Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να πιάσουν δουλειά στο Δήμο Μυτιλήνης οι 83 εργολάβοι που θα προσληφθούν μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ για τον τομέα της Καθαριότητας και σε άλλες Υπηρεσίες. Η Δημοτική Αρχή περιμένει να πάρει στα χέρια της την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να ενισχύσει τις Υπηρεσίες εν όψει του Πάσχα και της καλοκαιρινής περιόδου, που οι ανάγκες είναι αυξημένες σε όλους τους τομείς. Το ποσό που εξασφάλισε ο Δήμος για την πληρωμή των εργολάβων για 3 μήνες είναι 370.138 ευρώ και οι θέσεις που θα καλυφθούν είναι 10 οδηγοί, έξι χειριστές μηχανημάτων, 65 εργολάβοι καθαριότητας και δύο επόπτες.
Οι προηγούμενες συμβάσεις έχουν λήξει από τις 31 Ιανουαρίου και επί της ουσίας οι Υπηρεσίες έχουν μείνει “ξεκρέμαστες” τους τελευταίους 2,5 μήνες, όπως επίσης και οι εργαζόμενοι με μπλοκάκια παροχής υπηρεσιών που περίμεναν την αλλαγή της Διοίκησης για να επανέλθουν στα καθήκοντά τους. Ο Δήμος Δυτικής Λέσβου απασχολεί 94 εργολάβους, οι οποίοι έχουν υπογράψει συμβάσεις μέχρι το τέλος Ιουλίου.
Σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση, η κάλυψη των αναγκών του Δήμου γίνεται σε συνεννόηση, εποπτεία, καθοδήγηση και με τον έλεγχο των αρμόδιων οργάνων. Κάθε είδους δαπάνη (π.χ. υλικά καθαριότητας, ευπρεπισμού, διαφορές ασφαλιστικών εισφορών κλπ.) από την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου βαρύνει τον Δήμο.
Ο Δήμος διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό (απορριμματοφόρα, μηχανήματα έργου, καλαθοφόρα οχήματα κ.ά.) για την υλοποίηση των εργασιών της σύμβασης και παρέχει την έγκριση για τον χειρισμό αυτού από τους εργολάβους. Η διάθεση του εξοπλισμού και η χρήση του γίνεται από κοινού με τις Υπηρεσίες του Δήμου Μυτιλήνης. Ο Δήμος αναλαμβάνει το κόστος συντήρησης – επισκευής, τα καύσιμα και όποιο άλλο έξοδο βαρύνει τα συγκεκριμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Καθαριότητας – Ανακύκλωσης και ευπρεπισμού του Δήμου, κατά τη διάρκεια ισχύος της προγραμματικής σύμβασης.
Τέλος, μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκαθαριστεί τι μέλλει γενέσθαι με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την δημιουργία ενός Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για όλο το Βόρειο Αιγαίο, όπως αντίστοιχα σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Για να συμβεί όμως αυτό, βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχουν υποδομές αλλά και οικονομική στήριξη των Δήμων για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, σύμφωνα και με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε διαφορετική περίπτωση, θα κληθούν να “πληρώσουν το μάρμαρο” για μια ακόμη φορά οι δημότες, αν το κόστος μετακυλιστεί στα ανταποδοτικά τέλη που καταβάλλονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.