- Πριν από το τέλος του χρόνου σκοπεύει η εταιρεία να πραγματοποιήσει τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στα νησιά μας
Εντός του 2024 σκοπεύει να λάβει την άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης η εταιρεία “Hellenic Seaplanes”, προκειμένου να ξεκινήσουν οι πτήσεις υδροπλάνων, όπως ανέφερε χθες, στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου το στέλεχος της εταιρείας, Πολυχρόνης Ροντογιάννης. Στόχος της εταιρείας είναι η σύνδεση των νησιών μας μεταξύ τους (και σε μελλοντικό χρόνο με τα απέναντι παράλια), με μικρά υδροπλάνα που θα πραγματοποιούν προσθαλάσσωση έξω από το λιμάνι. Σύμφωνα με τον κ. Ροντογιάννη, οι διαδικασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και ο φάκελος θα κατατεθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας προς έγκριση και αδειοδότηση.
Η ανάθεση εκπόνησης της μελέτης είχε γίνει από την προηγούμενη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, αν και η καθυστέρηση στην έγκριση του master plan του λιμανιού αποτελεί τροχοπέδη για την σημαντική αυτή υποδομή που έχει σχεδιαστεί να λειτουργήσει μπροστά από το Τελωνείο. Εντούτοις, το ενδιαφέρον της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στη Λέσβο είναι έντονο και γι’ αυτό βρέθηκε χθες στο νησί μας το στέλεχος της “Hellenic Seaplanes” προκειμένου να ενημερώσει τη νέα Διοίκηση.
Το τελευταίο διάστημα γίνονται αποφασιστικά βήματα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου ώστε να υποστηρίζουν πτήσεις με υδροπλάνα, καθώς μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα τρία νησιά είναι σε τροχιά λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, μετά τα Ψαρά, η Χίος και οι Οινούσσες είναι κοντά στο να λάβουν το “πράσινο φως” ώστε τα λιμάνια τους να αποκτήσουν άμεσα το πλεονέκτημα να φέρουν τα υδροπλάνα κοντά τους, ενώ στο σχέδιο των προορισμών που θα εξυπηρετήσουν ταξίδια με υδροπλάνα στα νησιά Βορείου Αιγαίου και στις γειτονικές παραθαλάσσιες περιοχές, έρχεται να προστεθεί και η Λέσβος.
Εκτός από την άδεια ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Μυτιλήνης, η εταιρεία θα ζητήσει από το Υπουργείο και την έγκριση δύο υδάτινων πεδίων στις περιοχές Πέτρα και Πλωμάρι, που θα λειτουργούν εναλλακτικά σε περιπτώσεις που το λιμάνι της πρωτεύουσας αδυνατεί να υποδεχτεί υδροπλάνα.
Όπως είπε ο κ. Ροντογιάννης, τα υδροπλάνα θα είναι 12 και 19 θέσεων και θα πραγματοποιούν προσθαλάσσωση έξω από το λιμάνι, σε διαδρόμους μήκους 800 μέτρων. Η ταχύτητα με την οποία θα κινούνται θα είναι 3 – 4 ναυτικά μίλια την ώρα.
Εφόσον η εταιρεία λάβει την άδεια για την λειτουργία υδατοδρομίου, θα αναλάβει και την δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, κατασκευής γραφείων, πρόσληψης προσωπικού, προμήθειας του απαραίτητου εξοπλισμού, κλπ. χωρίς καμία εμπλοκή του Λιμενικού Ταμείου, παρά μόνο σε ό,τι αφορά την εκμίσθωση συγκεκριμένων χώρων.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτης Τακτικός, «προσήλθε στην συνεδρίαση ο κ. Ροντογιάννης προκειμένου να μας ενημερώσει σχετικά με την εξέλιξη αυτού του έργου που είχε ανατεθεί από την προηγούμενη Διοίκηση. Μας παρουσίασε τον τύπο των υδροπλάνων που θα εκτελούν τις πτήσεις μεταξύ των νησιών και τόνισε ότι στόχος της εταιρείας είναι να αναπτυχθεί και στην γραμμή με τα απέναντι παράλια. Επίσης, θα υπάρχουν τα δύο υδάτινα πεδία στην Πέτρα και το Πλωμάρι που θα λειτουργούν συμπληρωματικά και υποβοηθητικά», τόνισε ο κ. Τακτικός, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν ακόμη διαδικασίες που πρέπει να προχωρήσουν για να λειτουργήσει το υδατοδρόμιο με όλες τις απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις».