“Πνίγονται” οι επιχειρήσεις στο Μεταφορικό Ισοδύναμο

Spread the love


  • Έπρεπε να είχαν πληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021 τον Ιούλιο και έχουμε φτάσει στο Μάρτιο του 2022 περιμένοντας
  • Όχι μόνο αδικαιολόγητη, αλλά και ανήκουστη χαρακτηρίζουν την δραματική καθυστέρηση των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου επαγγελματίες της Λέσβου

Δεν έχουν πάρει ούτε 1 ευρώ εδώ και 14 μήνες οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες των νησιών μας για τις διαφορές του μεταφορικού κόστους από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθώς παρά την θετική πρόθεση του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη και τις ανακοινώσεις που έκανε από το Δεκέμβριο του 2021 για πληρωμές στις 15 Ιανουαρίου του 2022, μέχρι τώρα το Μεταφορικό Ισοδύναμο των επιχειρήσεων παραμένει απλήρωτο!

Επί της ουσίας πρόκειται για δραματική καθυστέρηση των πληρωμών και αυτό δείχνει ότι το αθηνοκεντρικό κράτος έχει θέσει το σημαντικό κεφάλαιο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα νησιά μας σε τρίτη προτεραιότητα, ιδιαίτερα μάλιστα σε μία περίοδο που τα προβλήματα ρευστότητας στην αγορά αρχίζουν να γίνονται έντονα, λόγω των δυσθεώρητων αυξήσεων στο κόστος της ενέργειας, δηλαδή στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού, αλλά και των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και στα καύσιμα, που έχουν επηρεάσει και το μεταφορικό κόστος και γενικότερα την οικονομία της αγοράς.

“Πνίγονται” οι επιχειρήσεις

Τα Νέα της Λέσβου έχουν γίνει δέκτης διαμαρτυριών και παραπόνων επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τόπου μας, οι οποίοι χαρακτηρίζουν ανεξήγητη, αν όχι και ανήκουστη αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση, να έχουμε φτάσει στον τρίτο μήνα του 2022 και να μην έχει πληρωθεί ακόμα ούτε ευρώ από το 2021, το οποίο παραμένει στο σύνολό του σε εκκρεμότητα για τα μεταφορικά κόστη των επιχειρήσεων!

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκη, ο οποίος στο σκέλος των δικών του αρμοδιοτήτων καταβάλλει προσπάθειες, αναμένονται οι εγκρίσεις από το αρμόδιο Υπουργείο.

Ωστόσο,  σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, είναι αμφίβολο αν θα εξοφληθεί το σύνολο του 2021 ή μόνο το πρώτο εξάμηνο. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η κυβέρνηση έχει αλλάξει το μοντέλο πληρωμών των επιχειρήσεων που είχε εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία θέσπισε το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Συγκεκριμένα ενώ ίσχυε η πληρωμή των επιδοτήσεων των μεταφορικών για τις επιχειρήσεις να γίνεται σε τρίμηνα, η νέα κυβέρνηση έχει τροποποιήσει τις πληρωμές ώστε να γίνονται δύο φορές το χρόνο, δηλαδή κάθε εξάμηνο. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλώνει αισθητά το διάστημα κατά το οποίο ο επιχειρηματίας θα εισπράξει μέρος των χρημάτων που δαπάνησε για τα μεταφορικά κόστη εισαγωγών πρώτων υλών και προϊόντων, όπως και εξαγωγών προϊόντων από τη Λέσβο.  Το παράδοξο είναι πως ενώ τα τρίμηνα έγιναν εξάμηνα για τις πληρωμές, στην πράξη ούτε αυτό εφαρμόζεται, καθώς βλέπουμε ότι πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος και φτάνουμε στη λήξη του πρώτου τριμήνου του επόμενου έτους χωρίς να έχει πληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου!!

Οι επιχειρηματίες που επικοινωνούν με τα Νέα της Λέσβου διατυπώνουν το ερώτημα τι κάνουν οι πολιτικοί εκπρόσωποι του νησιού μας, επιρρίπτοντας ευθύνες και στο Επιμελητήριο Λέσβου, το οποίο τουλάχιστον δημόσια δεν έχει τοποθετηθεί μέχρι τώρα γι’ αυτές τις καθυστερήσεις, ενδεχομένως για να μην φανεί δυσάρεστο στην κυβέρνηση καθώς άλλη εξήγηση δεν υπάρχει.  

Από τις διαμαρτυρίες επαγγελματιών και επιχειρηματιών που έχουμε δεχθεί θα σταθούμε σε μία που αφορά επαγγελματία του επιστημονικού κλάδου, ο οποίος διατηρεί επί σειρά ετών υγιή επιχείρηση την οποία μάλιστα έχει επεκτείνει. Όπως μας ανέφερε: «Από τη στιγμή που έχουμε ένα δεδομένο για την κάλυψη έστω και μέρους των μεταφορικών μας δαπανών, ο καθένας μας κάνει τον προγραμματισμό του πάνω στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Όταν λοιπόν περνούν τρεις μήνες,  περνούν έξι μήνες και δεν πληρωνόμαστε, περνάει ένας ολόκληρος χρόνος και δεν έχουμε πληρωθεί και κοντεύει να περάσει και το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους και ακόμα περιμένουμε, όχι μόνο βρισκόμαστε εκτός προγραμματισμού, αλλά θεωρώ ότι από αυτή την αφερεγγυότητα του Κράτους έναντι των επιχειρήσεων πιέζεται η ρευστότητά μας και βρισκόμαστε με την πλάτη στον τοίχο μην μπορώντας να ανταποκριθούμε σε άλλες υποχρεώσεις μας».

Τι πλήρωσαν 15 Ιανουαρίου;

Την 1η Δεκεμβρίου του 2021 τα Νέα της Λέσβου είχαν αναδείξει πρωτοσέλιδα ότι δεν είχαν γίνει οι πληρωμές των επιχειρήσεων, όπως και τα κόστη (διαφορές) στα εισιτήρια των πολιτών. Λίγες μέρες αργότερα ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκης είχε ανακοινώσει επίσημα ότι από 15 Ιανουαρίου του 2022 θα πληρωνόταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Τελικά οι πληρωμές άρχισαν να γίνονται κάποιες ημέρες αργότερα σε σχέση με την ημερομηνία που ο ίδιος είχε δώσει και, όπως φαίνεται, καλύφθηκαν μόνο οι διαφορές στα καύσιμα που δεν αφορούν τη Λέσβο και τα εισιτήρια σε όλους τους νησιώτες, αλλά μέχρι το Σεπτέμβριο (με άλλα λόγια υπάρχουν εκκρεμότητες και στα εισιτήρια των ιδιωτών για το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους ως προς τις πληρωμές).

Σε ό,τι αφορά το Μεταφορικό Ισοδύναμο των επιχειρήσεων περιμένουν να πληρωθούν περίπου 9.500 επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε όλα τα νησιά που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα και η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής αναμένει έγκριση για 8,5 εκατομμύρια ευρώ για να αρχίσει να πληρώνει αρχικά το… πρώτο εξάμηνο του 2021!

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση