“Ηλεκτροσόκ” και με τους λογαριασμούς νερού!

Spread the love


  • “Στα κάγκελα” οι πολίτες με τα μπιλιετάκια των 500 ευρώ που καλούνται να πληρώσουν μέχρι το τέλος του μήνα
  • «Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει μόνο η Μυτιλήνη ή το μισό νησί το νερό που καταναλώνει και οι υπόλοιποι όχι», απαντά ο Γ. Φλώρος

Δεν είναι μόνο οι λογαριασμοί του ρεύματος που προκαλούν ηλεκτροσόκ το τελευταίο διάστημα στους κατοίκους της Καλλονής (όπως και πανελλαδικά), αλλά και οι ειδοποιήσεις για την εξόφληση χρωστούμενων από το 2019 που λαμβάνουν από τη ΔΕΥΑΛ. Η Διοίκηση της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Λέσβου αποφάσισε να εισπράξει αναδρομικά τα ποσά που οφείλονται για την κατανάλωση νερού από σπίτια και επιχειρήσεις από το 2019, με συνέπεια οι καταναλωτές να καλούνται να πληρώσουν μέσα στη δύσκολη αυτή συγκυρία λογαριασμούς που ξεπερνούν τα 500 ευρώ! 

Όπως είναι εύλογο, οι διαμαρτυρίες τόσο στα γραφεία της Επιχείρησης όσο και στο Δημαρχείο Δυτικής Λέσβου είναι έντονες, αλλά όπως υποστηρίζει η Διοίκηση της ΔΕΥΑΛ, «έστω και καθυστερημένα, ήρθε η ώρα να πληρώσουν όλοι για το νερό που καταναλώνουν αποκαθιστώντας τις αδικίες του παρελθόντος».

Όπως είναι γνωστό, μετά από την εφαρμογή του Καλλικράτη και την συνένωση των 13 Δήμων σε έναν η ΔΕΥΑΛ αναγκάστηκε να επεκτείνει τις αρμοδιότητές της σε όλο το νησί. Μέχρι να συμβεί αυτό παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα και σε ορισμένους πρώην Δήμους, όπως της Καλλονής και της Γέρας, δεν γινόταν καμία καταμέτρηση στην κατανάλωση, με συνέπεια οι πολίτες να πληρώνουν μόνο το πάγιο ή και κανένα λογαριασμό στην Επιχείρηση. Το 2015 μπήκαν τα πράγματα σε μια σειρά για να γίνονται οι μετρήσεις και να αποστέλλονται οι λογαριασμοί εγκαίρως στους καταναλωτές, αλλά από το 2019 παρουσιάστηκαν νέα προβλήματα. Οι καταμετρητές που προσλαμβάνονταν γι’ αυτή την εργασία, διαπιστώνοντας ότι οι μετρήσεις ήταν μια περίπλοκη διαδικασία λόγω των κενών του παρελθόντος, σήκωναν τα χέρια ψηλά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην εκδίδονται τα τελευταία 2 χρόνια λογαριασμοί για όλη τη Δημοτική Ενότητα Καλλονής, δηλαδή την πόλη και τα χωριά.

Στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ξεκίνησε και πάλι η διαδικασία των μετρήσεων που αφορούσε το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τον Ιούνιο του 2020, δηλαδή για έναν χρόνο. Και μπορεί κάποιοι λογαριασμοί να κυμαίνονται σε λογικά πλαίσια, μεταξύ 100 και 200 ευρώ, υπάρχουν όμως και μπιλιετάκια που φθάνουν και ξεπερνούν τα 500 ευρώ προκαλώντας “πονοκέφαλο” στους καταναλωτές. 

«Εμείς τι φταίμε»;

Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο κάτοικος Καλλονής Κ.Β. που έλαβε λογαριασμό ύψους 540,06 ευρώ, «εμείς πάθαμε σοκ με την οικογένειά μου όταν ανοίξαμε τον φάκελο και είδαμε αυτό το ποσό. Σαν να μην φτάνει η ΔΕΗ και η ακρίβεια που υπάρχει παντού, μας ζητάει και η ΔΕΥΑΛ να πληρώσουμε μέσα σε αυτή την κρίση εξωφρενικά ποσά και μάλιστα από το 2019! Εμείς τι φταίμε που δεν γίνονταν μετρήσεις τα προηγούμενα χρόνια; Δηλαδή, εμείς θα πληρώσουμε τα σπασμένα της Επιχείρησης; Σε ποιον περισσεύουν σήμερα 500 και 600 ευρώ και πώς είναι δυνατόν να κοστίζει το νερό τόσα χρήματα για έναν χρόνο; Όλα αυτά είναι εύλογα ερωτήματα όχι μόνο δικά μου αλλά πολλών ακόμη Καλλονιατών, που τα κουβεντιάζουμε τις τελευταίες μέρες και θα απαιτήσουμε να βρεθεί μια λύση», ανέφερε εξοργισμένος ο οικογενειάρχης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Καλλονή υπάρχουν 5.500 ρολόγια της ΔΕΥΑΛ και όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα ποσά που καλούνται να καταβάλλουν οι καταναλωτές από το 2019 μέχρι σήμερα είναι πολύ μεγάλα, ενώ θα έπρεπε να έχουν ήδη εισπραχθεί, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες Δημοτικές Ενότητες του νησιού. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ, Γιώργο Φλώρο, «δεν δημιουργήσαμε εμείς αυτό το πρόβλημα, αλλά το κληρονομήσαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε λύση. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει μόνο η Μυτιλήνη ή το μισό νησί το νερό που καταναλώνει και οι υπόλοιποι όχι. Δυστυχώς, δεν ολοκληρώθηκαν οι μετρήσεις νωρίτερα, όπως προγραμματίζαμε και γι’ αυτό τώρα είναι μαζεμένα τέσσερα τρίμηνα. Το σωστό και το δίκαιο για όλους είναι να πληρώνουν αυτά που καταναλώνουν κι αυτό θα εφαρμοστεί από δω και πέρα».

Άτοκες δόσεις

Ο κ. Φλώρος τόνισε επίσης ότι θα παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια στους καταναλωτές για να μπορέσουν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους με ρυθμίσεις και σε άτοκες δόσεις. Ειδικά φέτος και για την περίοδο από Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο ισχύει ρύθμιση οφειλών για όλους τους καταναλωτές ευθύνης της ΔΕΥΑΛ σε έως και 50 άτοκες δόσεις από την έναρξη καταβολής του νέου διακανονισμού και για οφειλές που έχουν βεβαιωθεί από την Υπηρεσία έως τις 31/10/2021 με την προϋπόθεση ότι εξυπηρετούν την ρύθμιση.

Η έναρξη της ρύθμισης προϋποθέτει την καταβολή της πρώτης μηνιαίας δόσης. Μη  έγκαιρη καταβολή της μηνιαίας δόσης θα επιβαρύνεται με προσαύξηση 5%. Η μη εξυπηρέτηση τριών συνεχόμενων μηνιαίων δόσεων έχει σαν αποτέλεσμα την αυτόματη λύση της ρύθμισης με επαναφορά όλων των προσαυξήσεων που είχαν διαγραφεί. Ελάχιστη δόση ανά μήνα 50 ευρώ για οφειλές από 1.001 ευρώ και 20 ευρώ κάτω των 1.000 ευρώ.

Στους καταναλωτές που επιθυμούν να εξοφλήσουν εφάπαξ σε μία δόση, παρέχεται η δυνατότητα μη καταβολής προσαυξήσεων. Για τους καταναλωτές που επιθυμούν να εξοφλήσουν σε 10 μηνιαίες δόσεις παρέχεται έκπτωση 80% επί των βεβαιωμένων προσαυξήσεων. Σε καταναλωτές που επιθυμούν να εξοφλήσουν σε 20 μηνιαίες δόσεις παρέχεται έκπτωση 60% επί των βεβαιωμένων προσαυξήσεων, σε 30 μηνιαίες δόσεις παρέχεται έκπτωση 40% επί των βεβαιωμένων προσαυξήσεων, σε 40 μηνιαίες δόσεις παρέχεται έκπτωση 20% επί των βεβαιωμένων προσαυξήσεων και σε καταναλωτές που επιθυμούν να εξοφλήσουν σε 50 μηνιαίες δόσεις παρέχεται έκπτωση 10% επί των βεβαιωμένων προσαυξήσεων.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση