ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΗΣ ΘΕΡΜΗΣ: «Τίποτα δεν πάει χαμένο»

Εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου της Θερμής βραβεύτηκαν για τις δράσεις τους στην κυκλική οικονομία
Spread the love


Το βραβείο πρωτοτυπίας στον μαθητικό πανελλαδικό διαγωνισμό «Γύρω, γύρω όλη… η οικονομία» απέσπασε, ανάμεσα σε πολλά σχολεία της χώρας, με την συμμετοχή του το Δημοτικό Σχολείο της Θερμής. Το σχολείο διακρίθηκε για τις δράσεις που υλοποίησε καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς όσον αφορά την κυκλική οικονομία στο πλαίσιο της οποίας τίποτα δεν πετιέται σαν άχρηστο, αλλά κάθε υλικό μεταποιείται σε κάτι άλλο

Τον διαγωνισμό – που είχε την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας – οργάνωσε ο οργανισμός INCOMON (με έδρα τη Θεσσαλονίκη) και ζητούμενό του ήταν κάθε σχολείο να παρουσιάσει τις δράσεις του για την κυκλική οικονομία ή ένα σχέδιο που θα εκπονούσε γι’ αυτές. Στο σχολείο απονεμήθηκε το βραβείο Πρωτοτυπίας (ένα από τα τρία που δόθηκαν σε Δημοτικά Σχολεία της χώρας) και αφορούσε τις δράσεις που ανέπτυξαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στον τομέα αυτό. Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών παλιοί θερμοσίφωνες έγιναν κάδοι σκουπιδιών, τενεκέδες φέτας μεταποιήθηκαν σε καλάθια απορριμμάτων, μπουκάλια αναψυκτικών μεταμορφώθηκαν σε ταΐστρες για πουλιά, μαραμένα φύλλα και χόρτα έγιναν λίπασμα στον κομποστοποιητή. Ακόμα μαθητές χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκάλια έφτιαξαν πουλιά (birds of freedom), χρησιμοποιώντας παλιά ρούχα έφτιαξαν κοστούμια για κουκλοθέατρο, με καπάκια αναψυκτικών έφτιαξαν… καστανιέτες και με σανίδια από άχρηστες βάρκες μεταναστών έφτιαξαν φωλιές πουλιών.

 

Ο διαγωνισμός 

Ο μαθητικός διαγωνισμός «Γύρω-γύρω όλη… η οικονομία» διοργανώθηκε από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία InCommOn, η οποία κάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες που έλαβαν μέρος να ασχοληθούν με την περιγραφή ενός σχεδίου Κυκλικής Οικονομίας που θα μπορούσε να εφαρμοστεί στο πλαίσιο του σχολείου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία με αυτόν τον τρόπο να αντιληφθούν ότι η στενότητα των πόρων οδηγεί στην αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσεων φιλικών προς το περιβάλλον και την κοινωνία, την αλληλεξάρτηση κοινωνίας, οικονομίας και περιβάλλοντος και την αλλαγή νοοτροπίας με έμφαση στην αξιοποίηση των πόρων και όχι στην εκμετάλλευσή τους. 

Καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη και εργαζόμενοι συλλογικά, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παραδώσουν ένα σχέδιο εφαρμογής των αρχών της Κυκλικής Οικονομίας στον χώρο του σχολείου τους. Το σχέδιο αυτό μπορούσε να παρουσιαστεί με όποιον τρόπο ήθελαν οι μαθητές σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές (π.χ. άρθρο, αφίσα, παρουσίαση (ppt), βίντεο (mp4), τραγούδι, παιχνίδι κ.ά.). Ήταν απαραίτητο μέσα από το παραπάνω σχέδιο να είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι, η διεπιστημονικότητα, οι αρχές της Κυκλικής Οικονομίας και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής που προκύπτει από την πρακτικοποίηση αυτών των αρχών. Στο διαγωνισμό δικαίωμα συμμετοχής είχαν οι μαθητές ηλικίας 6-18 ετών (Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ τάξεις Δημοτικού, Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου και Α’, Β’, Γ’ Λυκείου). Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι του μαθητικού διαγωνισμού ήταν: 

  • Η έγκυρη πληροφόρηση, η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση των μαθητών σχετικά με την ορθή αξιοποίηση των πόρων.
  • Η συνειδητοποίηση ότι κανένας τομέας και καμία δράση δεν είναι ανεξάρτητη από την άλλη και απαιτείται συνεργασία.
  • Η προώθηση της ιδέας της υπεύθυνης κατανάλωσης και διαχείρισης στη σχολική και την τοπική κοινωνία και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
  • Η ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών και έκφρασης της προσωπικότητάς τους μέσω αυτής της διαδικασίας.
  • Η καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης και η ανάπτυξη της συνεργατικότητας.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση