Μια “άλλη Κυψέλη” περιγράφει το Εργατικό Κέντρο

Spread the love

Νέα παρέμβαση στη διοίκηση της «Κυψέλης» πραγματοποίησαν την Τετάρτη μέλη της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου, ζητώντας την άμεση ανανέωση της σύμβασης εργαζόμενης νέας μητέρας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε έπειτα από την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της «Κυψέλης» να μην ανανεώσει τη σύμβαση εργαζόμενης που βρίσκεται σε άδεια μητρότητας, καθώς η ίδια αρνήθηκε να αποδεχτεί τη μονομερή μείωση του ωραρίου της από 8ωρο σε 6ωρο ή 4ωρο.

Σύμφωνα με το Εργατικό Κέντρο, η «εργοδοσία» επικαλέστηκε την ισχύουσα νομοθεσία την οποία χαρακτηρίζουν αντεργατική οι συνδικαλιστές, που δεν προβλέπει επαρκή προστασία για τις μητέρες που εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και πάνω σε αυτό ένας φορέας για ΑμεΑ, όπως η Κυψέλη, στήριξε το νόμιμο των ενεργειών της! Το Εργατικό Κέντρο καταγγέλλει ότι η εργαζόμενη ενημερώθηκε προπαραμονή Πρωτοχρονιάς, λιγότερο από μία ημέρα πριν από τη λήξη της σύμβασής της, ότι θα έπρεπε είτε να αποδεχτεί τους νέους όρους, είτε να μείνει χωρίς εργασία.

Χαρακτηριστική της στάσης της «εργοδοσίας», σύμφωνα με τα μέλη του Εργατικού Κέντρου, ήταν η φράση ότι «χαριστικά της προτάθηκε το 6ωρο», γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο νομικός σύμβουλος της «Κυψέλης», ενώ, όπως αναφέρεται, σημειώθηκαν ειρωνείες και προσβλητικές αναφορές προς τα μέλη της διοίκησης του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, καθώς και αβάσιμα υπονοούμενα σε βάρος της εργαζόμενης.

Το Εργατικό Κέντρο τονίζει ότι, παρότι η «εργοδοσία» επικαλείται τη νομιμότητα, οι νόμοι αυτοί αφορούν ανθρώπους και όχι αριθμούς, εργαζόμενους γονείς που βρίσκονται σε ευάλωτη θέση και έχουν ανάγκη από σταθερή εργασία για να μπορέσουν να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

Σε ανακοίνωσή του, το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους, επισημαίνοντας ότι η εργοδοτική αυθαιρεσία βρίσκει έδαφος στους αντεργατικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων. Υπογραμμίζει την ανάγκη κανένας εργαζόμενος να μην μένει μόνος του και να ενισχυθεί η συλλογική οργάνωση μέσα από τα σωματεία.

Όπως σημειώνεται, το συγκεκριμένο περιστατικό αναδεικνύει την ανάγκη εντατικοποίησης του αγώνα για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων και τη διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους, χωρίς την «ομηρία» των συμβάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, το Εργατικό Κέντρο θέτει ως βασικά αιτήματα τις πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, το σταθερό ωράριο εργασίας 7ωρο-5ήμερο-35ωρο, καθώς και καθολική πρόσβαση σε υγεία, πρόνοια και κοινωνική ασφάλιση.

«Όπλα μας η αλληλεγγύη και ο συλλογικός αγώνας», καταλήγει το κάλεσμα προς τους εργαζόμενους.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση