- Με την απόφασή της για προσωρινή – μέχρι δύο μήνες – απαγόρευση της στάθμευσης, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω νοικοκύρεμα της κατάστασης
- Έχει… δρόμο ακόμα μπροστά της η οδός Ερμού για να γίνει πεζόδρομος
Απόφαση για την απαγόρευση στάθμευσης κάθε οχήματος στην οδό Βουρνάζων της Μυτιλήνης έλαβε ομόφωνα η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, ανοίγοντας το δρόμο για το νοικοκύρεμα της κατάστασης στο συγκεκριμένο δρόμο. Αν και η απόφαση απαγόρευσης έχει προσωρινό χαρακτήρα μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο κατασκευής του κόμβου στη Βόρεια Παράκαμψη, από τη συζήτηση που έγινε φάνηκε μία γενικότερη πρόθεση και της απερχόμενης, αλλά και της νέας Δημοτικής Αρχής να μπει μία σοβαρή τάξη στην εικόνα της άναρχης στάθμευσης που παρουσιάζουν κεντρικοί δρόμοι της Μυτιλήνης, με συνέπεια να δυσχεραίνεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Ο νέος Δήμαρχος, Παναγιώτης Χριστόφας, έχει αναλάβει δεσμεύσεις και στο πρόγραμμά του φαίνεται άμεσα διατεθειμένος να σηκώσει το βάρος προχωρώντας σε πεζοδρομήσεις, όπως με την Ερμού και ρυθμίσεις της στάθμευσης εκεί που χρειάζεται, ώστε η Μυτιλήνη να γίνει μία ανθρώπινη πόλη. Αυτό φάνηκε από την παρουσία του στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής μαζί με τον νέο πρόεδρο της Κοινότητας Μυτιλήνης, Μανώλη Ευσταθίου, ενώ παρών ήταν και ο απερχόμενος Κοινοτάρχης Μυτιλήνης, Αλέκος Κουζινόγλου.
Τα ζητήματα
Τα ζητήματα από την άναρχη στάθμευση στην οδό Βουρνάζων συζητήθηκαν από τα μέλη της Επιτροπής με διάθεση συνεργασίας και συναντίληψης, ώστε να γίνει το καλύτερο δυνατό καθώς αυτή τη στιγμή προέχει και να χωρούν και να διέρχονται δύο βαρέα οχήματα στη Βουρνάζων που κινούνται από αντίθετες κατευθύνσεις, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τα σημερινά δεδομένα λόγω των σταθμευμένων αυτοκινήτων. Σημειωτέον ότι η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ελήφθη κατόπιν αιτήματος της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας, η οποία ζητά την τήρηση της απαγόρευσης για όσο διάστημα θα διαρκέσουν στον κόμβο της Βόρειας Παράκαμψης τα έργα, δεδομένου πως προσεχώς πρόκειται να ξεκινήσει η ανακατασκευή της γέφυρας μπροστά από το εργοστάσιο της ΔΕΗ και η κίνηση βαρέων οχημάτων θα είναι αδύνατη. Λόγω αυτών των ζητημάτων έχει ήδη τεθεί αίτημα από τους οδηγούς των λεωφορείων να μπορούν να κινούνται ελεύθερα από την οδό Βουρνάζων, ενώ ακολούθησαν και οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων.
Από τα ζητήματα που τέθηκαν είναι και τα προβλήματα από τη στάθμευση στην οδό Αεροπόρου Γιανναρέλλη, καθώς όταν όλα τα φορτηγά και λεωφορεία δεν θα έχουν εναλλακτική να κινηθούν από τη Βόρεια Παράκαμψη αλλά θα κινούνται από τη Γιανναρέλλη θα πρέπει η εικόνα και αυτού του δρόμου να είναι βελτιωμένη.
Τονίζουμε ότι δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση για την Αεροπόρου Γιανναρέλλη παρά μόνο ζητήθηκε η συνδρομή της Τροχαίας σε κραυγαλέες περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης, ώστε να διευκολύνεται η ροή της κυκλοφορίας για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Για την οδό Βουρνάζων θα καθοριστούν μόνο τρεις θέσεις στάθμευσης: Η μία θα είναι για τις ανάγκες του Ταχυδρομείου, η δεύτερη για ΑμεΑ και η τρίτη θέση για τις ανάγκες της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων, όπως ήδη έχουμε γράψει.
«Μη σκάσει η βόμβα» στην Καβέτσου!
