Με τον καλύτερο τρόπο θα κλείσει η σχολική χρονιά για το ΕΠΑΛ Γέρας, που κατάφερε για ακόμη μια φορά να σημειώσει μια σημαντική διάκριση κάνοντας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Λέσβου υπερήφανη. Το σχολείο της Γέρας απέσπασε το πρώτο βραβείο στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού παιχνιδιού που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβρη με τους μαθητές και τα σχολεία που έλαβαν μέρος να έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν τα έργα τους μέχρι τον περασμένο Απρίλιο.
Η επιτροπή που είχε οριστεί από τους διοργανωτές του διαγωνισμού αξιολόγησε τα έργα των συμμετεχόντων και χθες ανακοίνωσε τους νικητές, μέσα στους οποίους είναι το ΕΠΑΛ Γέρας που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Επιτραπέζιο Παιχνίδι»/ Λύκεια. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών από σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου, από τα οποία κατατέθηκαν συνολικά 148 ολοκληρωμένα παιχνίδια, 104 επιτραπέζια και 44 ψηφιακά. Το σχολείο της Γέρας συμμετείχε με ομάδα μαθητών που έφτιαξε το παιχνίδι κατά την διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Putting Music and Drama in Play Against Peer and Cyber Bullying» στο οποίο είναι ενταγμένο το εν λόγω σχολείο.
Όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διεύθυνση του ΕΠΑΛ Γέρας: «Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας απέσπασε το 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ του 4ου Διεθνή Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού του ΕΚΟΜΕ, στην Κατηγορία «Επιτραπέζιο Παιχνίδι» / ΛΥΚΕΙΑ. Το παιχνίδι με το οποίο συμμετείχαμε στον διαγωνισμό ονομάζεται “Απόδρασε από το Λαβύρινθο”. Το παιχνίδι κατασκευάστηκε από την δημιουργική ομάδα των μαθητών και των εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ ΓΕΡΑΣ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Putting Music and Drama in Play Against Peer and Cyber Bullying” κατά το σχολικό έτος 2022-2023 και βελτιώθηκε το σχολικό έτος 2023-2024, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού «Το μάθημα… παιχνίδι»».
Ο Διαγωνισμός
Ο 4ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού απευθυνόταν στις σχολικές μονάδες και στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τάξεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, καθώς και της ομογένειας και της Κύπρου. Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό επιτραπέζιο ή ψηφιακό παιχνίδι με θεματικές που σχετίζονται με τα γνωστικά πεδία που διδάσκονται.
Στόχος του διαγωνισμού ήταν η προαγωγή της παιχνιδοκεντρικής μάθησης και της συνεργατικής δημιουργικής δραστηριότητας στο σχολικό περιβάλλον. Η διαδικασία σχεδιασμού του παιχνιδιού συνδέεται με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, μέσα από την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών, και συνεισφέρει στην καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της φαντασίας, του ψηφιακού γραμματισμού, υπολογιστικών κι άλλων δεξιοτήτων των μαθητών. Ο πρωτότυπος και δημοφιλής στη σχολική κοινότητα διαγωνισμός συνδιοργανώθηκε από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και την Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών, σε συνεργασία με την Ομάδα Εκπαιδευτικών για τον Διαγωνισμό ScratchGame, και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών.