Με τη ζυγαριά να γέρνει προς το μοιραίο συνεχίστηκαν χθες μέχρι το βράδυ οι έρευνες από θαλάσσης, ξηράς και αέρος για την ανεύρεση των ναυαγών του πλοίου «Raptor», το οποίο βυθίστηκε μετά τις 8 το πρωί της Κυριακής, νοτιοδυτικά της Λέσβου, στο ύψος του Ταβαρίου, 4μισι ναυτικά μίλια στα ανοιχτά της θάλασσας. Το πλοίο υπό σημαία Κομόρες με πλήρωμα 14 αλλοδαπούς κυριολεκτικά «τσακίστηκε» από τα κύματα εκτελώντας το δρομολόγιο από Αλεξάνδρεια προς Κωνσταντινούπολη μεταφέροντας αλάτι.
Σύμφωνα με την μαρτυρία του μοναδικού διασωθέντα ναυτικού ώρες πριν την βύθισή του έμπαζε νερά, αν και ο καπετάνιος στο σήμα «SOS» που εξέπεμψε στις 7 το πρωί της Κυριακής επικαλέστηκε μηχανική βλάβη. Υπάρχουν υποψίες ότι στο πλοίο υπήρχαν προβλήματα, αυτό όμως μόνο ο αιγυπτιακής υπηκοότητας 40χρονος ναυτικός που έχει διασωθεί μπορεί να φωτίσει απαντώντας στα ερωτήματα των ειδικών, όταν θα εξέλθει – πιθανώς σήμερα – από το νοσοκομείο.
Ολονύχτιες έρευνες
Η επιχείρηση των δυνάμεων του λιμενικού σώματος αλλά και του πολεμικού ναυτικού συνεχιζόταν χθες για τον εντοπισμό των ναυτικών του εμπορικού πλοίου “Raptor”. Στις έρευνες συμμετέχουν τέσσερα σκάφη του λιμενικού σώματος, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα σκάφος της δύναμης FRONTEX, 24 παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του λιμενικού σώματος, ένα αεροσκάφος της δύναμης FRONTEX, ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και περιπολικά οχήματα του λιμενικού σώματος από ξηράς. Οι άνθρωποι των σωμάτων ασφαλείας που συμμετέχουν στην επιχείρηση διάσωσης πάλευαν με τα κύματα αλλά και με τις δύσκολες καιρικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια της Κυριακής. Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί δύο Αιγύπτιοι ναύτες. Ο ένας που εντοπίστηκε πρώτος μεταφέρθηκε με ασφάλεια στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης και πιθανότατα σήμερα να πάρει εξιτήριο. Το Πολεμικό Ναυτικό μάλιστα έχει βγάλει στην δημοσιότητα ένα βίντεο που δείχνει την στιγμή της διάσωσης του ενός Αιγύπτιου ναυτικού που εντοπίστηκε ζωντανός. Ο δεύτερος ναύτης εντοπίστηκε νεκρός την Κυριακή το βράδυ. Πρόκειται για έναν 30χρονο ναύτη με καταγωγή από την Αίγυπτο.
Ο ναυτικός, ο οποίος εντοπίστηκε ζωντανός, νοσηλεύεται στο Βοστάνειο και μίλησε για την κατάσταση που επικρατούσε κατά την διάρκεια του ναυαγίου. Ο ίδιος ανέφερε πως πήδηξε στη θάλασσα προκειμένου να σωθεί και πιάστηκε από ένα βαρέλι όπου και τον βρήκανε οι δυνάμεις του λιμενικού 4 ώρες αργότερα. Σύμφωνα πάλι με τον ίδιο από το βράδυ του Σαββάτου κιόλας έμπαζαν νερά στην αποθήκη του πλοίου. Εκείνος μαζί με τους συναδέλφους του προσπαθούσαν με κουβάδες να απομακρύνουν τα νερά. Λόγω των νερών που έμπαζαν, το πλοίο πήρε επικίνδυνη κλίση και για αυτό το λόγο μαζί με τους συναδέλφους του έπεσαν στη θάλασσα. Από εκείνη την ώρα δεν τους ξαναείδε.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ήταν καταχωρημένο στη μαύρη λίστα διεθνών Αρχών ελέγχου και αυτό γιατί πριν από 24 μήνες είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου.
Το χρονικό του ναυαγίου
Το εμπορικό πλοίο «Raptor» ξεκίνησε από την Αλεξάνδρεια με προορισμό την Κωνσταντινούπολη μεταφέροντας περίπου 6.000 τόνους αλάτι και με πλήρωμα 14 άτομα από την Συρία, την Ινδία και την Αίγυπτο. Στις 3:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα. Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ. Αμέσως οι δυνάμεις του λιμενικού έσπευσαν για να δούνε τι συμβαίνει και αμέσως ειδοποιήθηκε και η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό που συνέδραμαν δραστικά. Το μεσημέρι της Κυριακής εντοπίστηκε ζωντανός ο πρώτος ναυτικός και το απόγευμα εντοπίστηκε η σορός του δεύτερου ναυτικού, η οποία μεταφέρθηκε στη Μυτιλήνη.