Σε δημόσια παρέμβαση προχώρησε η Νομαρχιακή Επιτροπή Λέσβου του ΠΑΣΟΚ, επιχειρώντας να δώσει απαντήσεις τόσο για τη διαγραφή του βουλευτή Παναγιώτη Παρασκευαΐδη από την κοινοβουλευτική ομάδα, όσο και για τη διαρροή στον Τύπο της επιστολής που είχε αποστείλει η ίδια προς την ηγεσία του κόμματος από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Στην ανακοίνωσή της, η Ν.Ε. χαρακτηρίζει τη διαγραφή ενός «δραστήριου γιατρού με έντονη κοινωνική δράση» ως μια δυσάρεστη εξέλιξη, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η δημοσιοποίηση της εσωτερικής επιστολής επιβάρυνε το πολιτικό κλίμα. Η Επιτροπή κάνει λόγο για «ατυχέστατη στιγμή», αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη για τη διαρροή, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν υπήρξε πρόθεση δημοσιοποίησης.
«Δεν υπήρξε μεθόδευση»
Η Ν.Ε. απορρίπτει κατηγορηματικά τις αιτιάσεις περί οργανωμένης κίνησης εναντίον του βουλευτή, υπογραμμίζοντας ότι η επίμαχη επιστολή δεν αποτελούσε «εντολή διαγραφής» ούτε «πισώπλατη μαχαιριά». Όπως αναφέρεται, το περιεχόμενό της εξέφραζε διαχρονικές πολιτικές επισημάνσεις προς τον ίδιο τον βουλευτή σχετικά με δημόσιες τοποθετήσεις που κατά την Επιτροπή κινούνταν συχνά «στο όριο της παρερμηνείας» και είχαν προκαλέσει πολιτικές εντυπώσεις.
Σύμφωνα με τη Ν.Ε., οι διαφωνίες αυτές είχαν διατυπωθεί ανοιχτά σε συνεδριάσεις και σε προσωπικές επαφές, χωρίς να αποτελούν «ένοχο μυστικό», γεγονός που εξηγεί και γιατί το ζήτημα παρέμεινε εκτός δημοσιότητας επί μήνες.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης αναφορά σε δημόσια τοποθέτηση του ίδιου του βουλευτή, ο οποίος όπως σημειώνεται αναγνώρισε ως λανθασμένη την τελευταία επίμαχη δήλωσή του που οδήγησε τελικά στη διαγραφή από τον πρόεδρο του κόμματος, Νίκο Ανδρουλάκη.
Η Νομαρχιακή Επιτροπή υποστηρίζει ότι η επιστολή της αποτελούσε προειδοποίηση για την αποφυγή δηλώσεων που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν παρερμηνείες, εκτιμώντας ότι τελικά η εξέλιξη κόστισε τόσο στον ίδιο τον βουλευτή όσο και στο κόμμα.
Εσωκομματικές αιχμές
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και σε εσωκομματικές αντιδράσεις, με τη Ν.Ε. να σχολιάζει την παρέμβαση της Ρίτσας Βαλάκου, η οποία δήλωσε στην εφημερίδα μας ότι δεν ενημερώθηκε ουδέποτε για την επίμαχη επιστολή. Η Επιτροπή σημειώνει ότι ήταν ενήμερη για το περιεχόμενο, χαρακτηρίζοντας ωστόσο τη σημερινή της στάση πολιτική επιλογή που γίνεται σεβαστή.
Παράλληλα, αφήνονται σαφείς αιχμές προς τοπικά στελέχη που όπως αναφέρεται αποφεύγουν να τοποθετηθούν δημόσια για κρίσιμα ζητήματα, επισημαίνοντας ότι στο εξής θα κληθούν να αναλάβουν θέση ακόμη και για το ζήτημα της διαγραφής.
Για το πολιτικό κλίμα
Η Ν.Ε. Λέσβου υποστηρίζει ότι έχει διαμορφωθεί ένα πολιτικό μοτίβο που επιτρέπει στον Τύπο και σε πολιτικούς αντιπάλους να παρεμβαίνουν εύκολα στα εσωτερικά του κόμματος, καλλιεργώντας την εικόνα αντιπαράθεσης μεταξύ της οργάνωσης και του διαγραφέντος βουλευτή.
Στο ίδιο πλαίσιο, γίνεται αναφορά και σε σενάρια που αφορούν πιθανές υποψηφιότητες στη Λέσβο, μεταξύ των οποίων και του βουλευτή Επικρατείας Παναγιώτη Δουδωνή, κάνοντας λόγο για αυθαίρετες ερμηνείες και τεχνητές εσωκομματικές διαχωριστικές γραμμές.
Κλείνοντας, η Νομαρχιακή Επιτροπή τονίζει ότι η πορεία της θα κριθεί συνολικά στο μέλλον, ενόψει και του συνεδρίου του Μαρτίου, εκφράζοντας την ελπίδα να εκλείψουν οι σκιές και να επικρατήσει πολιτική ενότητα.
«Κρινόμαστε όλοι, πιο σοβαρά από ποτέ», καταλήγει η ανακοίνωση, ενώ απαντά και σε συνεντεύξεις του συνεργάτη του κ. Παρασκευαΐδη, Σταύρου Πολίτη, στον οποίο επισημαίνουν ότι η Νομαρχιακή Επιτροπή είναι εκλεγμένη από τη βάση ενώ ο ίδιος διορισμένος.
«Είναι όμως νομίζουμε προτιμότερο, την πασίδηλη εμπάθειά του προς τα περισσότερα μέλη της Ν.Ε., ο Σταύρος Πολίτης να την συζητήσει με τον πολιτικό του προϊστάμενο, διότι ο κ. Παρασκευαΐδης, στις επαφές του με εμάς, ισχυρίζεται ότι ο συνεργάτης του εκφράζει προσωπικές απόψεις», αναφέρει μεταξύ άλλων η κομματική Οργάνωση.



