Διακρίθηκαν τέσσερα δημοτικά σχολεία της Λέσβου 

Δουλεύοντας στην τάξη
Spread the love

Ασπροπρόσωπο βγάζουν το νησί για άλλη μια φορά οι μαθητές της Λέσβου. Μια σημαντική διάκριση απέσπασαν τέσσερα δημοτικά σχολεία του νησιού στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πολυγλωσσίας Kamishibaï. Ειδικότερα, τα Δημοτικά Σχολεία Κεραμίου, Δαφίων, Παπάδου και Σκοπέλου κατέλαβαν την τρίτη θέση ανάμεσα σε περισσότερες από 100 συμμετοχές από σχολεία όλης της Ελλάδας. 

Ο φετινός διαγωνισμός, με τίτλο: «Άσε με ελεύθερο να…», συνδιοργανώθηκε από την ερευνητική ομάδα Pluralités του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και την Επιστημονική Ένωση για την Πολυγλωσσία D’une langue à l’autre. Στόχος ήταν  να αναδείξει την πολυγλωσσία ως μέσο δημιουργικής και παιδαγωγικής έκφρασης, αξιοποιώντας τη γιαπωνέζικη τεχνική αφήγησης Kamishibaï, δηλαδή το θεατρικό αφήγημα με εικόνες.

Δημιουργία των παιδιών για το φετινό διαγωνισμό Kamishibaï

Δημοτικό Σχολείο Κεραμίου 

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κεραμίου, επέλεξαν τη Σαντορίνη για την συμμετοχή τους. Το έργο των παιδιών με τίτλο «Σαντορίνη: άσε με ελεύθερο να φύγω…» αντλούσε έμπνευση από τη σεισμική δραστηριότητα που σημειώθηκε το προηγούμενο διάστημα στο νησί της Σαντορίνης. Τα παιδιά, μέσω της συμμετοχής τους, ανέδειξαν το πρόβλημα της αδυναμίας μετακίνησης των κατοίκων λόγω του κόστους των εισιτηρίων, προτείνοντας λύσεις που βασίζονται στη συλλογική δράση και την αλληλεγγύη. Η αφήγηση παρουσιάστηκε σε τέσσερις γλώσσες – ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά και αλβανικά – ενώ πλαισιώθηκε μουσικά από το τραγούδι «Όμορφη ζωή» του Στάθη Δρογώση, επιλογή που έγινε με πρωτοβουλία των ίδιων των μαθητών.

Τον σχεδιασμό, τη γλωσσική επεξεργασία και την καθοδήγηση ανέλαβαν η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας Παναγιώτα Μαρινέλλη και ο διευθυντής του σχολείου, Χριστόδουλος Χατζηιωάννου. Η αρμονική συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών οδήγησε σε ένα έργο που εντυπωσίασε την επιτροπή τόσο για την ευαισθησία του όσο και για την παιδαγωγική του αξία.

Δημοτικό Σχολείο Δαφίων 

Το βραβείο των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Δαφίων

Εξίσου αξιόλογη ήταν η συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Δαφίων με το έργο «Άσε με να ζήσω όπως ονειρεύομαι», το οποίο δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε σε τέσσερις διαφορετικές γλώσσες: Ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά και νορβηγικά. Η ένταξη της νορβηγικής γλώσσας αποτέλεσε καινοτόμο στοιχείο, προϊόν της συνεργασίας του σχολείου – και ειδικότερα της  δασκάλας Γεωργίας Ανδριώτου – με το παράρτημα του Πανεπιστημίου της Νορβηγίας στο Μετόχι Λέσβου, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων μέσα στην τάξη.

Τη γενική επιμέλεια, την ιδέα και τη γλωσσική προσαρμογή του Kamishibaï ανέλαβε η εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας, Παναγιώτα Μαρινέλλη, η οποία είχε την ευθύνη και των δύο συμμετοχών από τη Λέσβο.

