- «Η κυβέρνηση χρωστά στο νησί μας ένα σημαντικό έργο με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, δεδομένου ότι πριν από μερικούς μήνες απεντάχθηκε το φράγμα Τσικνιά με διπλάσιο προϋπολογισμό, σχεδόν 100 εκατ. ευρώ», δηλώνει ο Κ. Μουτζούρης
Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν στραφεί όλες οι ενέργειες και οι ελπίδες της Περιφερειακής Αρχής για την κατασκευή του πολυσυζητημένου έργου της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης που έχει “παγώσει” τα τελευταία χρόνια, αν και ο φάκελος των μελετών είναι έτοιμος και πιο ώριμος από ποτέ για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης που φθάνει τα 43 εκατ. ευρώ. Κατά την τελευταία επίσκεψή του στην Αθήνα, ο Κώστας Μουτζούρης έθεσε μετ’ επιτάσεως την ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου, ως μείζονος σημασίας για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αλλά και ως έργου υποδομής για τον τουρισμό. Μάλιστα, όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης, η κυβέρνηση χρωστά στο νησί μας ένα σημαντικό έργο με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, δεδομένου ότι πριν από μερικούς μήνες απεντάχθηκε το φράγμα Τσικνιά με διπλάσιο προϋπολογισμό, σχεδόν 100 εκατ. ευρώ.
Η τελευταία δημόσια συζήτηση για την τύχη του σημαντικού αυτού έργου είχε γίνει πριν από 2 σχεδόν χρόνια, κατά την επίσκεψη στο νησί μας του πρώην Υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Σε σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου οι εκπρόσωποι τοπικών φορέων είχαν θέσει την ανάγκη κατασκευής της νότιας παράκαμψης που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφοριακή κίνηση στο κέντρο της πρωτεύουσας, θα συντομεύσει τον χρόνο της μετακίνησης από το Αεροδρόμιο προς τα χωριά και παράλληλα θα παρέχει γρηγορότερη πρόσβαση στο Νοσοκομείο, τονίζοντας παράλληλα την σημασία της εκτέλεσης του έργου ενιαία και όχι σε δύο φάσεις, όπως είχε ανακοινώσει παλιότερα η Περιφέρεια, μιλώντας για ένα πραγματικά αναπτυξιακό έργο που έχει ανάγκη η Λέσβος.
Ο Υπουργός είχε ισχυριστεί τότε ότι υπήρχαν ορισμένες εκκρεμότητες αναφορικά με ρυμοτομικά ζητήματα που δεν επέτρεπαν την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, αλλά το θέμα αυτό διευθετήθηκε το περασμένο φθινόπωρο με ενέργειες του πρώην Αντιδημάρχου Δόμησης, Γιάννη Βατού. Θυμίζουμε μάλιστα, ότι τα τελευταία χρόνια, τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση, μιλούσαν για έργο πρώτης προτεραιότητας για το νησί μας και γι’ αυτό είχε προταθεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των 43 εκατ. ευρώ είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόσφατα ανέδειξε την σημασία της κατασκευής της νότιας παράκαμψης και ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, Παναγιώτης Χριστόφας, στην τεχνική συνάντηση που έγινε στη Χίο για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
Η μελέτη
Η νότια παράκαμψη αφορά στην κατασκευή νέου οδικού άξονα, μήκους 6,4 χλμ. και πλάτους 10,5 μέτρων, ενώ περιλαμβάνει και την κατασκευή οκτώ ισόπεδων κόμβων σύνδεσης με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Σκοπός του έργου είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την Καλλονή και την Θερμή προς το Αεροδρόμιο και την Κράτηγο και αντίστροφα, χωρίς να διέρχονται από το κέντρο της πόλης, όπως επίσης από και προς τα Λουτρά.
Η χάραξη της νότιας παράκαμψης έχει ως αφετηρία την Εθνική Οδό Μυτιλήνης – Καλλονής (350 μέτρα νοτιότερα από την αρχή της Βόρειας Παράκαμψης και καταλήγει στην Ε.Ο. Μυτιλήνης – Κρατήγου (προς Αεροδρόμιο), όπου διαμορφώνεται ισόπεδος κόμβος.
Οι κόμβοι που θα δημιουργηθούν είναι:
- Ισόπεδος Κόμβος της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής με την Νότια Παράκαμψη της Μυτιλήνης
- Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης της Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης με την Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης – Λουτρών
- Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης του Χάλικα
- Διαμόρφωση κυκλικής πλατείας και αποκατάσταση των κυκλοφοριακών συνδέσεων στην περιοχή του Ορφανοτροφείου Κάτω Χάλικα υπέργεια της κάτω διάβασης της Παράκαμψης Μυτιλήνης
- Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης Άνω Χάλικα (περιοχή Χρυσομαλλούσας)
- Ισόπεδος Κόμβος σύνδεσης περιοχής Κουμκό
- Ισόπεδος Κόμβος παράκαμψης του Νεκροταφείου Βαρειάς στην ΧΘ 5+649,40.
- Ισόπεδος Κόμβος της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Κρατήγου με την Νότια Παράκαμψη.
Η ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου είναι μεγάλη όχι μόνο για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους επισκέπτες, αφού καθιστά προσβάσιμο το Αεροδρόμιο χωρίς να απαιτείται η διέλευση των οχημάτων από τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Η δημιουργία και χρήση της νότιας παράκαμψης θα βοηθήσει σημαντικά και την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη, δεδομένου ότι θα υπάρχει ένας δρόμος που θα συνδέει τις νότιες συνοικίες, Καλλιθέα, Πυργέλια, Νοσοκομείο, Βουναράκι, Χάλικες, Κουμκό, Πληγώνι, Βαρειά, Ακλειδιού, Υφαντήρια, Χρυσομαλλούσα, Ακρωτήρι, Νεάπολη κλπ., με τον κύριο οδικό άξονα προς τα χωριά του νησιού.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Κ. Μουτζούρης, «η νότια παράκαμψη της Μυτιλήνης είναι ένα έργο πρώτης προτεραιότητας για την Περιφερειακή μας Αρχή διότι θα αποσυμφορήσει την κυκλοφοριακή κίνηση και θα εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών. Επιδιώκουμε την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης και θεωρούμε ότι μας το οφείλει η κυβέρνηση από την στιγμή μάλιστα που απεντάχθηκε το φράγμα Τσικνιά».