Ξέμεινε η Λέσβος από ζωοτροφές

Από τη χθεσινή σύσκεψη των εκπροσώπων των κτηνοτροφικών Συνεταιρισμών με τον Περιφερειάρχη
Spread the love


Αυτό που δεν βλέπουν οι Υπουργοί και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες που πάνε και έρχονται στη Λέσβο για τις Αυτοδιοικητικές εκλογές, είναι το πρόβλημα που βιώνουν οι Κτηνοτροφικοί Συνεταιρισμοί της Λέσβου, οι οποίοι ξέμειναν από ζωοτροφές καθώς τα πλοία ro-ro που κάνουν τα δρομολόγια κάθε 15 μέρες μεταφέροντας φορτηγά από την Καβάλα δεν επαρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες της Λέσβου. Την ίδια ώρα τα επιβατικά πλοία που κάνουν τις γραμμές σύνδεσης της Μυτιλήνης με την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη δέχονται περιορισμένο αριθμό φορτηγών με ζωοτροφές, λόγω της μεγάλης κίνησης που υπάρχει από τη Βόρειο Ελλάδα ακόμα αυτήν την περίοδο.

Η δρομολόγηση ενός δεύτερου ro-ro εκτός του Πελαγίτης από άλλη εταιρεία και συγκεκριμένα του πλοίου Ιωσήφ, αν και προς στιγμή τροφοδότησε ελπίδες ότι θα δώσει έστω και πρόσκαιρα λύση στο πρόβλημα, η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία έχει αποθαρρύνει αυτοκινητιστές να χρησιμοποιούν το πλοίο για να ταξιδέψουν, καθώς οι χρεώσεις διαφέρουν από δρομολόγιο σε δρομολόγιο, σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών μεταφορικών αυτοκινήτων.

Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη, τον οποίο ζήτησαν να δουν οι εκπρόσωποι των Συνεταιρισμών (και μεταφορείς) εκθέτοντάς του το πρόβλημα και απ’ ό,τι φάνηκε στη συζήτηση που έγινε, καθώς υπάρχει μεγάλο αδιέξοδο, οι Συνεταιρισμοί έχουν θέσει την πρόταση ακόμα και κοινοπραξίας σε συνεργασία με μεταφορικές εταιρείες, αν το δεχθούν, για την από κοινού απόκτηση μικρού πλοίου που να μεταφέρει ζωοτροφές στη Μυτιλήνη. Αυτό, αν μη τι άλλο, δείχνει και το αδιέξοδο που υπάρχει και ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που είναι σε χαμηλότερα επίπεδα οι τιμές των ζωοτροφών, κάτι που ευνοεί για μεγάλες προμήθειες, αλλά οι Συνεταιρισμοί αδυνατούν να φέρουν ποσότητες στη Λέσβο λόγω της μεταφορικής αδυναμίας των πλοίων. 

Ο Στρατής Κυρατζής εκ του Συνεταιρισμού Σκαλοχωρίου

Ο Περιφερειάρχης κ. Μουτζούρης ανέλαβε άμεσα τη δέσμευση εκπόνησης μελέτης μέσω της οποίας θα φανεί κατά πόσο είναι εφικτό και βιώσιμο να δρομολογηθεί ένα πλοίο που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των Συνεταιρισμών για τις ζωοτροφές, μετά την ολοκλήρωση της οποίας θα κληθούν οι Συνεταιρισμοί ώστε να τεθεί το όλο θέμα σε πιο σοβαρή βάση, σύμφωνα και με τις υποδείξεις της μελέτης. Μέχρι την ολοκλήρωσή της θα ασκηθούν πιέσεις από την Περιφέρεια, κάτι το οποίο ζήτησε και το στέλεχος του Συνεταιρισμού Σκαλοχωρίου, Στρατής Κυρατζής από τον Περιφερειάρχη και τόνισε ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας για επιδοτούμενες γραμμές, ώστε να εξυπηρετηθεί η κτηνοτροφία, δεδομένου πως η Λέσβος βρίσκεται στην τρίτη θέση ως προς την ανάπτυξή της.

Ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Κάπης, Χρήστος Ψαραδέλλης

«Σε ένα τέτοιο περιβάλλον δεν μπορούν να λειτουργήσουν ούτε οι Συνεταιρισμοί, ούτε οι κτηνοτρόφοι», είπε στα Νέα της Λέσβου ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Κάπης, Χρήστος Ψαραδέλλης. Και συνέχισε: «Σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους συνεταιρισμούς, όπως είναι ο δικός μας, είναι κλειστός (εννοώντας ότι δεν έγινε διάθεση ζωοτροφών) γιατί δεν υπάρχει η μεταφορική ικανότητα για να τροφοδοτήσουμε τις αποθήκες μας. Καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε για τις Συνεταιριστικές μονάδες, ούτε για την κτηνοτροφία πολύ περισσότερο».

Από τη δική του πλευρά ο κ. Κυρατζής, τόνισε ότι «πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση. Δεν είναι δυνατόν τώρα που οι τιμές είναι τέτοιες ώστε να μπορούν να εισαχθούν μεγάλες ποσότητες στη Λέσβο να μην έχουμε τη δυνατότητα μεταφοράς και δεν μπορεί να πηγαίνουν και να έρχονται οι υπουργοί στη Λέσβο και να μην τα βλέπουν όλα αυτά, αλλά να βλέπουν μόνο τις Αυτοδιοικητικές εκλογές. Η ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται με παχιά λόγια, αλλά με διεξόδους στα αδιέξοδα. Ιδού η Ρόδος λοιπόν για το Υπουργείο Ναυτιλίας», είπε ο κ. Κυρατζής.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση