Μαύρη Παρασκευή, άσπρη μέρα για την αγορά;

Spread the love

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πέλλη Γιακουμή και Στρατής Σαμιώτης

Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν κρατούσαν τσάντες στα χέρια

Γεμάτη από κόσμο ήταν την Παρασκευή η αγορά της Μυτιλήνης, καθώς ο ξενόφερτος και νέος για την Ελλάδα θεσμός της Black Friday φάνηκε ότι λειτούργησε προσελκύοντας κόσμο στην αγορά. Καταναλωτές βγήκαν στα μαγαζιά κοιτώντας τις βιτρίνες από περιέργεια για να δουν τα ποσοστά των εκπτώσεων, άλλοι έκαναν τα ψώνια τους θεωρώντας συμφέρουσες τις τιμές, αλλά και μια μερίδα καταναλωτών μπήκαν σε καταστήματα, προμηθεύτηκαν προϊόντα περιμένοντας εκπτώσεις, μόνο που απογοητεύτηκαν όταν ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων ότι τα προϊόντα που είχαν προμηθευτεί δεν είχαν έκπτωση.

Εδώ έχουμε τα ξεχωριστά χρώματα και αρώματα της μυτιληνιάς αγοράς μακριά από τη Black Friday

Ενισχυμένη σε σύγκριση με άλλες μέρες (καθημερινές) καταγράφηκε την Παρασκευή στην οδό Ερμού της Μυτιλήνης και η κίνηση καταναλωτών από τα χωριά προς την πρωτεύουσα του νησιού μας, αν και στο σύνολο των πολιτών που διέρχονταν χθες από το πρωί από την κεντρική αγορά της Μυτιλήνης οι περισσότεροι δεν κρατούσαν τσάντες με ψώνια. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως κυρίως στα προϊόντα ομορφιάς για τις γυναίκες και στα παιδικά παρατηρήθηκαν ουρές σε συγκεκριμένα καταστήματα, ενώ το ίδιο και από τη νεολαία στα καταστήματα ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών ειδών.

Τα κάστανα είναι εκτός Black Friday

Τα “Νέα της Λέσβου” βρέθηκαν από το πρωί της Παρασκευής στην οδό Ερμού κάνοντας ρεπορτάζ και μιλώντας με καταστηματάρχες και καταναλωτές. Αυτό που καταγράψαμε φέτος και μάλιστα αρκετά πιο έντονα από την περσινή τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου ήταν οι μοιρασμένες απόψεις των καταστηματαρχών.

Εκπτώσεις που κινήθηκαν στη Μυτιλήνη μέχρι και στο 50%, αλλά σε συγκεκριμένα καταστήματα και για συγκεκριμένα είδη
Εδώ στο κατάστημα υποδημάτων μισή τιμή με την πρώτη
Black Friday, μαύρα και τα μπαλόνια με τις εκπτώσεις έξω από τα μαγαζιά

Αρκετοί καταστηματάρχες δεν έκρυψαν την αντίθεσή τους στο φετινό “ξεχείλωμα”  της Black Friday από μία μέρα σε μία εβδομάδα εκπτώσεων και μάλιστα μετά από την προεκπτωτική περίοδο, σημειώνοντας κάποιοι εξ αυτών ότι ο συγκεκριμένος θεσμός δεν είναι για τη χώρα μας, ενώ άλλοι καταστηματάρχες χαρακτήρισαν ως ακατάλληλη και την περίοδο που αυτό γίνεται, καθώς μας χωρίζουν πλέον λίγες ημέρες από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Πράγμα που σημαίνει πως κάποιοι καταναλωτές επωφελούνται από τις εκπτώσεις της Black Friday, αγοράζοντας από τώρα τα δώρα των γιορτών και αυτό θα επηρεάσει προς τα κάτω τα έσοδα της εορταστικής περιόδου του Δεκεμβρίου. Αυτό, σύμφωνα με τους εμπόρους που υποστηρίζουν αυτήν την άποψη, σημαίνει ότι δίνουν  εκπτώσεις κινδυνεύοντας να δουν τον τζίρο τους να μειώνεται την περίοδο των γιορτών.

