- Στόχος να επανέλθει στα επίπεδα του 2009 που προσέγγιζαν το λιμάνι πάνω από 100 κρουαζιερόπλοια
Από το 2026 θα φανούν τα αποτελέσματα της έρευνας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο νησί μας και της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, που ολοκληρώθηκε από την εταιρεία “Five Senses Consulting and Development” και παρουσιάστηκε, χθες το πρωί, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιάννη Μπρα.
Όπως ειπώθηκε κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου, η Λέσβος πρέπει να συστηθεί από την αρχή ως προορισμός στην αγορά της κρουαζιέρας λόγω των επιπτώσεων που είχε η μεταναστευτική κρίση στην τουριστική κίνηση γενικότερα, ενώ υπάρχουν οι προοπτικές για να επανέλθει στα επίπεδα του 2009 που προσέγγιζαν το λιμάνι πάνω από 100 κρουαζιερόπλοια.
Ο κ. Μπρα, ο οποίος χαίρει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης τόσο της Περιφέρειας όσο και των τουριστικών παραγόντων του νησιού μας λόγω της εξειδίκευσης της εταιρείας του σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης, τόνισε ότι η αναστροφή της εικόνας για τη Λέσβο έχει ξεκινήσει και θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα έργα και δράσεις το επόμενο διάστημα για την προσέλκυση μεγάλων εταιρειών. Στην κατεύθυνση αυτή παρουσίασε τις προτάσεις του για την προβολή της Λέσβου μέσω των νέων τεχνολογιών και ειδικών εφαρμογών, με applications που θα δημιουργηθούν ακριβώς γι’ αυτό τον σκοπό.
«Οι περιηγήσεις, τα αξιοθέατα, τα μνημεία, οι παραλίες, η γαστρονομία, ο πολιτισμός, οι εμπειρίες των ταξιδιωτών πρέπει να αναδειχθούν με κάθε τρόπο για να καταστεί η Λέσβος πόλος έλξης τουριστών κρουαζιέρας και όχι μόνο. Εμείς, ως εταιρεία έχουμε στείλει τον φάκελο με όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού σε 28 μεγάλες εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες και πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα φανούν τα αποτελέσματα», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος.
«Δεν υπάρχουν πινακίδες»
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι υποδομές στη Λέσβο βρίσκονται σε καλό επίπεδο με τα οδικά έργα που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία χρόνια και έχουν βελτιώσει την πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές. Ωστόσο, παρατήρησε ότι δεν υπάρχουν πινακίδες για την πληροφόρηση των επισκεπτών κι αυτό είναι το πρώτο έργο που θα δρομολογήσει η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Παίρνοντας το λόγο ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι η Λέσβος δεν χάνει τουρίστες λόγω έλλειψης κρηπιδωμάτων και ανέφερε χαρακτηριστικά το παράδειγμα της Σαντορίνης, όπου δένουν κάθε σεζόν 600 κρουαζιερόπλοια χωρίς να διαθέτει προβλήτα: «Δεν είναι το πρόβλημα ο ντόκος. Αυτά είναι δικαιολογίες. Και γι’ αυτό το στοίχημα που έχουμε βάλει εμείς είναι να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας κατά την διάρκεια της επόμενης 5ετίας».
«Να βοηθήσει όλο το νησί»
«Όλο το νησί πρέπει να βοηθήσει και να γίνει αυτή η μελέτη κτήμα των εμπλεκόμενων φορέων και των εκπροσώπων των πολιτών. Να σταματήσει ο διχασμός και να υπάρξει συνεννόηση», πρότεινε από την πλευρά του ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας, Άρης Ελευθερίου.
Ανοιχτός σε κάθε πρόταση για την βελτίωση των υποδομών στο λιμάνι της Μυτιλήνης και στις άλλες δύο πύλες Σένγκεν, στην Πέτρα και το Πλωμάρι, δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Παπαδόπουλος.
Τέλος, παίρνοντας το λόγο ο τουριστικός πράκτορας, Ηλίας Πίκουλος, σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει συνέχεια σε αυτή την προσπάθεια για να ξαναμπεί η Λέσβος στον χάρτη των προορισμών των μεγάλων εταιρειών μετά από την μεγάλη βουτιά στις προσεγγίσεις τα τελευταία χρόνια.