Τα έργα αξιολογήθηκαν από επιτροπή ειδικών που απαρτιζόταν από πανεπιστημιακούς, ερευνητές, συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας και αφηγητές με διεθνές έργο, όπου κύριοι άξονες ήταν η γλωσσική πολυμορφία, η παιδαγωγική πρωτοτυπία, η ευαισθησία στη θεματολογία, η δημιουργικότητα των μαθητών και ο συνεργατικός χαρακτήρας της παραγωγής.

Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, συγκεντρώνοντας συμμετοχές από κάθε γωνιά της Ελλάδας και αποπνέοντας έναν γιορτινό αέρα έκφρασης, δημιουργίας και ελευθερίας των γλωσσών.

Θερμές ευχαριστίες αποδίδονται επίσης στην εκπαιδευτικό εικαστικών Νίνα Καψάλη για τη συμβολή της στον εικαστικό σχεδιασμό, καθώς και στην εκπαιδευτικό πληροφορικής Ελπινίκη Δημοσθένους για την τεχνική υποστήριξη των συμμετοχών.

 Δημοτικά Σχολεία Σκοπέλου και Παπάδου

Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Σκοπέλου

Μια ακόμη ξεχωριστή διάκριση απέσπασαν οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης δύο Δημοτικών Σχολείων της Λέσβου, κατακτώντας το Ειδικό Βραβείο Δημιουργικής Γραφής στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πολυγλωσσίας στην κατηγορία 6-12 ετών. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με φαντασία, ευαισθησία και καλλιτεχνική έκφραση, δημιουργώντας μια πρωτότυπη πολυγλωσσική ιστορία, εμπλουτισμένη με ζωγραφιές. Το έργο τους ξεχώρισε για το περιεχόμενο, το μήνυμά του και την αισθητική του προσέγγιση, αναδεικνύοντας τη δύναμη της δημιουργικότητας και της ομαδικής δουλειάς. 

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Γαλλικών, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, Βιλελμίνης Βάρκα. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν την ιαπωνική τεχνική αφήγησης Kamishibai για να αποτυπώσουν ιστορίες που εστιάζουν στον ρατσισμό, τη διαφορετικότητα, την ελευθερία και τα ταξίδια. Η αφήγηση περιλάμβανε, πέρα από τα ελληνικά, γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο (γαλλικά, αγγλικά), γλώσσες καταγωγής (αλβανικά), αγαπημένες γλώσσες (ιταλικά), καθώς και γλώσσες χωρών που επισκέφθηκαν στο πλαίσιο του Erasmus (τσεχικά), τιμώντας έτσι την πολυγλωσσία και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί γαλλικής γλώσσας των Δημοτικών Σχολείων, Παναγιώτα Μαρινέλλη και Βιλελμίνη Βάρκα ανέφεραν στην εφημερίδα μας: «Μοιραζόμαστε τη χαρά και την περηφάνια μας για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με πάθος, έμπνευση και αφοσίωση. Οι διακρίσεις αυτές ανήκουν πρώτα σε εκείνα – γιατί έδωσαν φωνή στα όνειρά τους, σε πολλές γλώσσες. Για εμάς, ως εκπαιδευτικούς που υπηρετούμε σε πιο απομακρυσμένα σχολεία, αυτές οι στιγμές είναι βαθιά συγκινητικές. Επιβεβαιώνουν ότι η δημιουργικότητα και η πολυγλωσσία μπορούν να ανθίσουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν υπάρχει όραμα, συνεργασία και αγάπη για τα παιδιά. Θα συνεχίσουμε το έργο μας με το ίδιο πάθος, προσπαθώντας πάντα να κρατάμε «ζωντανή» την παρουσία των μικρότερων σχολείων που εξυπηρετούν τις κοινότητες της Λέσβου μέσω ουσιαστικής δουλειάς. Εξάλλου, κάθε παιδική φωνή αξίζει να ακούγεται τόσο στις τάξεις όσο και στον κόσμο».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση