησαν με τη Χίο για να δουν τι ακριβώς έχει συμβεί!
Είναι χαρακτηριστικό της κινητοποίησης των Χιωτών ότι το έγγραφο από τη Χίο στην Blue Star να επαναφέρει τα πλοία της ώστε να προσεγγίζουν το νησί από το λιμάνι της πρωτεύουσας εστάλη Σαββατοκύριακο. Ωστόσο το συμβούλιο της εταιρείας συνήλθε χθες το πρωί, οπότε και δόθηκαν και σχετικές ανακοινώσεις. Σύμφωνα με την Blue Star, από τη στιγμή που έχει τις διαβεβαιώσεις των αρμόδιων φορέων της Χίου για την ασφάλεια του λιμανιού, τα δρομολόγια από σήμερα Τρίτη ισχύουν, όπως και στο παρελθόν, δηλαδή ο απόπλους και ο κατάπλους των πλοίων της γραμμής από Πειραιά προς Μυτιλήνη και αντίστροφα θα γίνεται με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Χίου και όχι το λιμάνι των Μεστών, όπως ίσχυε μέχρι και χθες Δευτέρα, καθώς το χθεσινό δρομολόγιο δεν ήταν δυνατό να τροποποιηθεί δεδομένου ότι είχε προγραμματιστεί από τις προηγούμενες ημέρες.
Ο Ηλίας Πίκουλος
Ο κεντρικός πράκτορας της Blue Star και της Hellenic Seaways για τη Μυτιλήνη, Ηλίας Πίκουλος, σχολίασε στα Νέα της Λέσβου ότι «όπως ακριβώς το γράψατε και εσείς στο ρεπορτάζ σήμερα (σ.σ. χθες) ήταν αναμενόμενο ότι ένα τέτοιο θέμα δεν θα μπορούσε να έχει μεγάλη διάρκεια, καθώς οι παράγοντες της Χίου βρέθηκαν κυριολεκτικά στις επάλξεις δεδομένου πως τα Μεστά βρίσκονται σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από την χώρα της Χίου, αν και το λιμάνι των Μεστών δεν συγκρίνεται ως προς τις υποδομές, καθώς είναι νέο λιμάνι κάνοντας πολύ πιο εύκολη τη ζωή των καπετάνιων. Ωστόσο για τους Χιώτες είναι θέμα τιμής το πρώτο λιμάνι να συνεχίσει να είναι η πρωτεύουσα και γι’ αυτό πιστεύουμε ότι θα κάνουν ό,τι πρέπει για να αποφύγουν ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον».
Να σημειωθεί ότι για τις λίγες ημέρες που τα πλοία της Blue Star προσέγγιζαν το λιμάνι των Μεστών όσοι δεν διέθεταν δικά τους αυτοκίνητα κινούνταν με πούλμαν που είχαν δρομολογηθεί για την κάλυψη των επιβατικών αναγκών, με συνέπεια να επωμίζονται και το κόστος του εισιτηρίου εκτός από τη διάρκεια του ταξιδιού για την επιστροφή, καθώς έπρεπε να διανύσουν 35 χιλιόμετρα από και για τη Χίο.
Εμείς;;;
Πάντως με αφορμή το ζήτημα που ανέκυψε με την ασφάλεια στο λιμάνι της Χίου έχουν αρχίσει να γίνονται συζητήσεις μεταξύ πρακτόρων του τουρισμού στο λιμάνι της Μυτιλήνης για την ασφάλεια του λιμανιού της πρωτεύουσας της Λέσβου, δεδομένου πως έχουν να γίνουν χρόνια εργασίες εκβάθυνσης και απομάκρυνσης υλικών που έχουν συσσωρευτεί στον πυθμένα. Συνέπεια αυτών των καταστάσεων ήταν το πρόβλημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του φετινού έτους κατά τον απόπλου του Νήσος Σάμος όταν έμπλεξαν συρματόσχοινα που βρίσκονταν στον πυθμένα του λιμανιού στην άγκυρα του πλοίου, με συνέπεια ο απόπλους να καθυστερήσει κατά περίπου μια ώρα μέχρι το καράβι να καταφέρει, ενώ βρισκόταν στ’ ανοιχτά της Μυτιλήνης, να απελευθερωθεί.