Εποικοδομητική ήταν η ημερίδα για τον τουρισμό που πραγματοποιήθηκε προχθές στην αίθουσα του Εμπορικού Επιμελητηρίου με ενδιαφέρουσες ομιλίες και συγκεντρωτικά στοιχεία ερευνών για τη Λέσβο. Η ημερίδα διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την “Fraport”, την αεροπορική εταιρεία “Aegean” και την εταιρεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων “Marketing Greece”.
Όπως είπε στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, στόχος της Περιφερειακής Αρχής από την πρώτη μέρα της θητείας της ήταν η εξωστρέφεια και η αλλαγή του brand name της Λέσβου. «Χαίρομαι γιατί τέσσερα χρόνια μετά, τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν και ο τουρισμός στα νησιά του Βορείου Αιγαίου έχει αρχίσει να επανέρχεται σε προ κρίσης επίπεδα. Σε συνεργασία με την Marketing Greece, έχουμε ήδη δημιουργήσει βίντεο προβολής της Λέσβου τα οποία παίζουν παντού και θέλουμε όλοι οι φορείς να τα προωθούν. Η Λέσβος είναι γνωστή για το ούζο, την σαρδέλα, το Απολιθωμένο Δάσος, ενώ αναπτύσσουμε ραγδαία και τον τουρισμό με τους παρατηρητές πουλιών και ήδη με τις ενέργειές μας από 2.500 επισκέπτες τον πρώτο χρόνο φέτος είχαμε 6.000 και του χρόνου θα έχουμε 12.000. Και όλα αυτά στην περιοχή της Καλλονής. Σημαντική εξέλιξη. Τώρα θέλουμε να αναπτύξουμε την Λέσβο της γαστρονομίας και να αλλάξουμε τον όρο προσφυγονήσι που είχαμε», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης.
Το θέμα της βίζας
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Μουτζούρης αναφέρθηκε στο θέμα της βίζας των Τούρκων επισκεπτών. «Όπως μου είπε και ο Υπουργός Μετανάστευσης, κ. Καιρίδης με τον οποίον μίλησα πρόσφατα, υπάρχει συζήτηση με την Τουρκία για να δοθεί η βίζα. Αν αυτό συμβεί θα έχουμε μεγάλη έλευση Τούρκων το επόμενο διάστημα. Όταν στην Τουρκία υπάρχει 85 εκατομμύρια πληθυσμός, το 10% να είναι τουρίστες και το 10% αυτών να έρθει στην Λέσβο και στα νησιά μας, είναι 850.000. Είναι προτεραιότητά μας η εξωστρέφεια και είμαστε ανοικτοί σε κάθε πρόταση από τους φορείς. Θέλουμε προτάσεις, θέλουμε και συνεργασία», επεσήμανε ο Περιφερειάρχης.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βαγγέλης Μυρσινιάς, απηύθυνε χαιρετισμό και τόνισε την σημασία της συνεχούς συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ στη συνέχεια έδωσε τον λόγο στους ομιλητές για τον απολογισμό της καλοκαιρινής περιόδου, τα αποτελέσματα και τις ταξιδιωτικές τάσεις, που παρουσιάστηκαν από τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης της “Fraport”, Γιώργο Βήλο. Η παρουσίαση των στοιχείων ακτοπλοϊκών αφίξεων και της έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών έγινε από την Διευθύντρια Τουρισμού της Περιφέρειας, Αγγελική Πολιτάκη και την Διευθύντρια της εταιρείας “ΕΛΟΡΙΣ”, Μαρία Κωνστάντογλου. Οι ομιλίες ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση του έργου της Σύμπραξης Τουρισμού Λέσβου από τον Γενικό Διευθυντή της “Marketing Greece”, Νίκο Διαμαντόπουλο. Στο τέλος της ημερίδας έγινε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παρευρισκόμενων εκπροσώπων φορέων και επαγγελματιών.