Ζηλευτή εκπαιδευτική εκδρομή 

Spread the love

Μια συναρπαστική εκδρομή, που θα τη ζήλευαν και οι πιο  απαιτητικοί τουρίστες, σχεδίασε για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, η διεύθυνση του σχολείου και η διευθύντριά τους, Ταξούλα Κουκούλη. Όπως επί σειρά ετών έχει καθιερώσει την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών  το 6ο Δημοτικό για τους μαθητές του, το πρόγραμμα ξεκίνησε να σχεδιάζεται με επίκεντρο το ραντεβού για ξενάγηση των μαθητών στη βουλή. 

Συνολικά 50 άτομα, 27 παιδιά και 19 γονείς μαζί με τέσσερις εκπαιδευτικούς, αποτελούσαν το γκρουπ που έφτασε νωρίς το πρωί της Δευτέρας στην Αθήνα, και χωρίς να χάσει χρόνο, ξεκίνησε αμέσως με το πούλμαν το οδικό ταξίδι για τα Καλάβρυτα. Τα παιδιά επισκέφθηκαν το Μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, είδαν από κοντά και θαύμασαν το λάβαρο της επανάστασης και ξεναγήθηκαν στο μνημείο της Σφαγής των Καλαβρύτων, όπου είχε εκτελεστεί ολόκληρος ο ανδρικός πληθυσμός της κωμόπολης των Καλαβρύτων από  στρατιώτες της γερμανικής  Κατοχής, το 1943. 

Το πρόγραμμα περιελάμβανε διανυκτέρευση στο Ναύπλιο, την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν την επομένη το πρωί στο ιστορικό κέντρο της πόλης, επισκέφτηκαν το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα όπου δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας, και ξεναγήθηκαν επίσης στην πρώτη Βουλή των Ελλήνων, και στην πλατεία Συντάγματος του Ναυπλίου. Στη συνέχεια, φτάνοντας το Παλαμήδι εντυπωσιάστηκαν από τη φυλακή του Κολοκοτρώνη, ενώ η διαδρομή προέβλεπε και στάσεις στο αρχαίο θέατρο της  Επιδαύρου. Είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν την τέλεια ακουστική του θεάτρου της Επιδαύρου, με την αντανάκλαση του ήχου που φτάνει με ακρίβεια μέχρι και το τελευταίο ψηλό σκαλοπάτι. Έκαναν μάλιστα και το «πείραμα» σκίζοντας ένα χαρτί, το οποίο ακούστηκε μέχρι τα τελευταία πέτρινα εδώλια. 

Μετά την Επίδαυρο, η ομάδα ξεκίνησε για επιστροφή στην Αθήνα, με το πρόγραμμα του ίδιου απογεύματος να περιλαμβάνει επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, όπου τα παιδιά είδαν την εθνική βιβλιοθήκη και ξεναγήθηκαν στους χώρους του. 

Το πρωί της Τετάρτης στις 9, ήταν το προγραμματισμένο ραντεβού για ξενάγηση στη Βουλή των Ελλήνων, και μάλιστα κατ’ εξαίρεση, επιτράπηκε και στους 19 γονείς η επίσκεψη στο Κοινοβούλιο. Οι γονείς εντάχθηκαν σε ξεχωριστό γκρουπ, και ξεναγήθηκαν και εκείνοι από άλλο ξεναγό. Νωρίς το απόγευμα τα παιδιά επισκέφτηκαν το Καλλιμάρμαρο, όπου και ξεναγήθηκαν, αλλά όχι μόνο. Μαζί και με μαθητές του 6ου Δημοτικού σχολείου του Άργους, που επίσης πραγματοποιούσαν επίσκεψη, τα παιδιά μπήκαν στο στάδιο και αγωνίστηκαν σε αθλήματα, έχοντας χωριστεί σε ομάδες, με τη διοργάνωση να τους δίνει τη δυνατότητα να αγωνιστούν και στα 5 αθλήματα, ο καθένας για λίγο χρόνο. 

Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν τέτοιος κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εκδρομής, που όπως μας μεταφέρουν οι δάσκαλοί τους, δεν κουράστηκαν καθόλου. Αντιθέτως, την ίδια μέρα π.χ., μετά το στάδιο, συνέχισαν επισκεπτόμενοι το Πλανητάριο. Οι διαστημικές προβολές είναι κατά κανόνα από τις πιο αγαπημένες εκπαιδευτικές ξεναγήσεις των παιδιών, και όπως είναι φυσικό, το Πλανητάριο κατάφερε να τους εξάψει την έμπνευση και τη φαντασία. 

Χθες το πρωί, το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης με ξεναγό, και στη συνέχεια στο Λόφο της Ακρόπολης, επίσης με ξεναγό. Με δέος πάτησαν στον ιερό βράχο τα παιδιά, και με έκσταση περιηγήθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης, για το οποίο όπως χαρακτηριστικά έχει γραφτεί, «είναι από τα λίγα μέρη στον κόσμο που αξίζει να επισκεφτεί κανείς, έστω και μία φορά ,όσο ζει». 

Κάθε σταθμός όμως, του ταξιδιού τους ήταν για τους μαθητές μία ξεχωριστή και πολύτιμη εμπειρία. Αναμφίβολα  ήταν μία εκδρομή, που είναι βέβαιο ότι χάραξε στο νου και την αντίληψή τους ανεξίτηλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ελληνικότητας, της βαθιάς μας ιστορίας, της δημοκρατίας και του πολιτισμού.


 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΦΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 6ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Πες το στο Δήμαρχο!

«Αυτοψία» πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 6ου Δημοτικού Σχολείου στην περιοχή του σχολείου τους, με στόχο τον εντοπισμό των προβλημάτων για τα οποία θα μπορούσε ίσως να έχει  μεριμνήσει ο Δήμος. Στη συνέχεια, με φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά ώστε να έχουν και «ντοκουμέντα», στοιχειοθέτησαν τις παρατηρήσεις τους και παρέδωσαν την «έκθεση των ευρημάτων τους» στον ίδιο τον Παναγιώτη Χριστόφα, σε ειδική συνάντηση μαζί του. 

Με την παρότρυνση των δασκάλων τους, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης περιηγήθηκαν στην περιοχή γύρω από το 6ο Δημοτικό Σχολείο, και με προσεκτική παρατήρηση, ως υπεύθυνοι πολίτες, κατέγραψαν όσα θεώρησαν ότι ενδεχομένως αγνοεί η δημοτική αρχή πως επιδέχονται βελτιώσεις. Κατόπιν δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν ένα υποδειγματικό άλμπουμ με φωτογραφίες, ώστε η έκθεσή τους να μιλάει με τις εικόνες. Ένα τέλειο οδοιπορικό ρεπορτάζ, με τα μάτια της κάμερας, όπως συμβαίνει στα εξελιγμένα κράτη και στις χώρες του κόσμου, όπου οι τοπικές αρχές ζητούν από τους πολίτες με διαδραστικότητα να βοηθήσουν για την επίλυση προβλημάτων των κοινωνιών. 

Είχε όμως κλειστεί και ραντεβού για «σύσκεψη εργασίας» με τον δήμαρχο. Ο Παναγιώτης Χριστόφας τούς αφιέρωσε αρκετό χρόνο, άκουσε όλους τους μαθητές και τις απόψεις τους, και εξεπλάγη με την επίκαιρη και ενημερωμένη ματιά τους, αλλά και με την αποτύπωση των προβλημάτων σε εικόνες.     

Όπως ανακοίνωσε το γραφείο του δημάρχου, δόθηκε η ευκαιρία και για μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση, κατά την οποία ο κ. Χριστόφας  ζήτησε από τους μαθητές τη δική τους οπτική για ζητήματα της γειτονιάς που μένουν, ή της πόλης γενικότερα, ενώ τους εξήγησε και το πώς ακριβώς δρομολογείται η διευθέτηση αυτών των ζητημάτων, ποια είναι τα θέματα για τα οποία θα πρέπει να μεριμνήσει ο Δήμος και ποια εκείνα όπου απαιτείται παρέμβαση κάποιου άλλου φορέα.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση