Αργεί ο διαγωνισμός για τα σχολικά δρομολόγια

Spread the love


  • Προβληματισμός στους επαγγελματίες οδηγούς για την αλλαγή στην σύναψη των δημόσιων συμβάσεων και την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή των τιμολογίων από τον Σεπτέμβριο

Ένας μήνας έμεινε μέχρι το άνοιγμα των σχολείων και, όπως όλα δείχνουν, η μεταφορά των μαθητών θα ξεκινήσει για μια ακόμη φορά με την παράταση των παλιών συμβάσεων μεταξύ Περιφέρειας και επαγγελματιών οδηγών, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός ανάθεσης των γραμμών σε επίπεδο Νομού Λέσβου. 

Ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα στις 25 Ιουνίου και αφορά πάνω από 150 σχολικά δρομολόγια στα νησιά μας. Την ίδια ώρα, από τη νέα σχολική περίοδο θα αλλάξουν και οι συμβάσεις που συνάπτονται για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μαθητών, αφού τα τιμολόγια θα υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω πιστοποιημένων παρόχων, με οικονομική επιβάρυνση των επαγγελματιών οδηγών, ύψους άνω των 500 ευρώ.

Ο νέος διαγωνισμός, τριετούς διάρκειας, δηλαδή έως το 2027, για την ανάθεση των γραμμών στη Λέσβο και τη Λήμνο ξεκίνησε τον Ιούνιο, με προϋπολογισμό 10.830.000 ευρώ. Την τελευταία 10ετία έχει επιχειρηθεί αρκετές φορές από την εκάστοτε Περιφερειακή Αρχή η διεξαγωγή διαγωνισμού για την ανάθεση των σχολικών δρομολογίων, αλλά ποτέ δεν έχει ολοκληρωθεί λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος για τις λεγόμενες “δύσκολες” γραμμές προς απομακρυσμένους οικισμούς με ελάχιστους μαθητές. Για τον λόγο αυτό η μεταφορά των μαθητών εξακολουθεί να γίνεται με τα δρομολόγια που ίσχυαν παλιότερα και με την προσθήκη όσων νέων απαιτούνται με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς.

 

Τα δρομολόγια

Η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου, έχει χωριστεί σε 12 Ομάδες των Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου που αφορούν σε 72 δρομολόγια με Δ.Χ. επιβατικά που προκηρύσσονται ανά δρομολόγιο και 14 Ομάδες Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου, που αφορούν σε 53 δρομολόγια με λεωφορεία και mini bus που προκηρύσσονται ανά ομάδα. Για την Περιφερειακή Ενότητα Λήμνου υπάρχουν τέσσερις Ομάδες Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου Λήμνου με Δ.Χ. επιβατικά και τέσσερις Ομάδες με λεωφορεία και mini bus, για την εκτέλεση 31 συνολικά δρομολογίων.

Σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη της Περιφέρειας, τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις στις διαδικασίες λόγω της πανδημίας, της πληθώρας των συμμετεχόντων, των δικαιολογητικών και των πρακτικών που έπρεπε να συνταχθούν. Αν δεν υπάρξουν προσφυγές, ο φάκελος με τα δρομολόγια που έχουν προσωρινό ανάδοχο θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο, ώστε να υπογραφούν οι συμβάσεις πριν το τέλος του χρόνου. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, θα πρέπει το Υπουργείο να “ανάψει το πράσινο φως” είτε για την ανάθεση των δρομολογίων στους προσωρινούς αναδόχους, είτε για την παράταση των περσινών συμβάσεων ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα. 

Οι δαπάνες μεταφοράς μαθητών που αφορούν στα προηγούμενα χρόνια, καταβάλλονται νόμιμα μέχρι τη σύναψη της σχετικής σύμβασης μεταφοράς, εφόσον ο Περιφερειάρχης βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της μεταφοράς των μαθητών και εφόσον το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με την απόφαση ανάθεσης της Οικονομικής Επιτροπής. Το συμβατικό κόστος έκαστου δρομολογίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μέγιστη αποζημίωση που προκύπτει από την εφαρμογή της υπ’ αρ. 50025/2018 κοινής υπουργικής απόφασης.

 

Ηλεκτρονικά τιμολόγια

Εξάλλου, οι επαγγελματίες οδηγοί εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την αλλαγή στην σύναψη των δημόσιων συμβάσεων και την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή των τιμολογίων από τον Σεπτέμβριο. Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Ταξί Μυτιλήνης και Ραδιοταξί, Κώστας Νέστορας, δεν υπάρχει ενημέρωση γι’ αυτό το ζήτημα που αφορά όλους τους επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι συνάπτουν συμβάσεις με το Δημόσιο. «Υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης για την αλλαγή της νομοθεσίας, αν και πλησιάζει ο καιρός που θα κληθούμε να υπογράψουμε νέες συμβάσεις. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα επιφέρει οικονομική επιβάρυνση ιδιαίτερα στους μεμονωμένους οδηγούς, οι οποίοι θα απευθύνονται πλέον στους πιστοποιημένους παρόχους. Η επιβάρυνση αυτή θα ξεκινά από τα 500 ευρώ και μπορεί να φθάνει ακόμη και τα 800 ευρώ σε ετήσια βάση», σημείωσε ο ίδιος.

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση