Με ιδιαίτερη χαρά υποδέχθηκε η σχολική κοινότητα της Αγίας Παρασκευής και της Φίλιας την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Γαλλικού Τραγουδιού 2025, όπου και τα δύο Δημοτικά Σχολεία κατάφεραν να ξεχωρίσουν. Συγκεκριμένα, κατέκτησαν το 2ο και το 3ο Ειδικό Βραβείο στην κατηγορία Prix Spéciaux, ανάμεσα σε δεκάδες συμμετοχές σχολείων από όλη την Ελλάδα.
Η επιτυχία αυτή αναγνωρίζει τη φαντασία, τη μουσικότητα και τη μαθησιακή αξία της δουλειάς των παιδιών της ΣΤ΄ τάξης, που δεν περιορίστηκαν απλώς στην εκτέλεση ενός τραγουδιού. Αντιθέτως, συμμετείχαν ενεργά κάθε βήμα της διαδικασίας… από τη συγγραφή στίχων βασισμένων στο λεξιλόγιο της καθημερινής σχολικής ζωής, μέχρι τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου βίντεο-κλιπ. Η μελοποίηση πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η οπτική δημιουργία απαιτούσε ομαδικότητα και συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
Την εποπτεία του εγχειρήματος είχε η εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας, Παναγιώτα Μαρινέλλη, η οποία υιοθέτησε μια καινοτόμο, βιωματική μεθοδολογία διδασκαλίας. Μέσα από το σχέδιο αυτό, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στη γλώσσα με τρόπο δημιουργικό και ουσιαστικό, ενισχύοντας τη μνήμη και την εξοικείωσή τους με το λεξιλόγιο μέσα από την τέχνη.
Καθοριστική ήταν, επίσης, η στήριξη των διευθυντικών στελεχών των δύο σχολείων. Η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής Θάλεια Γκόλτσιου και ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Φίλιας Γιώργος Μουτάφης ενθάρρυναν από την αρχή την προσπάθεια, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες συνθήκες για την ολοκλήρωσή της. Ιδιαίτερη συμβολή είχαν και οι δασκάλες των ΣΤ΄ τάξεων, Μαρία Δημητριάδου και Αθηνά Γεωργοπούλου, οι οποίες διέθεσαν επιπλέον χρόνο και υποστήριξη, ώστε το εγχείρημα να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα και με επιτυχία.
Όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα τραγούδια και τα βίντεο των μαθητών μπορούν να επισκεφθούν τις ιστοσελίδες των σχολείων:
https://blogs.sch.gr/dimfilias/2025/12/08/vraveio-sta-gallika/
https://blogs.sch.gr/dimagparask/2025/12/05/panellinia-diakrisi-se-diagonismo-gallikoy-tragoydioy/
Η διπλή αυτή διάκριση έρχεται να υπενθυμίσει πως όταν η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η αγάπη για τη μάθηση συναντώνται, το σχολείο μεταμορφώνεται σε χώρο έμπνευσης, έκφρασης και ουσιαστικής παιδείας για κάθε παιδί.




