- Ξεκίνησαν οι εργασίες για την διαμόρφωση του χώρου μετά από την παραχώρηση 22,5 στρεμμάτων από την ΕΤΑΔ στο Λιμενικό Ταμείο
Ικανοποιήθηκε, κατά το ήμισυ, το χρόνιο αίτημα του Δήμου Μυτιλήνης και του Λιμενικού Ταμείου για την παραχώρηση του εμπορικού λιμανιού από την ΕΤΑΔ, προκειμένου να προχωρήσει το master plan των λιμενικών εγκαταστάσεων και ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί η εξομοίωση της χερσαίας ζώνης λιμένα για την υποδοχή σκαφών εξωτερικού. Με απόφαση της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου, σε συνεννόηση με το ΤΑΪΠΕΔ, αποφασίστηκε να παραχωρηθεί στο Λιμενικό Ταμείο η χερσαία ζώνη του εμπορικού λιμανιού, έκτασης 22,5 στρεμμάτων, από τα γραφεία της ΔΕΗ έως τη μαρίνα. Αμέσως ξεκίνησαν από την Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου, με περιφράξεις, κιγκλιδώματα, τοποθέτηση καμερών ασφαλείας, προκειμένου να λειτουργεί ως πύλη Σένγκεν βάσει του Διεθνούς Κώδικα ISPS.
Όπως εξήγησε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Παπαδόπουλος, η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική για την ολοκλήρωση του master plan του λιμανιού και για την ανάπτυξη των λιμενικών εγκαταστάσεων. «Θεωρώ ότι πρόκειται για μια σημαντική απόφαση που θα αλλάξει την όψη και κυρίως την λειτουργία του εμπορικού λιμανιού. Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες και πιστοποιηθούμε με το σύστημα ISPS θα μπορούμε να υποδεχόμαστε και από αυτή την πλευρά πλοία του εξωτερικού, από κρουαζιερόπλοια, μέχρι σκάφη αναψυχής, τα τουρκικά πλοιάρια, κλπ.. Επομένως θα αναβαθμιστούν οι λιμενικές εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες που θα παρέχουμε στα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι μας».
Με την υλοποίηση του έργου, επιτυγχάνεται η σημαντική βελτίωση της παρεχόμενης ασφάλειας, λειτουργικότητας και πληροφόρησης, καθώς και η ταχύτερη και αμεσότερη κινητοποίηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, το έργο εναρμονίζει το λιμάνι της πόλης μας με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα για την ασφάλεια των πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS), της συνθήκης SCHENGEN και της σχετικής ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας.
Βασικό κριτήριο σχεδιασμού και ανάπτυξης του συστήματος είναι η ανάπτυξη ενός Κέντρου Ασφάλειας, εντός του λιμανιού, όπου θα συγκεντρώνονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω εξειδικευμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, το σύνολο των πληροφοριών ασφάλειας. Μέσω του κέντρου αυτού, όλες οι πληροφορίες (δεδομένα, εικόνες, φωνή, video κλπ.) μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο, στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Τοπικής Λιμενικής Αρχής, μέσω δικτύου δεδομένων.
Πιο συγκεκριμένα το σύστημα ασφάλειας του λιμανιού αποτελείται από διάφορα υποσυστήματα τα οποία συνοπτικά είναι τα ακολούθα: Υποσύστημα επιτήρησης με κάμερες, ηλεκτρολογικός και τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, φορητοί φράκτες, φορητό σύστημα φωτισμού, ιστοί, υποσύστημα ελέγχου πρόσβασης, υποσύστημα ηχητικής αναγγελίας μηνυμάτων, Κέντρο Ελέγχου, Λογισμικό Διαχείρισης Συστήματος Ελέγχου Πρόσβασης, φορητά τερματικά Ελέγχου Επιβατών Υπόχρεων Πλοίων, φορητοί αναγνώστες καρτών Barcode & RF-ID, αναγνώστες Μακράς Εμβέλειας, Full Height Turnstyles, Τοπικοί Ελεγκτές Θύρας, Διαδικτυακές Κάμερες σταθερές, Διαδικτυακές κινούμενες Κάμερες (Κάμερες Επιτήρησης Ζώνης), Κινητή Θερμική Κάμερα με ενσωματωμένο Λογισμικό Video Analytics, Σύστημα Έξυπνων καμερών, Ιστοί στήριξης καμερών, Ψηφιακά υβριδικά καταγραφικά, Περίφραξη, Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, Σύστημα Ανακοινώσεων, Φορητοί ανιχνευτές μετάλλων, Λογισμικό διαχείρισης κέντρου ελέγχου, Φορητό Μεταφερόμενο Σύστημα Φωτισμού για έκτακτα συμβάντα, γεννήτριες ρεύματος, όχημα περιπολίας, ασύρματοι πομποδέκτες VHF Marine, Radar AIS, μεταφερόμενος Οικίσκος με X-RAY και μαγνητική Πύλη, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων προς επιβίβαση στα ΕΓ-ΟΓ, κλπ..