ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗΣ: «Περιφρονείτε με τη στάση σας τους πολίτες»

Spread the love

Κρίσιμα ζητήματα θέτει ενώπιον των αρμόδιων Υπουργών, με δύο ερωτήσεις του, ο Βουλευτής Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, ο οποίος έχει αναπτύξει μία πλούσια κοινοβουλευτική δραστηριότητα με συνεχή παρουσία και παρεμβάσεις μέσω της Βουλής, αναδεικνύοντας προβλήματα τοπικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος, καθώς και με δηλώσεις του για εθνικά θέματα.

Αυτή τη φορά ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ με ερώτησή του προς την Υπουργό Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, ζήτησε την επαναπροκήρυξη της πρόσκλησης υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων στο πρόγραμμα “Κατάρτιση εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης διακρίσεων στο χώρο της εργασίας”, λόγω προβληματικής λειτουργίας της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που ουσιαστικά δεν λειτούργησε καθ’ όλη την περίοδο προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, αλλά μόνο για μία νύχτα, την Κυριακή 20-07-2025!!!

Ακόμη με άλλη ερώτησή του προς την Υπουργό Εργασίας ζητά την λήψη μέτρων για διασφάλιση της διαφάνειας και της δυνατότητας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών-αιτούντων και τελικών δικαιούχων του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ έτους 2025.

Να σημειωθεί ότι και οι δύο ερωτήσεις του κ. Παρασκευαΐδη αφορούν ζητήματα που έχουν αναδειχθεί την περασμένη εβδομάδα μέσα από τη σχολιογραφία των Νέων της Λέσβου, υπό τον γενικό τίτλο «Η Ελλάδα δεν είναι του καθενός». 

Για το πρόγραμμα κατάρτισης εργαζομένων με επίδομα 750€ για 150 ώρες στο οποίο δεν πρόλαβε ουδείς, πλην λίγων τυχερών, να υποβάλουν αιτήσεις, ο βουλευτής αναφέρει: «Το τελευταίο διάστημα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από τον τοπικό Τύπο καταγγελίες πολιτών, κυρίως από τη Λέσβο αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας, σχετικά με την ηλεκτρονική διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την ένταξη στο νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης των διακρίσεων στο χώρο εργασίας. 

Παρά τις χιλιάδες ανακοινώσεις και διαφημίσεις των Κέντρων Κατάρτισης που υλοποιούν το πρόγραμμα εξ αποστάσεως, η ίδια η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων παρουσίασε σοβαρή δυσλειτουργία.

Πιο συγκεκριμένα, κατά το άνοιγμα της πλατφόρμας, πολλοί ενδιαφερόμενοι δεν είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση λόγω πτώσης του συστήματος. Ακολούθως, και αιφνιδιαστικά, η πλατφόρμα φέρεται να «άνοιξε» αργά το βράδυ της Κυριακής 20 Ιουλίου 2025 – ώρα εντελώς απρόσφορη για το ευρύ κοινό – και στη συνέχεια «έκλεισε» το επόμενο πρωί με την επισήμανση του εκπρόθεσμου, στερώντας ουσιαστικά από την συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων τη δυνατότητα συμμετοχής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολίτες που δεν κατάφεραν να υποβάλουν αίτηση εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι, να λάβουν την απάντηση τη Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025 ότι η περίοδος υποβολής έχει παρέλθει. 

Επιπλέον, δεν υπήρξε καμία δημόσια ενημέρωση ή ανάληψη ευθύνης για την κατάσταση που δημιουργήθηκε, ούτε δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής, ως οφείλετο λογικά, ενώ και η λίστα των τελικώς εγκεκριμένων αιτήσεων δεν έχει δημοσιοποιηθεί με τρόπο που να διασφαλίζει τη διαφάνεια και την ισότητα συμμετοχής».

Ο κ. Παρασκευαΐδης τονίζει ότι η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτος δικαίου και στην ισότιμη πρόσβασή του σε ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτούμενα προγράμματα δεν μπορεί να υπονομεύεται από πρακτικές που δημιουργούν εύλογα ερωτήματα ανεπάρκειας, τυχόν μεροληψίας και ενδεχόμενης σκοπιμότητας και ζητά ενημέρωση από το Υπουργείο σε ποιες ενέργειες θα προβεί.

Για τον κοινωνικό τουρισμό

 Με τη δεύτερη ερώτησή του για τον κοινωνικό τουρισμό ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι «καταγγελίες δικαιούχων στον Τοπικό Τύπο, που βλέπουν τις αιτήσεις τους να απορρίπτονται χωρίς αιτιολόγηση, πληθαίνουν. Σε πολλές περιπτώσεις δεν παρέχεται ούτε στοιχειώδης δυνατότητα επικοινωνίας με υπηρεσιακούς παράγοντες, αφού ουδείς απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών που ζητούν ενημέρωση για τους λόγους απόρριψης των αιτήσεών τους. 

Στην περίπτωση, δε, αποδοχής ενστάσεων από το ηλεκτρονικό σύστημα, καθίσταται και πάλι αδύνατη η ενημέρωσή τους για τον χρόνο λήψης του voucher, ώστε να προγραμματίσουν έγκαιρα τις διακοπές τους και να “κλείσουν” καταλύματα». 

Ο κ. Παρασκευαΐδης παρατηρεί ότι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών με υψηλό ποσοστό του πληθυσμού ψηφιακά αναλφάβητο γίνεται τελικά βραχνάς και ταλαιπωρία για τους πολίτες αυτούς,  καθώς και ότι υπάρχουν αναφορές ότι ακόμη και οι υπάλληλοι του τοπικού ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ) δεν έχουν πρόσβαση σε ενημέρωση, λειτουργώντας ουσιαστικά η τοπική υπηρεσία ως ενδιάμεσος διεκπεραιωτής των αιτημάτων των πολιτών προς την κεντρική υπηρεσία. 

«Η εικόνα αυτή πλήττει σοβαρά την αξιοπιστία της ΔΥΠΑ και του Προγράμματος του Κοινωνικού Τουρισμού, ενώ συνιστά περιφρόνηση και θεσμική απαξίωση στους πολίτες που δικαίως διεκδικούν την υπαγωγή τους σε ένα πρόγραμμα κοινωνικού χαρακτήρα, το οποίο η Πολιτεία προβάλλει ως εργαλείο στήριξης των ευάλωτων ομάδων», επισημαίνει ο βουλευτής παραθέτοντας στην Υπουργό έρευνες (Focus Bari) που αποκαλύπτουν την κακή οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, σύμφωνα με τις οποίες ένας στους τέσσερις Έλληνες φέτος δεν θα πάει διακοπές, λόγω οικονομικών δυσχερειών!

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση