Με την ολοκλήρωση των δρομολογίων στο λιμάνι του Σιγρίου το περασμένο Σαββατοκύριακο ήρθε και η ώρα του απολογισμού της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του δυτικού άκρου της Λέσβου με τον Πειραιά. Το αποτέλεσμά της δεν είναι και τόσο ικανοποιητικό, καθώς η κίνηση επιβατών το φετινό καλοκαίρι ήταν πεσμένη σε σχέση με άλλες χρονιές, με τις υπάρχουσες υποδομές στο λιμάνι να παίζουν και αυτές τον ρόλο τους για τη διαμόρφωση αυτής της εικόνας, σύμφωνα με τους πράκτορες.
«Αυξημένη η κίνηση ήταν μόνο για 2 ή 3 Σαββατοκύριακα, που για να είμαστε ειλικρινείς οι επιβάτες επέλεξαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο επειδή για το αντίστοιχο δρομολόγιο στη Μυτιλήνη δεν είχε διαθέσιμα εισιτήρια», αναφέρει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο κεντρικός πράκτορας της Attica Group, Ηλίας Πίκουλος. Στην ερώτηση για το τι θα μπορούσε να αλλάξει, ώστε να διαφοροποιηθεί η κατάσταση και το δρομολόγιο αυτό να γίνει πιο “θελκτικό” σε επιβάτες, που επιλέγουν τη Λέσβο ως προορισμό, ο κ. Πίκουλος ήταν αποκαλυπτικός, δεν μάσησε τα λόγια του και σημείωσε ενδεικτικά προβλήματα στις υπάρχουσες υποδομές στο λιμάνι.
Χαρακτηριστική η επισήμανσή του για τις δέστρες του νέου λιμανιού, που δεν φαίνονται κατάλληλες για τη χρήση για την οποία φαίνεται πως προορίζονται. «Είναι για… κότερα και σε καμία περίπτωση για μεγάλα πλοία» αναφέρει. Υπογραμμίζει επίσης πως κακώς το μήκος του λιμανιού περιορίζεται στα 125 μέτρα, ενώ το μήκος του μικρότερου πλοίου πλέον φτάνει τα 140, αλλά και την έλλειψη πλάστιγγας, η οποία είναι απαραίτητη για την επιβίβαση – αποβίβαση φορτηγών και μεγάλων οχημάτων. «Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε αν φτιάχνουμε ένα λιμάνι με προοπτικές 4 ή 5 ετών ή με προοπτικές 30 ετών», επισημαίνει.
Το θέμα του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου είναι και αυτό, όμως, ένα θέμα που επηρεάζει την κίνηση του λιμανιού στο Σίγρι, σύμφωνα με τον κ. Πίκουλο. «Υπάρχει εξέλιξη στο έργο, αλλά σε πολλά σημεία ο δρόμος δεν είναι έτοιμος. Το δρομολόγιο αυτό γίνεται αργά το βράδυ, δεν είναι εύκολο για τους επιβάτες ή τα φορτηγά να φτάσουν ή και να φύγουν με ασφάλεια από το Σίγρι» υποστηρίζει, αναφέροντας πως η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, όπως και καλύτερες και σωστές υποδομές στο λιμάνι, θα αλλάξουν σημαντικά τις προοπτικές του δρομολογίου.
Γενικό πρόβλημα
Ως μέρος του γενικότερου προβλήματος στον τουρισμό της Λέσβου αναφέρεται στο ζήτημα της χαμηλής επιβατικής κίνησης στο λιμάνι του Σιγρίου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος. «Αυτό, που παρατηρούμε είναι πως ένας μεγάλος όγκος των επιβατών που ξεκινούν από τον Πειραιά ή την Καβάλα αποβιβάζονται στη Χίο ή στη Λήμνο αντίστοιχα, σε προορισμούς, που έχουν μικρότερο χρόνο ταξιδιού και είναι κάπως πιο φθηνοί στα εισιτήριά τους» τονίζει, συμφωνώντας κατά τα άλλα πως τα ζητήματα υποδομής και κυρίως του οδικού άξονα παίζουν ρόλο στο πώς κινείται το συγκεκριμένο δρομολόγιο. «Η σύνδεση με μια πύλη εισόδου, πρέπει να είναι ασφαλής και πρακτική», λέει χαρακτηριστικά.
Ειδικά, σχετικά με το λιμάνι του Σιγρίου, αναφέρθηκε και σε ιδέες, που συζητούνται και με τον Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχη Βέρρο, και έχουν να κάνουν με την αναζήτηση επιπλέον επιλογών σύνδεσης του νησιού μας με την ηπειρωτική Ελλάδα, όπως για παράδειγμα το λιμάνι του Βόλου. «Ουσιαστικά θα μιλάμε για ένα δρομολόγιο που υπήρχε και παλαιότερα και ένα ταξίδι αρκετά μικρότερης διάρκειας σε σχέση με Πειραιά ή Καβάλα, που μπορεί να φέρει επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και όχι μόνο» υποστηρίζει, σημειώνοντας πως η αύξηση της κίνησης στο Σίγρι δεν θα ωφελήσει μόνο τη Δυτική Λέσβο, αλλά το νησί γενικότερα.
Από εκεί και πέρα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί ξανά στην ανάγκη στοχευμένων ενεργειών για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στη Λέσβο συνολικά. «Είπαμε πως φέτος είμαστε ικανοποιημένοι λόγω του εσωτερικού τουρισμού, αλλά να μην μένουμε εκεί. Ούτε να προσπαθούμε να φτάσουμε σε νούμερα του 2019. Στόχος είναι να επαναλάβουμε χρονιές, όπως το 2012, όταν μπορεί η Λέσβος να μην ήταν ο δημοφιλέστερος προορισμός αλλά είχε μια σχετικά υψηλή κίνηση», καταλήγει ο κ. Χατζηκυριάκος.