- Οι Ολλανδοί τουρίστες θα κάνουν και φέτος “ποδαρικό” στο νησί μας με την πρώτη πτήση τσάρτερ στις 19 Απριλίου
- Μετρημένες οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Τη Λαμπροβδομάδα ανοίγει η αυλαία της φετινής τουριστικής σεζόν για το νησί μας με τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ από την Ολλανδία και την Αγγλία που έχουν προγραμματιστεί για τις 19 και 20 Απριλίου αντίστοιχα. Λίγες μέρες αργότερα θα κάνει “ποδαρικό” στο λιμάνι της Μυτιλήνης το πρώτο κρουαζιερόπλοιο “Gemini”, ενώ οι τουριστικοί φορείς του τόπου μας έχουν εναποθέσει πολλές ελπίδες για την τόνωση της τουριστικής κίνησης από την Τουρκία, αλλά και από τους Έλληνες επισκέπτες. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό πάντως είναι το γεγονός ότι φέτος θα επιστρέψουν δυναμικά στο νησί μας οι παρατηρητές πουλιών που είχαν εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια και δη την τριετία της πανδημίας, αφού αναμένονται περίπου 3.000 τουρίστες γι’ αυτό τον σκοπό.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, Βασίλη Βογιατζή, οι αφίξεις bird watchers θα ξεκινήσουν με το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν και θα κορυφωθούν στα μέσα Μαΐου, όπως προκύπτει από τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία της Σκάλας Καλλονής, που αποτελεί την βάση των τουριστών, οι οποίοι ασχολούνται με την παρατήρηση πουλιών και διαμένουν κατά μέσο όρο για 10 μέρες στην περιοχή. «Περιμένουμε πάνω από 3.000 παρατηρητές πουλιών φέτος από την Αγγλία και την Ολλανδία, οι οποίοι θα ενισχύσουν την τουριστική κίνηση για τον πρώτο μήνα της σεζόν. Πρόκειται για ένα πολύ καλό νούμερο μετά από την πανδημία και θεωρώ ότι κάνουμε μια πολύ καλή αρχή για τα επόμενα χρόνια. Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού είναι πολύ σημαντική για το νησί μας και πρέπει να την επιδιώξουμε με κάθε τρόπο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», τόνισε ο ίδιος.
«Περισσότερα τσάρτερ»
Από τον Μάιο και μετά, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής, ο αριθμός των πτήσεων τσάρτερ θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα, δηλαδή στα 19 αεροπλάνα την εβδομάδα από την Αγγλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, το Βέλγιο, τη Σουηδία, τη Δανία και τη Φινλανδία. Όπως υπογραμμίζει ο Πρόεδρος των ξενοδόχων, εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα, στον αριθμό των αεροσκαφών που προσγειώνονται στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης. «Είναι σοβαρό το έλλειμμα ως προς τον αριθμό των πτήσεων ανά εβδομάδα, αφού για να υπάρξει αύξηση στις αφίξεις πρέπει να φθάσουμε τα 30 – 35 τσάρτερ. Οι κλίνες σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι 20.000 και αυτή η δυναμικότητα μας επιτρέπει και μας υποχρεώνει να διεκδικούμε περισσότερα τσάρτερ. Για τον λόγο αυτό καταθέσαμε πριν λίγες μέρες τις προτάσεις μας και στην Περιφέρεια που μπορεί να συμβάλλει στην συνδιαφήμιση που χρειαζόμαστε ως προορισμός», ανέφερε ο κ. Βογιατζής.
Νέες συμφωνίες
Παράλληλα, οι ξενοδόχοι της Λέσβου σε συνεργασία με την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων καταβάλλουν προσπάθειες για την δημιουργία νέων τουριστικών πακέτων που θα προσελκύσουν τουρίστες από την Γερμανία, μια σημαντική και μεγάλη αγορά που έχει εγκαταλείψει το νησί μας τα τελευταία 6 χρόνια. Στόχος είναι να υπάρξει ενδιαφέρον και να προχωρήσουν συμφωνίες με tour operators που θα εντάξουν και πάλι το νησί μας στον προγραμματισμό των πτήσεων τσάρτερ από το 2024. Ανάλογη πρωτοβουλία έχει αναληφθεί και για τις χώρες της Γαλλίας και της Ιταλίας που επισκέπτονται κατά κόρον την Ελλάδα, αλλά όχι το νησί μας.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, «προσπαθούμε να αναλάβουμε κάποιες πρωτοβουλίες, αλλά με τον τρόπο που λειτουργούμε μέχρι σήμερα δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο. Αν αλλάξουν οι ρυθμοί και επιταχυνθούν, με καλή συνεργασία όλων των φορέων, θα μπορέσουμε να δούμε καλύτερες μέρες. Εμείς ακόμη παλεύουμε να φθάσουμε στα επίπεδα του 2019, όταν πέρυσι όλη η Ελλάδα κάλπαζε σε αφίξεις και τα ξεπέρασε», υπογράμμισε ο ίδιος.
Ελάχιστες προσεγγίσεις
Τέλος, σε ό,τι αφορά το κομμάτι της κρουαζιέρας, το μερίδιο της πίτας για το νησί μας θα είναι και φέτος περιορισμένο, αφού σύμφωνα με τις συμφωνίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής, αναμένονται μόλις 12 – 13 προσεγγίσεις. Όπως μας είπε ο τουριστικός πράκτορας, Ηλίας Πίκουλος, «το 2022 είχαμε μια μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως οι πληρότητες των πλοίων δεν ξεπέρασαν το 50%-60%. Στο νησί μας μας έχουμε πολύ δρόμο ακόμη για να υπάρξει αλλαγή του κλίματος, πόσο μάλλον χωρίς προβλήτα. Τα προβλήματα είναι γνωστά και πρέπει να λυθούν για να προχωρήσουμε μπροστά».