Σε πρώτη προτεραιότητα έχει θέσει η νέα Δημοτική Αρχή Μυτιλήνης την ανάπτυξη του τουρισμού κι αυτό φάνηκε από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που παρουσίασε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Νίκος Γιαννάκας, στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τη Δευτέρα. Πρόκειται για μια προσπάθεια να δημιουργηθούν και να υλοποιηθούν σχέδια δράσης με βάση τα οποία θα μπορέσει ο προορισμός της Μυτιλήνης και της Λέσβου γενικότερα να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά του στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Με αυτό τον τρόπο – όπως είπε ο κ. Γιαννάκας – θα μπορέσει με σταθερά βήματα να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την πολυπόθητη τουριστική ανάπτυξη.
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες δράσεων που σχετίζονται με την τουριστική προβολή της Λέσβου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα περιγράφεται η στρατηγική που βασίζεται σε υλοποιήσιμους στόχους και προτεραιότητες. Η δημιουργία του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής έγινε με γνώμονα την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και επιχειρεί να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, ώστε να προωθηθούν οι μοναδικές εμπειρίες του προορισμού και να βελτιωθεί η ποιότητα της πληροφορίας, να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και να διευρυνθεί η τουριστική σεζόν.
Μετά από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το σχέδιο θα αποσταλεί προς έγκριση και στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, απ’ όπου οι Δήμοι Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου έχουν εξασφαλίσει από πέρυσι το ποσό των 500.000 ευρώ για δράσεις τουριστικής προβολής τα επόμενα 2 χρόνια.
Η βασική αρχή που διέπει τον στρατηγικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής είναι η προβολή της Λέσβου ως ενιαίου γεωγραφικά προορισμού και όχι με βάση τον διοικητικό διαχωρισμό του νησιού, σύμφωνα και με τη σχετική εγκύκλιο του ΕΟΤ. Βασική προτεραιότητα του προγραμματισμού είναι η διατηρήσιμη, σε βάθος χρόνου, προβολή της Λέσβου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με σκοπό την ανάδειξη μιας δέσμης μοναδικών χαρακτηριστικών, όπως ο πολιτισμός, τα ιστορικά μνημεία, το θρησκευτικό στοιχείο, η γαστρονομία, η φύση και οι δυνατότητες που υπάρχουν για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού. Επίσης, η ανάδειξη εναλλακτικών εμπειριών, όπως ο ιαματικός τουρισμός, η παρατήρηση πουλιών, οι περιπατητικές διαδρομές και η ποδηλασία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου, οι σκανδιναβικές χώρες και η Ολλανδία αποτελούν αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν την Λέσβο, αλλά τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον είχε μειωθεί εξαιτίας της ανασφάλειας που δημιουργήθηκε από τη διεθνή προβολή της προσφυγικής κρίσης του 2015. Μέρος των αγορών αυτών έχει ανακάμψει, αλλά είναι απαραίτητες οι δράσεις για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος μαζί με τη διείσδυση σε νέες αγορές.
Πρόταση για event στην Κωνσταντινούπολη
Παράλληλα, η αγορά της Τουρκίας δείχνει από πέρυσι πολύ σημαντική αύξηση, η οποία θα πρέπει να στηριχθεί και να διατηρηθεί με δράσεις προβολής, οι οποίες θα αξιολογούνται ανάλογα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται βραχυπρόθεσμα, σύμφωνα με τους περιορισμούς που τίθενται από το Υπουργείο Εξωτερικών. Μέσω του προγράμματος του Δήμου προτείνεται η διοργάνωση ενός εξειδικευμένου προωθητικού event συνολικής παρουσίασης του προορισμού της Λέσβου στο χώρο του κτιρίου του Ελληνικού Προξενείου στην Κωνσταντινούπολη, ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά – στόχο της Τουρκίας, με την συμμετοχή φορέων της Λέσβου.
Στο event θα προσκληθούν tour operators, επαγγελματίες του τουρισμού, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων ώστε παράλληλα με την παρουσίαση να πραγματοποιηθούν και κατ’ ιδίαν συναντήσεις. Η παρουσίαση θα επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους τομείς που αφορούν στην αγορά – στόχο, ενώ προτείνεται η διοργάνωση παρόμοιων προωθητικών δράσεων και σε ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν αγορές-στόχους για τον προορισμό της Λέσβου. Ειδικότερα για την αγορά της Τουρκίας προτείνεται η πραγματοποίηση επισκέψεων γνωριμίας σε Αϊβαλί και Σμύρνη για τον συντονισμό κοινών δράσεων που αφορούν στον τουρισμό.
Επίσης, ο Δήμος προγραμματίζει δράσεις προώθησης, τόσο ψηφιακά όσο και διά ζώσης εκδηλώσεων όπου αυτό επιτρέπεται, στοχεύοντας σε ειδικές αγορές εντός και εκτός συνόρων. Το επίκεντρο αυτών των δράσεων θα είναι η προσέλκυση επισκεπτών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα σε τομείς, όπως η γαστρονομία, ο περιπατητικός τουρισμός, το bird-watching, η ιστιοπλοΐα, ο θερμαλισμός, η ευεξία και ο πολιτισμός.
Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί η παρουσία τουριστικών επιχειρήσεων στη Λέσβο, οι οποίες προσφέρουν δραστηριότητες στη φύση, όπως ο περιπατητικός τουρισμός και οι αθλητικές δραστηριότητες (π.χ. ποδηλασία, surfing, kite surfing), καθώς και πολιτιστικές και θαλάσσιες δραστηριότητες. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα και εξαιρετικής ποιότητας αγροδιατροφικά προϊόντα από ιδιώτες και συνεταιρισμούς, τα οποία μαζί με τα παραδοσιακά προϊόντα προσφέρονται για γαστρονομικό τουρισμό που δυνητικά απευθύνεται σε τουριστικά κοινά υψηλού επιπέδου.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, «το πρόγραμμα τουριστικής προβολής είναι το πρώτο βήμα για να υπάρξει ένας σοβαρός σχεδιασμός για το νησί μας, βάσει του οποίου θα μπορέσουμε να αναδείξουμε όλες τις μορφές αναψυχής για τους επισκέπτες μας. Παράλληλα πρέπει να βελτιώσουμε την εικόνα της Λέσβου με εξωστρέφεια και δράσεις που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των τουριστών από την Ευρώπη και την Τουρκία».