Τρία θετικά κρούσματα σε σύνολο 6.000 μαθητών Δημοτικών και νηπιαγωγείων της Λέσβου που υποβλήθηκαν σε self test βρέθηκαν χθες στην πρεμιέρα της διά ζώσης λειτουργίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Συνολικά σε 11 περιπτώσεις γονείς δήλωσαν ότι αρνούνται να υποβάλλουν σε test τα παιδιά. Οι 6 ήταν στη Λήμνο και 5 στη Λέσβο.
Σε γενικές γραμμές η επιστροφή στα θρανία με self test για τους μαθητές κύλησε ομαλά- αφού αυτό καθ’ αυτό το τεστ δεν δυσκόλεψε, δυσλειτουργίες όμως και προβλήματα προέκυψαν που είχαν να κάνουν κυρίως με έλλειψη ενημέρωσης και αδυναμία ανταπόκρισης του συστήματος στον υπερβολικό φόρτο ιδιαίτερα την Κυριακή το βράδυ. .
Με τη σχολική τσάντα στην πλάτη και τη βεβαίωση με το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού τεστ για τον COVID-19 ανά χείρας , οι μικροί μαθητές και μαθήτριες βρέθηκαν και πάλι με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους νωρίς το πρωί, λίγο πριν το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού. Τόσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς το χτύπημα του κουδουνιού σήμανε μια μεγάλη ανάσα ανακούφισης και χαράς μετά από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων.
Κάθε αρχή …και δύσκολη
Το πρώτο «διαγώνισμα» από πλευράς λειτουργικότητας και οργάνωσης δόθηκε με τη διαδικασία των υποχρεωτικών αυτοδιαγνωστικών τεστ για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων. Σύμφωνα με τα μέτρα, που έχουν αποφασιστεί, θα έπρεπε να έχουν υποβληθεί σε self-test μια ημέρα πριν την προσέλευσή τους στο σχολείο και να δηλώσουν το αποτέλεσμα στην online πλατφόρμα self-testing.gov.gr, που λειτουργεί εδώ και αρκετό καιρό και για τους εργαζόμενους σε άλλους τομείς. Από την πρεμιέρα της νέας πραγματικότητας των self test στα σχολεία δεν έλειψαν τα προβλήματα.
Για κάποια διαστήματα το απόγευμα της Κυριακής η πλατφόρμα δεν λειτουργούσε, αποτυγχάνοντας μάλλον να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούσε η ταυτόχρονη είσοδος εκατοντάδων χιλιάδων γονέων και εκπαιδευτικών για να δηλώσουν τα αποτελέσματα των τεστ. Αρκετοί ήταν οι γονείς, με τους οποίους μίλησαν τα «ΝΕΑ της Λέσβου» και οι οποίοι σημείωσαν πως δεν κατάφεραν να δηλώσουν τα αποτελέσματα ηλεκτρονικά, καταλήγοντας τελικά στην επιλογή της εκτύπωσης και τη συμπλήρωσης σχετικής υπεύθυνης δήλωσης, που έφεραν μαζί τα παιδιά τους στο σχολείο.
Δεν είχαν γράψει τους κωδικούς …
Ακόμη και εκεί υπήρξαν προβλήματα όμως γιατί πολλοί γονείς δεν είχαν γράψει τον κωδικό του ελέγχου. Στο 15ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης ο Διευθυντής δεν δέχθηκε αρχικά τις χειρόγραφες δηλώσεις μαθητών που δεν έφεραν τον κωδικό . Χρειάσθηκε παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων και η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καίτη Στρατάκη έδωσε το «πράσινο φως» για να γίνουν τελικά δεκτές κατ’ εξαίρεση μόνο για χθες αυτές οι δηλώσεις. «Και σε πολλά άλλα σχολεία έγινε το ίδιο, όμως με βάση τις οδηγίες που έχουμε από το Υπουργείο Παιδείας, οι χειρόγραφες δηλώσεις , χωρίς τον κωδικό δεν μπορεί να γίνονται δεκτές» τόνισε η ίδια στα «Νέα της Λέσβου»
Την Κυριακή δεν διατίθενται δωρεάν self test
Ένα άλλο ζήτημα που παρουσιάσθηκε ήταν ότι πολλοί γονείς πήγαν την τελευταία στιγμή , την Κυριακή να παραλάβουν από τα φαρμακεία τα self test και εκεί ενημερώνονταν από τους φαρμακοποιούς ότι δεν μπορούν να τους τα διαθέσουν γιατί η πλατφόρμα έχει κλείσει. Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα. Καίτη Στρατάκη εξήγησε για το θέμα αυτό « Από την Τετάρτη ενημερώσαμε ότι άνοιξε η πλατφόρμα για τη δωρεάν διάθεση των self test μέχρι και το Σάββατο. Τις αργίες η πλατφόρμα διάθεσης είναι κλειστή και δεν μπορούν τα εφημερεύοντα φαρμακεία ν’ αναλάβουν αυτό το φόρτο δουλειάς. Σε αυτή την περίπτωση, επειδή δεχτήκαμε πολλά τηλεφωνήματα είπαμε στους γονείς να πάνε τα παιδιά για το test στο στρατόπεδο Κυριαζή όπου διεξάγονται τεστ μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής»..
Επιπλέον πολλοί γονείς είτε δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένοι για τη σωστή διαδικασία της δήλωσης του αποτελέσματος, είτε τους δυσκόλεψε η πλοήγηση στην σχετική πλατφόρμα κάτι που αντιμετωπίστηκε όμως και με τη συμβολή των εκπαιδευτικών.
Τα διαδικαστικά προβλήματα των self-test απασχόλησαν, σύμφωνα με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Τίμο Θεοφανέλλη, και τα Γυμνάσια και Λύκεια την πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων.
Πολυαναμενόμενη επιστροφή
Η επιστροφή στα σχολεία για τους μαθητές ήταν κάτι, που αρκετοί γονείς, περίμεναν για πολλούς λόγους, με δεδομένη βέβαια την επιφυλακτικότητα για την προστασία των παιδιών τους από τον κορονοϊό. Ο σημαντικότερος ήταν πως η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης για τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, μπορεί να αναπλήρωνε ένα μέρος του κενού, που δημιουργούσε το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας, αλλά αυτή σε καμία περίπτωση δεν κατάφερε να αντικαταστήσει πλήρως τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων φέτος, σε συνδυασμό με το διάστημα που είχαν κλείσει πέρυσι κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας, δημιούργησε προβλήματα τόσο στο εκπαιδευτικό σκέλος όσο και σε αυτό της κοινωνικοποίησης των παιδιών. Επιπλέον, η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο έδωσε αναμφισβήτητα και μια ανάσα στο επιβαρυμένο πρόγραμμα των γονέων, ιδιαίτερα όσων εργάζονται, που μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα έπρεπε να μεριμνήσουν για να καλύψουν ένα σημαντικό κενό στην απασχόληση αλλά και τη φροντίδα των παιδιών τους. Γι’ αυτό, άλλωστε, σημαντικά μεγάλη ήταν η μερίδα γονέων παιδιών μικρότερης ηλικίας, που στο άκουσμα της είδησης του ανοίγματος των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών και των Γυμνασίων ζήτησαν να ανοίξουν και οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, κάτι που εκτός απροόπτου αναμένεται να συμβεί την επόμενη εβδομάδα, από τις 17 Μαΐου.
…
Διαβάστε τη συνέχεια στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Τα Νέα της Λέσβου»