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η παρέμβαση που έκανε ο απερχόμενος πρόεδρος της Κοινότητας Μυτιλήνης, Αλέκος Κουζινόγλου, ο οποίος προειδοποίησε ότι η απαγόρευση της στάθμευσης των αυτοκινήτων στην οδό Βουρνάζων ενέχει τον κίνδυνο να τροφοδοτήσει τη στάθμευση ΙΧ στη δεξιά λωρίδα της οδού Καβέτσου και αυτό να επιβαρύνει σημαντικά το κυκλοφοριακό, καθώς όπως είπε ο Κοινοτάρχης, η Καβέτσου πρέπει να διαφυλαχθεί με την σημερινή της μορφή, δηλαδή δύο λωρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης, μια και αυτό είναι και το «κλειδί» για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Μυτιλήνης, όπως έχει φανεί από τη μέχρι τώρα εμπειρία.
Ως προς αυτό δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι η Τροχαία θα ασχοληθεί επιτηρώντας την κυκλοφορία, ενώ σε σχέση με την οδό Σμύρνης ο δρόμος ούτως ή άλλως έχει γίνει – και με απόφαση της Επιτροπής -στο παρελθόν μία λωρίδα κυκλοφορίας. Δηλαδή θα συνεχίσει να επιτρέπεται η στάθμευση στη δεξιά πλευρά. Θυμίζουμε ωστόσο πως η αρχική πρόβλεψη για τη Σμύρνης ήταν και αυτός ο δρόμος να λειτουργεί ως διπλής κατεύθυνσης, ώστε από τη δεξιά πλευρά να κινούνται όσοι έχουν προορισμό το πάρκινγκ, ενώ από την αριστερή πλευρά όσοι κινούνται για να στρίψουν προς τη Βενιζέλου και να βγουν στη Νομαρχία.
Η απόφαση ελήφθη στη συνεδρίαση της Επιτροπής την Παρασκευή, ωστόσο τη Δευτέρα επικυρώθηκε και από το Δημοτικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει άμεσα εντός των ημερών μόλις επικυρώσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, κατά την τυπική διαδικασία που ισχύει μετά από κάθε συνεδρίαση.
Η ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε από τον Αντιδήμαρχο και πρόεδρο της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, Γιάννη Βατό, ο οποίος έδωσε και οδηγίες στους συνεργάτες του να προχωρήσει η προμήθεια και εγκατάσταση των απαγορευτικών πινακίδων κατά μήκος του δρόμου, ενώ ο Διοικητής της Τροχαίας, που ήταν παρών στη συνεδρίαση καθώς συμμετέχει ως μέλος, ανέλαβε τα περαιτέρω για την αστυνόμευση του δρόμου προκειμένου να μην σταθμεύουν τα αυτοκίνητα.
Ο Γιάννης Βατός
Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου ο Αντιδήμαρχος και πρόεδρος της Επιτροπής κ. Βατός σημείωσε πως «σε ό,τι με αφορά βρίσκομαι λίγες εβδομάδες στη θέση του Προέδρου της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και θέλω να πω πως τιμώντας την εμπιστοσύνη του Δημάρχου, Στρατή Κύτελη, στο πρόσωπό μου δέχθηκα αυτή τη θέση στην πιο δύσκολη στιγμή, όμως ποτέ δεν φοβήθηκα τις προκλήσεις. Πιστεύω ότι κάνουμε σημαντικά βήματα μέσα σε μικρό διάστημα, όπως κάναμε άλλωστε και στην Πολεοδομία και για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, τα οποία θα καθορίσουν την ανάπτυξη για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά και το εξίσου σπουδαίο κατά την άποψή μου, ένα ζήτημα που παραλίγο να φέρει τον Τεχνικό Κλάδο έξω από το γραφείο του Εισαγγελέα και αναφέρομαι στο αρχείο της Πολεοδομίας, που είμαι πραγματικά χαρούμενος που έπεσε σε εμένα ο κλήρος να αναμετρηθώ και με αυτή την πρόκληση, ώστε με εμπειρία και γνώση να παραδώσουμε στους επόμενους, χώρους που όχι μόνο σχέση δεν έχουν με το παρελθόν και αυτό δεν αφορά μόνο τη Δημοτική Αρχή Κύτελη αλλά και την προηγούμενη. Θα σας έλεγα ότι είμαι περήφανος και ως Αντιδήμαρχος και ως δημότης για το έργο που επιτελέστηκε και ευχαριστώ από καρδιάς το προσωπικό της Υπηρεσίας που αγκάλιασαν και στήριξαν το σχέδιό μου», είπε ο ίδιος.
Εξειδικεύοντας για τα ζητήματα της Βουρνάζων ο κ. Βατός τόνισε ότι «μέσα από τις δημοκρατικές αυτοδιοικητικές διαδικασίες και με την παρουσία του νεοεκλεγέντος Δημάρχου κ. Χριστόφα, του νέου Κοινοτάρχη κ. Ευσταθίου, καθώς και του απερχόμενου κ. Κουζινόγλου συζητήσαμε σε πνεύμα συνεργασίας καταλήγοντας στην αναγκαία απόφαση από την οποία οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και μία άλλη εικόνα της Βουρνάζων, η οποία είναι αναγκαία για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο στον κόμβο της Βόρειας Παράκαμψης. Πιστεύω όμως ότι αυτή η απόφαση που είναι προσωρινή μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου το αργότερο, θ’ αποτελέσει τη βάση για περαιτέρω διαχείριση και από τη νέα Δημοτική Αρχή, καθώς είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και το ενδιαφέρον αλλά και την αγωνία του νεοεκλεγέντος Δημάρχου γι’ αυτά τα ζητήματα και είναι υποχρέωση όλων μας να στηρίξουμε ώστε να παραδώσουμε ως Αυτοδιοίκηση μία καλύτερη πόλη στις επόμενες γενιές».
Έχει ακόμα δρόμο η Ερμού
Το δεύτερο ζήτημα που απασχόλησε την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ήταν η άναρχη κατάσταση από την κυκλοφορία και τη στάθμευση οχημάτων στην οδό Ερμού της Μυτιλήνης, ένα θέμα που ανέδειξαν πριν από λίγες ημέρες πρωτοσέλιδα τα Νέα της Λέσβου με την παρέμβαση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννη Μουτζούρη, για τα όσα συμβαίνουν στην αγορά. Ουσιαστικά στη συνεδρίαση της Επιτροπής επαναβεβαιώθηκε το ισχύον ρευστό καθεστώς, δηλαδή η απόφαση του ίδιου οργάνου με την προηγούμενη σύνθεση ίσα-ίσα για να διευκολυνθεί η πεζοδρόμηση στα Λαδάδικα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (δηλαδή για λίγο διάστημα), καθώς επίσης και η απουσία του προβλεπόμενου πλαισίου που να νομιμοποιεί την πεζοδρόμηση της Ερμού. Ένα πρώτο βήμα για τη νομιμοποίηση της κυκλοφορίας και της χρήσης των δρόμων στο Ιστορικό Κέντρο της Μυτιλήνης γίνεται αυτή την περίοδο από την εκπόνηση της μελέτης που κάνει το γραφείο του Νίκου Προβατά, από την οποία ουσιαστικά θα ανοίξει ο δρόμος κατ’ αρχήν για τη νομιμοποίηση της υπάρχουσας κατάστασης και αφορά και τους κάθετους δρόμους του ιστορικού κέντρου και την Ερμού. Στη μελέτη που περιλαμβάνει όλα τα πλακόστρωτα του ιστορικού κέντρου εντάσσονται τρεις κατηγορίες δρόμων: Τα πλακόστρωτα με κόκκινο χρώμα που είναι οι δρόμοι που χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα η οδός Αλκαίου που θα συνεχίζει στην ίδια κατάσταση και με τη νέα μελέτη. Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται τα πλακόστρωτα με κίτρινο, όπως είναι η οδός Μητρέλια που το καλοκαίρι πεζοδρομείται, αυτό όμως είναι προσωρινά για λίγους μήνες και, τέλος, η τρίτη κατηγορία είναι οι δρόμοι που χαρακτηρίζονται με γαλάζιο χρώμα και είναι οι πεζόδρομοι. Επί του παρόντος σε αυτό το χρώμα υπάγονται τα μικρά στενά από τα οποία κυκλοφορούν κυρίως τα μηχανάκια. Για να προχωρήσει η πεζοδρόμηση της Ερμού θα πρέπει πλέον ο νέος Δήμαρχος να αλλάξει αυτά τα δεδομένα, ώστε με Προεδρικό Διάταγμα να επισφραγιστεί η νομιμότητα πεζοδρόμησης της Ερμού, η οποία φυσικά δεν μπορεί να είναι άμεση, μια και για την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων απαιτείται χρόνος. |