Ευκαιρία η Παρασκευή για εκπτωτικές αγορές από τις μαμάδες για τα βλαστάρια τους…
Με Black Friday ή όχι, η γυναικεία ομορφιά βρίσκεται πάντα στα πάνω και φροντίζει άλλωστε γι’ αυτό με τον καλύτερο τρόπο η οικογένεια Σπανού με το Hondos Center

Τέλος, μια κατηγορία καταστηματαρχών που δεν έχουν το περιθώριο να κάνουν εκπτώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων καθώς αυτό δεν το δέχονται οι κεντρικές εταιρείες που τα διακινούν, δεν τάχθηκαν υπέρ του θεσμού. Στον αντίποδα όμως άλλοι καταστηματάρχες που είδαν την αγορά να γεμίζει από κόσμο, έστω κι αν οι περισσότεροι καταναλωτές ήταν επιφυλακτικοί στις αγορές τους, τάχθηκαν ανεπιφύλακτα υπέρ της Black Friday, εκτιμώντας ότι η μαύρη Παρασκευή φέρνει κόσμο στην αγορά κι αυτό μόνο κέρδη μπορεί να αφήσει στις επιχειρήσεις  ώστε να δουν μια άσπρη μέρα!

 

Δηλώσεις

Κατερίνα Κάσδαγλη, έμπορος οπτικών

 «Η κίνηση φέτος πάει καλύτερα από τις προηγούμενες χρονιές, ψωνίζει περισσότερο ο κόσμος, αυτό είναι σίγουρο. Βέβαια, η  λογική του Black Friday είναι να γίνεται μια μέρα, με μεγάλο ποσοστό έκπτωσης και όχι πολλές μέρες και μικρό. Αυτό είναι το σωστό, αλλιώς λέγεται εκπτώσεις και όχι Black Friday».

 

Γιώργος Βουνάτσος, καταναλωτής

«Ψωνίζουμε, όμως το κακό είναι ότι ναι μεν υπάρχει το Βlack Friday στα μαγαζιά αλλά όπου και να πας σου λένε ότι δεν έχουν αυτό που ζητάς, πέρνα αργότερα, ή τα ποσοστά της έκπτωσης δεν είναι αυτά που φαίνονται στις επιγραφές των καταστημάτων και  αφορούν συγκεκριμένα μόνο είδη. Είναι καλό σαν ιδέα, αλλά δεν εφαρμόζεται από όλους».

 

Κλειώ Χατζηδανιήλ, βιβλιοπωλείο

«Δεν μπορούμε να μιλάμε για θεσμό Black Friday και μάλιστα όταν λαμβάνει χώρα στο τέλος Νοεμβρίου οπότε και λήγουν και οι φορολογικές υποχρεώσεις στην Ελλάδα. Είναι κάτι που έχει έρθει από το εξωτερικό όπου η τελευταία δόση του φόρου είναι άλλη εποχή, είναι τέλη Δεκεμβρίου. Εδώ θα πρέπει να γίνεται κάποια άλλη εποχή, ίσως τέλη Οκτωβρίου. Σαν ιδέα είναι καλή, αλλά κάποια άλλη εποχή. Επίσης δημιουργεί πρόβλημα στην εποχική αγορά. Δηλαδή μειώνει ουσιαστικά τα ποσοστά κέρδους των επιχειρήσεων γιατί ψωνίζουν από τώρα κάποια δώρα τα οποία θα έπαιρναν το Δεκέμβριο. Στο δικό μας το χώρο, δεν μπορώ να πω ότι έχει ιδιαίτερη κίνηση. Για κάποια ακριβά είδη, έπιπλα ή ηλεκτρικά, ίσως να έχει κάποιο νόημα, αλλά τώρα σε αυτό το «χορό» που έχουμε μπει όλες οι επιχειρήσεις με μικρά ποσοστά κέρδους, ίσως είναι λίγο ουτοπικό ή άτοπο θα έλεγα. Η λογική έχει ξεκινήσει σε άλλες αγορές όπου τα ποσοστά κέρδους των επιχειρήσεων είναι διαφορετικά απ’ ό,τι είναι στην τρέχουσα ελληνική πραγματικότητα, όπου τα κέρδη  έχουν συρρικνωθεί πάρα πολύ σε πάρα πολλά είδη. Μην ξεχνάμε ότι στο νησί έχουμε και ένα τεράστιο κόστος μεταφορικών το οποίο επιβαρύνει την επιχείρηση».

 

Σούλα Καφαλούκα, έμπορος υποδημάτων

«Ο κόσμος τη ζητάει την έκπτωση, όμως ζητάει και λίγο παραπάνω νομίζοντας ότι μπορεί να γίνει ό,τι ισχύει σε άλλες επιχειρήσεις, για παράδειγμα στα ηλεκτρικά. Στα ρούχα και τα παπούτσια δεν υπάρχει αυτό το περιθώριο, μισής τιμής ή 60% και 70%, όπως είναι στο εξωτερικό. Στην Αμερική το Βlack Friday είναι στο  70% και 80% , εδώ δεν μπορεί να γίνει αυτό. Είχαμε εκπτώσεις 1-10 Νοεμβρίου και κατευθείαν μπαίνει το Black Friday και δεν έχουμε τόσο μεγάλο περιθώριο. Καινούργιο εμπόρευμα ακόμη δίνουμε, που δεν το έχουμε ξοφλήσει, είναι δύσκολα για μας, όμως δίνει κίνητρο στον κόσμο να κατέβει στην αγορά, φέρνει χαμόγελο στους καταναλωτές, αυξάνει την καταναλωτική κίνηση, δεν μπορούμε να μην το πούμε και  αυτό».

 

Κατερίνα Πραφτσιάρη, κατάστημα καλλυντικών

«Πιστεύω ότι κάθε χρόνο αυτό για την αγορά είναι χειρότερο, γιατί δεν κερδίζεις κάτι, απλά χάνεις θεωρώ γιατί όλο το μήνα χάνεις ταμεία γιατί όλοι περιμένουν την Παρασκευή να ψωνίσουν. Φέτος μάλιστα το έκαναν εμπορική εβδομάδα στα περισσότερα μαγαζιά και πιστεύω ότι το μόνο που γίνεται ουσιαστικά είναι να κόβεις την κίνηση από το προηγούμενο διάστημα για να έρθουν να ψωνίσουν την Παρασκευή. Πιστεύω ότι δεν πρέπει αυτό να γίνεται στην Ελλάδα. Θα πρέπει να υιοθετήσουμε άλλα πράγματα από τους Αμερικανούς και όχι αυτό».

 

Μαρία Χατζημιχαήλ, έμπορος παιδικών

«Εγώ είμαι θετική απέναντι στην ιδέα του Black Friday. Στο δικό μου είδος, το παιδικό ρούχο, έχει βοηθήσει, ιδιαίτερα φέτος έδωσε το κίνητρο στον κόσμο να έρθει να ψωνίσει, να κινηθεί λίγο η αγορά. Βλέπω ότι ο κόσμος γενικά κατέβηκε στην αγορά για να δει και να επιλέξει. Η αλήθεια είναι, από την άλλη πλευρά, ότι φέτος ξεφύγαμε εντελώς από την λογική του Black Friday γιατί το να έχεις μια εβδομάδα εκπτώσεις, δεν είναι σωστό. Να είναι Παρασκευή και να το διατηρήσεις και Σάββατο για να ψωνίσουν και εκείνοι που δούλευαν την προηγούμενη μέρα, σε αυτό συμφωνώ. Όμως το να βάζεις μια ολόκληρη εβδομάδα εκπτώσεις, όπως έγινε φέτος, δεν συμφωνώ και δεν έχει καμιά σχέση με τη λογική της Black Friday. Είναι για μια μέρα, εγώ το εφάρμοσα για Παρασκευή, Σάββατο. Έχει αυξηθεί η δουλειά μας, δίνει κίνητρο στον κόσμο να ψωνίσει και στα μαγαζιά για να δουλέψουν. Είναι κάτι που βοηθάει».

 

Πάλλης Ιγνάτιος, έμπορος ενδυμάτων

«Εδώ και τρία χρόνια περίπου είναι μια μόδα που ξεκίνησε από την Αμερική και ήρθε και στον τόπο μας. Έχει δυναμώσει την αγορά σήμερα. Κυκλοφόρησε κόσμος, μπήκε στα μαγαζιά μας, είναι μια ένεση για την αγορά, αλλά και μια ευκαιρία για τους καταναλωτές».

 

Μαρία Βαμβακίτου, έμπορος ειδών δώρων

«Η αγορά έχει γεμίσει με κόσμο και η κίνηση έχει αυξηθεί αισθητά, πιστεύω ό,τι και μόνο από αυτό επιτυγχάνει το στόχο της η Black Friday και είμαστε θετικοί ώστε να συνεχιστεί ο θεσμός και τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα και να συμμετέχουν όσο το δυνατό περισσότερες επιχειρήσεις»

 

Γιάννης Μουτζούρης, έμπορος pet shop

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι καθώς λόγω της ΜΦ έχουμε αρκετό κόσμο στην αγορά και στα μαγαζιά μας, διαπιστώνω ό,τι οι εκπτώσεις λόγω της ημέρας βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και οι καταναλωτές πραγματικά κάνουν συμφέρουσες αγορές και αυτό σημαίνει ό,τι βγαίνουν όλοι ωφελημένοι»

 

 

 

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση