Απορρίφθηκε η προσφυγή για το παλιό Λιμεναρχείο

Spread the love

Απανωτά είναι τα εμπόδια που καλείται να υπερπηδήσει ο Δήμος Μυτιλήνης για να προχωρήσουν τα έργα που έχουν δρομολογηθεί “μετά κόπων και βασάνων” τα τελευταία χρόνια. Ένα από αυτά είναι η επισκευή και αξιοποίηση του παλιού Λιμεναρχείου Μυτιλήνης, στην πλατεία Σαπφούς, που είχε “κολλήσει” επί 4 μήνες στις διαδικασίες της ανάθεσης λόγω προσφυγής που κατέθεσε ο πρώτος μειοδότης. Η προσφυγή απορρίφθηκε, αλλά η εργοληπτική εταιρεία έχει το δικαίωμα να προσφύγει και στο Διοικητικό Εφετείο, εντός των επόμενων 10 ημερών, κι αν συμβεί αυτό η εκτέλεση του έργου θα καθυστερήσει για αρκετό καιρό ακόμη.

Στο διαγωνισμό ανάθεσης που έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου συμμετείχαν εννέα εταιρείες με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους ως προς τα ποσοστά έκπτωσης που προσέφεραν για να αναλάβουν την κατασκευή του έργου. Η αρμόδια Επιτροπή έθεσε εκτός της διαδικασίας την πρώτη εταιρεία επειδή υπέβαλλε υψηλή προσφορά, η οποία απείχε σε μεγάλο ποσοστό από τις επόμενες και κατά την κρίση της δεν δικαιολογείται. Η συγκεκριμένη εταιρεία κατέθεσε προσφυγή, η οποία εκδικάστηκε τον προηγούμενο μήνα, υποστηρίζοντας ότι η διαφορά της από τη δεύτερη, κατά σειρά, εταιρεία, είναι μόλις 2 ποσοστιαίες μονάδες και επιπλέον δικαιολογούσε την κοστολόγηση των εργασιών. 

Παρ’ όλα αυτά η προσφυγή απορρίφθηκε και ο Δήμος θα πρέπει να περιμένει τώρα την παρέλευση της προθεσμίας των 10 ημερών για να φανεί αν θα υπάρξει συνέχεια σε αυτή τη διαμάχη ή αν η δημοπράτηση θα συνεχιστεί κανονικά το επόμενο διάστημα.

Μίσθωση για 25 χρόνια

Το κτίριο του παλιού Λιμεναρχείου, που δεσπόζει στην κεντρικότερη πλατεία του νησιού, είχε εγκαταλειφθεί στην τύχη του και ρημάζει, σε σημείο που η στέγη έχει καταστραφεί και τα κεραμίδια έπεφταν (μέχρι πρότινος) στο δρόμο. Η πρόταση επισκευής και αξιοποίησής του είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα “Leader”, με προϋπολογισμό περίπου 300.000€ επί δημαρχίας του αείμνηστου Σπύρου Γαληνού. Στη συνέχεια η Δημοτική Αρχή Κύτελη προχώρησε σε διαπραγματεύσεις για τη μίσθωση του παλιού Λιμεναρχείου από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου, ώστε να περάσει στα χέρια του Δήμου και να μπορέσει να το αξιοποιήσει. Η σύμβαση υπεγράφη το 2020 και η μίσθωση ισχύει για 25 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 15.000 ευρώ.

Αν και έχουν περάσει 5 ολόκληρα χρόνια, ακόμη δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία επειδή προέκυψαν πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις ως προς την έγκριση των μελετών και την έκδοση των απαραίτητων αδειών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, με συνέπεια να απενταχθεί από το πρόγραμμα “Leader” και να χαθεί η χρηματοδότηση. Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά της η σημερινή Δημοτική Αρχή υπέβαλλε πρόταση στο Ταμείο Αλληλεγγύης για την εκ νέου εξασφάλιση της χρηματοδότησης, συνολικού ύψους 548.000 ευρώ, η οποία έγινε δεκτή, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα, με ανακοίνωση του Υπουργείου τον περασμένο Ιούνιο. Οι 400.000 ευρώ αφορούν στην επισκευή του κτιρίου και οι 148.000 ευρώ στην προμήθεια του εξοπλισμού και στην παροχή υπηρεσιών ψηφιακής πληροφόρησης τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Κέντρο Πληροφόρησης

 Σύμφωνα με τη μελέτη, το κτίριο του παλιού Λιμεναρχείου, θα επισκευαστεί και θα αναβαθμιστεί πλήρως αισθητικά και κατασκευαστικά, αφού έχει υποστεί μεγάλες φθορές από την εγκατάλειψη τόσων χρόνων. Μάλιστα, από την Πολεοδομία έχει χαρακτηριστεί επικινδύνως ετοιμόρροπη η στέγη του που “βρέχει κεραμίδια” τα τελευταία χρόνια. Το εμβληματικό αυτό κτίριο, που κατασκευάστηκε το 1903, θα χρησιμοποιηθεί από τους κατοίκους αλλά και από τους επισκέπτες ως Κέντρο Ψηφιακής Πληροφόρησης τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Στους χώρους του θα υλοποιούνται διαδραστικές καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές και θα υπάρχει η δυνατότητα προβολής εικονικών ταξιδιών στην ιστορία και τον πολιτισμό της Μυτιλήνης και γενικότερα της Λέσβου, μέσω της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling).

Προβλέπεται ριζική ανακαίνιση του ισογείου και του ορόφου του κτιρίου, συνολικού εμβαδού 240 τ.μ. από τη σκεπή μέχρι τα πατώματα, αντικατάσταση των κουφωμάτων, νέες υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, επιχρίσματα, wc, κλπ.. Στην ίδια πρόταση η Δημοτική Αρχή έχει εντάξει και το κόστος για την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, toυch screen, γραφεία, έντυπο υλικό, ηλεκτρονικά προγράμματα, κ.ά. προκειμένου να λειτουργήσει ως Κέντρο Πληροφόρησης των επισκεπτών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε 8 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση