- Δεκτή έγινε, κατά πληροφορίες, η προσφυγή που κατέθεσε η εταιρεία “Ερμώνασσα Κατασκευαστική” κατά της απόφασης του Δήμου να κηρυχθεί έκπτωτη λόγω καθυστέρησης των εργασιών
- Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Απροσδόκητες για το Δήμο Μυτιλήνης είναι οι τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο και ταλαιπωρημένο έργο της ανάπλασης της Προκυμαίας Μυτιλήνης. Το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υποδομών συνεδρίασε την περασμένη Τρίτη για να εξετάσει την προσφυγή που κατέθεσε η εργοληπτική εταιρεία “Ερμώνασσα Κατασκευαστική” κατά της απόφασης του Δήμου να κηρυχθεί έκπτωτη για σειρά λόγων, με κυριότερο την καθυστέρηση των εργασιών επί 2 χρόνια. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, το Συμβούλιο έκανε δεκτή την προσφυγή του εργολάβου, αλλά η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί εντός του Μαρτίου. Αν πράγματι το Συμβούλιο αποδέχθηκε τις εξηγήσεις που έδωσε η εταιρεία, τότε ο Δήμος θα πρέπει να καλέσει τον εργολάβο για να συνεχίσει το έργο, εκτός αν υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για τη διάλυση της σύμβασης και τη διεξαγωγή νέου διαγωνισμού.
Τα επιχειρήματα του Δήμου
Οι κυριότεροι λόγοι που επικαλέστηκε ο Δήμος για να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ήταν η μη εκπλήρωση των συμβατικών της υποχρεώσεων, η εκπρόθεσμη συμμόρφωση σε σειρά εργασιών, όπως η αποκατάσταση φρεατίων, η αλλαγή χρωματικής απόχρωσης στο βοτσαλωτό δάπεδο, η επισκευή τοιχίων, η τοποθέτηση μη εγκεκριμένων υλικών (ταινίες LED), η ακατάλληλη τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων και η μη ολοκληρωμένη αποκατάσταση ηλεκτρολογικών στοιχείων, όπως επίσης η εκπνοή της συνολικής προθεσμίας για την παράδοση του έργου, καθώς η περαίωση των εργασιών έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί στις 4 Δεκεμβρίου 2024.
Επίσης υποστήριξε ότι «η ακατάλληλη ράμπα παραμένει ως έχει στην περιοχή της στάσης λεωφορείων έναντι πλατείας Σαπφούς, δεν εκτελέστηκε καμία εργασία και οι άτεχνες διαμορφώσεις παραμένουν πέριξ του κάβου πρόσδεσης πλοίων και Pillar εξυπηρέτησης σκαφών, δεν εκτελέστηκε καμία εργασία και το μη επιστρωμένο με βερνίκι δάπεδο παραμένει έναντι καφετέριας “Monkey”, όπως και στα τμήματα που έγινε επέμβαση μετά την κατασκευή του βοτσαλωτού δαπέδου (π.χ. ράμπα έναντι πλατείας Σαπφούς), οι αρμοί επισκευάστηκαν εν μέρει κυρίως στο τμήμα από το κτίριο της Περιφέρειας έως την οδό Νιάνια, ενώ έως την οδό Αλκαίου για την αποκατάσταση χρησιμοποιήθηκε απόχρωση που δεν συνάδει με το τοιχίο, επισκευάστηκαν μερικώς οι ρωγμές κυρίως στο τμήμα από Περιφέρεια έως οδό Αλκαίου, εκτελέστηκαν ελάχιστες εργασίες λείανσης του εξωτερικού τμήματος τοιχίου από πλατεία Σαπφούς έως Περιφέρεια και μάλιστα εντελώς αποσπασματικά και με παράλληλη αποσπασματική επίστρωση με βερνίκι, εκτελέστηκαν μερικώς εργασίες για τα τμήματα των τοιχίων στις περιοχές όπου έχουν κατασκευαστεί ράμπες πρόσβασης (τριγωνικά τμήματα), έγιναν αποσπασματικές εργασίες επιδιόρθωσης της ταινίας LED πλησίον Περιφέρειας, παραμένουν αρκετά σημεία αποσάθρωσης του αρμού άνωθεν των ταινιών led στο τμήμα από ξενοδοχείο “Blue Sea” έως καφετέρια “Monkey” τόσο στο τοιχίο όσο και στα παγκάκια, κλπ.».
Η προσφυγή της εταιρείας
Ακολούθησε η κατάθεση προσφυγής από την πλευρά της “Ερμώνασσα Κατασκευαστική”, ως είχε δικαίωμα, και ο Δήμος όρισε νομικό εκπρόσωπο από την Αθήνα, ο οποίος υπέβαλε στο Τεχνικό Συμβούλιο σχετικό υπόμνημα με τα παραπάνω επιχειρήματα. Στη συνεδρίαση που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα η πλευρά της εταιρείας (που όλο το προηγούμενο διάστημα τηρούσε σιγή ιχθύος για τις ειδικές προσκλήσεις που λάμβανε από το Δήμο για την επίσπευση των εργασιών) αντέκρουσε τους λόγους που οδήγησαν τη Δημοτική Αρχή σε αυτή την απόφαση, επικαλούμενη ότι ζητούσε διαρκώς την έγκριση της Τεχνικής Υπηρεσίας για να “ανοίξει” νέα μέτωπα, αλλά δεν λάμβανε καμία απάντηση. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία επικαλέστηκε πολλά και σοβαρά προβλήματα στη μελέτη που παρέλαβε για να εκτελέσει το έργο, ειδικά σε ό,τι αφορούσε την ανάπλαση στο πέταλο της Προκυμαίας, με συνέπεια την καθυστέρηση των εργασιών.
Οι εργασίες ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2022 και βάσει της σύμβασης που είχε υπογραφεί μεταξύ της εταιρείας και της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής το έργο θα έπρεπε να παραδοθεί σε 18 μήνες, ήτοι το καλοκαίρι του 2024. Ο εργολάβος ζήτησε και πήρε εξάμηνη παράταση έως τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 1/3 του συνολικού έργου. Το κόστος του έργου, με την υψηλή έκπτωση που είχε καταθέσει η εταιρεία (περίπου 45%) είχε μειωθεί στα 3,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ο εργολάβος έχει λάβει μέχρι σήμερα περίπου 1 εκατ. ευρώ.