- “Εξοντωτικές” οι νέες τιμές, που θέτουν πλέον ζητήματα επιβίωσης για την οικονομία της Λέσβου
- Την επιτακτική ανάγκη παρέμβασης επισημαίνουν οι εκπρόσωποι επαγγελματιών του τουρισμού
Όχι απλά «φωτιά», αλλά ξεκάθαρα καταστροφικές για τον τουριστικό κλάδο και με ευρύτερες συνέπειες στην οικονομία της Λέσβου, είναι οι αυξήσεις που θα ισχύσουν από τις 3 Μαΐου στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Αυξήσεις που σε συγκεκριμένους τύπους εισιτηρίων είναι πάνω από 23% και ξεπερνούν κατά πολύ ακόμη και τις πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις των τελευταίων εβδομάδων, που τις έβλεπαν ως αναπόφευκτη συνέπεια της γενικότερης μεγάλης αύξησης των τιμών στα καύσιμα. Σαν αποτέλεσμα καθιστούν αποτρεπτική την επιλογή της Λέσβου για διακοπές, δημιουργώντας ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα στην οικονομία του νησιού.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τιμές που θα ισχύσουν από την Τρίτη 3 Μαΐου για το δρομολόγιο Πειραιάς – Μυτιλήνη και Μυτιλήνη – Πειραιάς είναι οι ακόλουθες:
–Οικονομική θέση: 53,5€ από 43,5€ (+23%)
-Αεροπορικού τύπου θέση: 57€ από 46,5€ (+22,6%)
-Καμπίνα Α εξωτ. Μονόκλινη: 135,5€ από 110€ (+23,2%)
–Καμπίνα Α (υπόλοιπες): 85 – 90€ από 73€ ανά κρεβάτι (+17,7%)
-Καμπίνα ΑΒ μονόκλινη: 120€ από 100€ (+23%)
-Καμπίνα Β: 82,5€ από 69,5€ ανά κρεβάτι (+18,7%)
-Lux μονόκλινη καμπίνα: 156€ από 127€ (+22,8%)
–Μηχανάκι/Μοτοσικλέτα: 29€ από 23,5€ (+23,4 %)
–Αυτοκίνητο: 120,5€ από 98€ (+22,5%).
Αντίστοιχες αναμένεται να είναι οι αυξήσεις και στα φορτηγά, όπου η χρέωση γίνεται ανά μέτρο, ενώ φυσικά ισχύουν και όλες οι εκπτώσεις (π.χ. φοιτητικά εισιτήρια).
Όλα αυτά, ενώ νωρίς χθες το πρωί είχαν κυκλοφορήσει οι φήμες για αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες όμως έφταναν γύρω στο 12%, ενώ ειδικά για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου θα ήταν χαμηλότερες.
«Καταστροφή»
Για αυξήσεις που είναι καταστροφικές για τον τουρισμό της Λέσβου και που θα επηρεάσουν και το κόστος προϊόντων και γενικότερα την οικονομία του νησιού, κάνει λόγο ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος. «Ποιος θα τολμήσει να έρθει στο νησί;», αναρωτιέται εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό του για την συγκεκριμένη εξέλιξη και σχολιάζοντας πως φυσικά περίμενε πως οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα ήταν τσουχτερές, αλλά όχι σε αυτό τον βαθμό. Και αυτό, τη στιγμή που οι τιμές των εισιτηρίων θεωρούνταν κατά γενική ομολογία ήδη υψηλές, σε βαθμό που λειτουργούσαν αποτρεπτικά για έναν επισκέπτη στο να επιλέξει τη Λέσβο για τις διακοπές του.
«Δημιουργείται πάρα πολύ σημαντικό πρόβλημα στη Λέσβο με αυτές τις τιμές και θα βγουν μπροστά μας και άλλα σίγουρα. Είμαι πάρα πολύ προβληματισμένος για την κατάσταση και δυστυχώς δεν ξέρω πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε. Τίθεται ξεκάθαρα ζήτημα επιβίωσης πλέον», σχολιάζει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως «είναι απαραίτητο να υπάρξουν ενέργειες και πρωτοβουλίες δυναμικές, όχι απλά λόγια…».
«Χρειάζονται παρεμβάσεις»
Για εξέλιξη που φέρνει σημαντικό πλήγμα στην ήδη επιβαρυμένη και ανεπαρκή σύνδεση της Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα κάνει λόγο ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Δημήτρης Αβαγιανός. «Μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται πλέον σχεδόν 700 ευρώ σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια για να έρθει διακοπές στη Λέσβο, ενώ με 50 ευρώ βενζίνη βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο της ηπειρωτικής Ελλάδας», σχολιάζει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» και σημειώνει πως πρέπει να υπάρξει παρέμβαση από το Υπουργείο Ναυτιλίας είτε με επιδότηση, είτε με μείωση φόρου στα καύσιμα των πλοίων ειδικά, καθώς οι αυξήσεις κόστους σε αυτά είναι που επηρέασαν σε αυτό το βαθμό τις τιμές των εισιτηρίων.
«Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, αλλά εμείς είμαστε ο πιο αδύναμος κρίκος που δέχεται την περισσότερη πίεση», είπε και δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα γενικότερα προβλήματα διασύνδεσης της Λέσβου με την ηπειρωτική χώρα. «Είναι τραγελαφικό να υπάρχει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη για όλους τους μήνες πλην των καλοκαιρινών, που την έχουμε ανάγκη. Είναι ξεκάθαρα ζήτημα πολιτικής βούλησης, να υπάρχει δρομολόγιο από και προς Θεσσαλονίκη και το καλοκαίρι», επισημαίνει.