Αντίστροφη μέτρηση για το φράγμα Τσικνιά!

Spread the love


  • Ζήτημα ημερών η υπογραφή της σύμβασης για να ξεκινήσει το μεγάλο αυτό έργο για την εξασφάλιση επάρκειας νερού στο νησί μας

Με ρυθμούς ρεκόρ φαίνεται να προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής του έργου του φράγματος Τσικνιά, στην Αγία Παρασκευή, που δημοπρατήθηκε στις αρχές της χρονιάς και πέρασε στα χέρια της εταιρείας “ΑΚΤΩΡ” που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης. Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και της εταιρείας είναι θέμα ημερών, ενώ από την προηγούμενη εβδομάδα βρίσκονται στο νησί μας υψηλόβαθμα στελέχη της “ΑΚΤΩΡ” για τις προκαταρκτικές εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν και την ανάθεση των πρώτων έργων σε υπεργολάβους. Αυτό σημαίνει δεκάδες νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν για την εκτέλεση του έργου, που είναι το μεγαλύτερο που θα έχει εκτελεστεί στο νησί μας τις τελευταίες δεκαετίες. 

Ο προϋπολογισμός του φράγματος Τσικνιά είναι 98 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η ιστορία της κατασκευής του φράγματος Τσικνιά ξεκίνησε από το 2007 όταν έγιναν οι πρώτες συζητήσεις για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος υδροδότησης στο νησί μας. Το κύριο φυσικό αντικείμενο αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3/ημέρα πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγίας Παρασκευής, από το φράγμα Τσικνιά. Οι μελέτες που εκπονήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια αφορούν και στα συμπληρωματικά έργα του φράγματος για την μέση ημερήσια παροχή 40.000 κυβικών μέτρων νερού. 

Από την Αγία Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Ο αγωγός μεταφοράς του νερού από τον Τσικνιά στην Μυτιλήνη υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 41,7 χλμ., ενώ προς την Καλλονή 3,7 χλμ. και την Αγία Παρασκευή 8,5 χλμ.. Η μεγαλύτερη ποσότητα νερού θα μεταφέρεται με αγωγούς σύνδεσης από το φράγμα στην Μυτιλήνη, ενώ υπολογίζεται ότι θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου και η υδροδότηση της Καλλονής και της Αγίας Παρασκευής. Επίσης, σε δεύτερη φάση, έχει μελετηθεί η δυνατότητα κάλυψης των αναγκών στον Πολιχνίτο και την Γέρα.

Το πρόγραμμα εκτέλεσης έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό έργων βασικής υποδομής της χώρας στο οποίο εντάσσονται τόσο τα εξελισσόμενα έργα όσο και εκείνα που κρίνεται απαραίτητη η εκτέλεσή τους, προκειμένου η χώρα να αποκτήσει την απαραίτητη υποδομή που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. 

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται σημαντικά τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομοι, λιμένες και αεροδρόμια) και λοιπά βασικά έργα, κυρίως οδικοί άξονες, που έχουν σε μεγάλο βαθμό διαλειτουργικό και υπερτοπικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναπτυξιακές δράσεις υψηλής προτεραιότητας για την επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης.

Τα έργα αφορούν σε σχεδιαζόμενα έργα που συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ε.Ε. ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και οι τυχόν καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων και την απορρόφηση των συγχρηματοδοτούμενων πόρων.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο υποψήφιος Βουλευτής του Νομού μας, Χαράλαμπος Αθανασίου, «είχαμε πει ότι το σημαντικό αυτό έργο θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του χρόνου και τελικά καταφέραμε να ξεκινήσει εντός του θέρους. Η πρώτη φάση, που αφορά στη λεκάνη και τον ταμιευτήρα, θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025 και έπεται συνέχεια. Η Λέσβος αλλάζει».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση