Το πρώτο ηλεκτρικό ταξί κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες στους δρόμους της Μυτιλήνης μέσω του επιδοτούμενου προγράμματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την αντικατάσταση των παλιών επαγγελματικών οχημάτων. Πρόκειται για ένα “Hyundai ioniq 5” το οποίο απέκτησε επαγγελματίας οδηγός, μέλος του Σωματείου Μυτιλήνης και τραβά την προσοχή οδηγών και πεζών, ενώ το τελευταίο διάστημα ο στόλος των ταξί έχει ανανεωθεί και με δύο υβριδικά οχήματα που κινούνται και με βενζίνη και με μπαταρία.
Το κόστος ενός ηλεκτρικού ταξί ξεπερνά τα 50.000 ευρώ και η επιδότηση ανέρχεται στο ποσό των 22.500 ευρώ. Στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο αρκετά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, αλλά στο νησί μας το “Hyundai ioniq 5” είναι το πρώτο που μπήκε στη νέα εποχή.
Για την ώρα, το χρώμα του είναι γκρι – ασημί, αλλά σύντομα θα βαφτεί κι αυτό κίτρινο, όπως όλα τα ταξί της Μυτιλήνης. Η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να ξεπεράσει την διάνυση 400 χλμ., ενώ η φόρτιση σε απλή πρίζα διαρκεί 7 ώρες. Μέσω του προγράμματος διατίθεται επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για την φόρτιση, ενώ ο ταχυφορτιστής, που δεν επιδοτείται, έχει κόστος 10.000 ευρώ και φορτίζει την μπαταρία του οχήματος σε μισή ώρα.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με χρηματοδότηση 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και αφορά στην αντικατάσταση 2.000 ταξί με ηλεκτρικά. Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ταξί κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας. Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.
Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ταξί.