Επί τάπητος η Νότια παράκαμψη

Spread the love

  • Ο Υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος καλεί τους τοπικούς φορείς και τους μελετητές του έργου σε νέα συνάντηση για τα προβληματικά σημεία και τις διορθώσεις που ζήτησε η Περιφερειακή Αρχή
  • «Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος», δηλώνει ο Χ. Αθανασίου

Ξεκάθαρες κουβέντες από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τήρηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης για την υλοποίηση του πολυσυζητημένου έργου της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης θα ζητήσουν ο Χαράλαμπος Αθανασίου και ο Κώστας Μουτζούρης, την Παρασκευή, σε σύσκεψη που συγκαλείται στην Αθήνα, παρουσία των μελετητών του έργου. 

Πρόκειται για συνέχεια της πρώτης σύσκεψης που είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο με τον Υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, για τις σημειακές διορθώσεις που πρότεινε η Περιφέρεια επί της μελέτης με σκοπό να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Αν και ο Υφυπουργός δεν είχε αφήσει πολλά περιθώρια για τη δυνατότητα εξασφάλισης του ποσού των 45 εκατ. ευρώ που απαιτείται στην παρούσα φάση, τόσο ο Βουλευτής της ΝΔ στο Νομό μας, όσο και ο Περιφερειάρχης, θα ασκήσουν πιέσεις για να δρομολογηθεί άμεσα ως ένα σημαντικό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της Λέσβου.

Τα επίμαχα σημεία

Την σύσκεψη με τον Ν. Ταχιάο και τους μελετητές επεδίωξε ο Κ. Μουτζούρης, κρατώντας ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του το έργο της νότιας παράκαμψης, παρ’ ότι ο ίδιος εξέφρασε το περασμένο καλοκαίρι επιφυλάξεις ως προς τη χάραξη σε συγκεκριμένα σημεία. Το ραντεβού κλείστηκε από τον Χ. Αθανασίου που επιδιώκει την υλοποίηση του έργου και η σύσκεψη θα ξεκινήσει στις 10 το πρωί στα γραφεία του Υπουργείου Υποδομών.

Όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο Περιφερειάρχης, η κατασκευή της νότιας παράκαμψης είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής για τη Μυτιλήνη και ολόκληρη τη Λέσβο που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφοριακή κίνηση και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και την εξυπηρέτηση ντόπιων και επισκεπτών. Ωστόσο, όπως είπε μιλώντας στα “Νέα της Λέσβου”, «οφείλω να θέσω υπόψη του Υπουργείου, όπως έπραξα και το Σεπτέμβριο, κάποια προβληματικά σημεία που χρήζουν τροποποιήσεων. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το έργο πρέπει να καθυστερήσει. Τουναντίον, επιδιώκουμε την εξασφάλιση της χρηματοδότησης για να υλοποιηθεί προς όφελος των κατοίκων μας και των τουριστών».

Σημειακές τροποποιήσεις

Από την πλευρά του ο κ. Αθανασίου τόνισε ότι δύο είναι τα βασικά θέματα που θα συζητηθούν κατά την διάρκεια της σύσκεψης. Το πρώτο είναι η ενημέρωση από τους μελετητές για ορισμένα επίμαχα σημεία, όπου ενδεχομένως θίγονται περιουσίες και το δεύτερο είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο στο οποίο μπορεί να ενταχθεί. «Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος για την κατασκευή της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης και θεωρώ ότι η μελέτη μπορεί να βελτιωθεί σε κάποια σημεία για να προχωρήσει το έργο. Πρόκειται για ένα έργο πνοής για ολόκληρη τη Λέσβο κι αυτό το αναγνωρίζει το Υπουργείο», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής του Νομού μας.

Από κοντά παρακολουθεί τις εξελίξεις για το συγκεκριμένο έργο και ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, που έχει καταθέσει κατ’ επανάληψη ερωτήσεις στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για τις προθέσεις του σε ό,τι αφορά την εξασφάλιση της χρηματοδότησης. Μάλιστα ο κ. Παρασκευαΐδης, έχει υπενθυμίσει αρκετές φορές στην κυβέρνηση ότι το Υπουργείο Μεταφορών, το 2000, αναγνωρίζοντας τη σκοπιμότητα και αναγκαιότητα του σημαντικού αναπτυξιακού αυτού έργου για την πόλη της Μυτιλήνης, ενέταξε στο σχεδιασμό την υλοποίησή του, αναθέτοντας την εκπόνηση όλων των απαραίτητων Μελετών (Μελέτη σκοπιμότητας, Μελέτη Τεχνική, Οικονομική, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων). 

Οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και με βάση την παλαιότερη δέσμευση του Υπουργείου, το έργο θα ήταν ώριμο, προς δημοπράτηση το 2022. Αυτή ήταν η δέσμευσή του και του πρώην Υπουργού, Κώστα Καραμανλή, όταν είχε επισκεφθεί το νησί μας το 2022, δηλώνοντας ότι «η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην κατασκευή της νότιας παράκαμψης μόλις ολοκληρωθεί ο φάκελος, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα έργο πρώτης προτεραιότητας και γι’ αυτό είχε προταθεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των 43 εκατ. ευρώ είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Παράκαμψη 6,4 χλμ.

Η χάραξη της νότιας παράκαμψης έχει ως αφετηρία την Εθνική Οδό Μυτιλήνης – Καλλονής (350 μέτρα νοτιότερα από την αρχή της Βόρειας Παράκαμψης και καταλήγει στην Ε.Ο. Μυτιλήνης – Κρατήγου, προς Αεροδρόμιο), όπου διαμορφώνεται ισόπεδος κόμβος. Σύμφωνα με τη μελέτη, η νότια παράκαμψη αφορά στην κατασκευή νέου οδικού άξονα, μήκους 6,4 χλμ. και πλάτους 10,5 μέτρων, ενώ περιλαμβάνει και την κατασκευή οκτώ ισόπεδων κόμβων σύνδεσης με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Σκοπός του έργου είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την Καλλονή και την Θερμή προς το Αεροδρόμιο και την Κράτηγο και αντίστροφα, χωρίς να διέρχονται από το κέντρο της πόλης, όπως επίσης και από και προς τα Λουτρά.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση