«Πόλιον»: Μέτρα για να σωθεί η ναυπηγική μας ιστορία

Spread the love

Την ανάγκη διάσωσης της μακράς ναυπηγικής ιστορίας επισημαίνει σε επιστολή προς τα Υπουργεία Πολιτισμού, Ναυτιλίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και στο Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και νησιωτικής πολιτικής, αλλά και άλλους συναρμόδιους φορείς το Πολιτιστικό Σωματείο «Πόλιον» Πλωμαρίου. Πρωτοβουλία για τη διάσωση της ναυπηγικής ιστορίας έχει αναλάβει πάντως ο κ. Γιαννέλλης, όπως είχε ανακοινωθεί πριν λίγες ημέρες.

«Η δημιουργία και η ανάπτυξη της ναυτικής-ναυπηγικής μας κληρονομιάς χάνεται στα βάθη χιλιάδων χρόνων! Τώρα, μετά από όλη αυτή τη θαυμαστή ιστορία και προϊστορία μας, που ακόμη και σήμερα στην παρούσα δύσκολη οικονομική θέση μας, μπορούμε να καυχιόμαστε για το παρελθόν και να ελπίζουμε στο μέλλον, ζούμε την προσβολή αυτής της ιστορίας μας και τον αφανισμό του Πολιτισμού μας, με την καταστροφή των παραδοσιακών ξύλινων αλιευτικών καϊκιών, αριστουργήματα χειροτεχνίας, έναντι “τριάκοντα αργυρίων”!», αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του το «Πόλιον».

Το «Πόλιον» αναφέρει ότι μετά από οδηγίες της ΕΕ από το 1991 για την απόσυρση των καϊκιών σε μια προσπάθεια μείωσης της υπεραλίευσης και μέχρι το 2017, έχουν καταστραφεί 12.500 περίπου αλιευτικά σκάφη, εκ των οποίων το 90% – 95% ήταν ξύλινα χειροποίητα καΐκια της ελληνικής ξυλοναυπηγικής τέχνης, που κατασκευάστηκαν στα ελληνικά παραδοσιακά ναυπηγεία (καρνάγια). Με καινούργιες αποφάσεις αρχίζει η καταστροφή και άλλων 763 αλιευτικών ξύλινων καϊκιών, με αποζημίωση που φθάνει στο ποσό των 46 εκατ. €, αντί αυτό να διατεθεί για τη συντήρησή τους (πηγή: “Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών”, Ιστορικό, www.traditionalboats.gr).

Και συνεχίζει: «…ενώνοντας τις δυνάμεις μας μαζί με άλλους φορείς, παρακαλούμε και απαιτούμε την άμεση τροποποίηση των οδηγιών της Ε.Ε. και τη λήψη μέτρων από την Ελληνική Κυβέρνηση ώστε να σταματήσουν άμεσα αυτές οι ολέθριες και μη αναστρέψιμες καταστροφές της Ναυπηγικής μας τέχνης, του Πολιτισμού μας».

«Και να μην ξεχνάμε ότι τα ξύλινα αυτά σκαριά, τα αριστουργήματα ανθρώπινης τέχνης, είναι “ζωντανά μνημεία” με “συναισθηματική σχέση” τόσο του καραβομαραγκού όσο και του καραβοκύρη με αυτά!», αναφέρει καταλήγοντας.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση