“Πίσω παπά τα στέφανα” για την ασφαλτόστρωση του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου

Spread the love


  • Έντονη δυσφορία του Κ. Μουτζούρη γι’ αυτή την εξέλιξη μετά από την διετή περιπέτεια με τις ενστάσεις και τις προσφυγές

“Πίσω παπά τα στέφανα” για την έναρξη του έργου της ασφαλτόστρωσης του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου που ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες τους φορείς και κυρίως τους κατοίκους, οι οποίοι ζητούν να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια για τις μετακινήσεις τους. Δεν πρόλαβε να χαρεί η Περιφερειακή Αρχή, και μαζί όλοι οι εμπλεκόμενοι την έγκριση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον προηγούμενο μήνα, οπότε και ανακοινώθηκε η έναρξη των εργασιών, και λίγες ημέρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης ο ανάδοχος απέσυρε την προσφορά του και εγκατέλειψε το έργο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διεξαχθεί νέος διαγωνισμός που θα καθυστερήσει αρκετούς μήνες το έργο, όπως συμβαίνει και με το νέο Κολυμβητήριο στα Θέρμα.

Το παράδοξο της συγκεκριμένης υπόθεσης είναι ότι ο δρόμος Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου είχε ανατεθεί αρχικά σε άλλη εταιρεία και η δεύτερη κατά σειρά κατέθεσε κατ’ επανάληψη ενστάσεις και προσφυγές για να αναλάβει την εκτέλεσή του. Η εξέταση των ενστάσεων διήρκεσε πάνω από 1,5 χρόνο, αφού το έργο είχε δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2021 και μόλις εκδόθηκε η τελική απόφαση, που δικαίωνε την δεύτερη εταιρεία, αρνήθηκε να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον, δεν δέχτηκε να αναλάβει το έργο ούτε ο τρίτος εργολάβος, ενώ ο τέταρτος κατά σειρά δεν είχε ανανεώσει την προσφορά του από πέρυσι, επομένως έθεσε εαυτόν εκτός διαγωνισμού.

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει έντονη δυσφορία στον Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη, ο οποίος δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου”: «Μου προξενεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι ο εργοληπτικός κόσμος ο οποίος έλαβε μέρος στον προ 2 ετών διαγωνισμό για την κατασκευή του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου αρνήθηκε με διάφορες προφάσεις την ανάληψη του έργου, το οποίο θα εξυπηρετήσει πολλαπλώς τη νήσο και τους κατοίκους των πέριξ οικισμών, οι οποίοι το ανέμεναν με ανυπομονησία επί 50 έτη. Δυστυχώς, δεν έχουμε άλλη επιλογή από την επαναδημοπράτηση και θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να οριστεί νέα ημερομηνία το συντομότερο δυνατό».

Η ιστορία του έργου αυτού ξεκίνησε το 2012, όταν ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Χαράλαμπος Αθανασίου, εξασφάλισε το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων για την συνέχιση της μελέτης βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλο τον δρόμο (ασφαλτοστρωμένο και μη). Η πρώτη φάση του έργου αυτού δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2014, με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ και υλοποιήθηκε το 2015. 

Δεδομένου όμως ότι δεν υπήρχε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία μάλιστα βρίσκεται εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, δόθηκε εντολή στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου για την σύνταξη φακέλου μελέτης. Ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2016 στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία μετά την ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας γνωμοδοτήσεων από όλους τους αρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, εξέδωσε απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τον Ιούνιο του 2017. 

Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του ο Κ. Μουτζούρης κάλεσε τον συγκοινωνιολόγο, Κώστα Ζέκο, να βγάλει από τα συρτάρια την μελέτη και στη συνέχεια έτρεξαν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου, αλλά όπως αποδεικνύεται αυτό δεν ήταν αρκετό για να ικανοποιηθεί το χρόνιο αίτημα των κατοίκων των δύο περιοχών, οι οποίοι θα πρέπει να περιμένουν την διεξαγωγή του νέου διαγωνισμού τους επόμενους μήνες.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση