«Κινήσεις που παρεξηγήθηκαν»

Spread the love


  • Στάθηκαν στην προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, χωρίς ωστόσο να μπορούν να εξηγήσουν με σαφήνεια τα κίνητρα πίσω από τις καταγγελίες
  • Υψηλοί τόνοι και ένταση κατά την εκδίκαση, που οδήγησε σε σύντομη διακοπή της διαδικασίας

Λόγο για «κινήσεις που παρεξηγήθηκαν» έκαναν οι μάρτυρες υπεράσπισης, οι οποίοι βρέθηκαν χθες ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Μυτιλήνης στη συνέχεια της πολύκροτης δίκης του εκπαιδευτικού, που κατηγορείται για ασελγείς χειρονομίες απέναντι σε μαθήτριές του. Και αυτό σε μια διαδικασία κατά την οποία – στο πρώτο της μισό τουλάχιστον – οι τόνοι ανέβηκαν αρκετά και σημειώθηκε ένταση, που οδήγησε σε σύντομη διακοπή, ενώ μετά τις 3 το μεσημέρι η εκδίκαση διεκόπη οριστικά λόγω υποχρεώσεων ενός εκ των συνηγόρων υπεράσπισης του κατηγορουμένου και καθ’ ότι διαφαινόταν πως η διαδικασία δεν θα ολοκληρωνόταν μέσα στην ημέρα, με τη συνέχιση της δίκης να ορίζεται για την Παρασκευή 24 Ιουνίου.

Κατά την εξέτασή τους, οι μάρτυρες υπεράσπισης υπεραμύνθηκαν του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του κατηγορούμενου καθηγητή, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως πρόκειται για έναν σοβαρό άνθρωπο, πολύ καλό εκπαιδευτικό που δεν θα μπορούσε με τίποτα να τελέσει τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείται. Οι συνήγοροι υπεράσπισης, επίσης, μέσα από τις καταθέσεις των μαρτύρων θέλησαν να διαφανεί πως όλα όσα καταγγέλλονται φέρονται να συνέβησαν σε χρόνο και χώρο όπου θα ήταν αδύνατο να μην τις έχει αντιληφθεί οποιοσδήποτε άλλος πλην των καταγγελλουσών, ενώ προσπάθησαν να αναδείξουν και αντιφάσεις στους ισχυρισμούς των παιδιών, που έκαναν τις καταγγελίες, και των γονέων τους που κατέθεσαν αντ’ αυτών (στις περιπτώσεις, που είναι ακόμη ανήλικες).

Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετή έκταση δόθηκε στη συζήτηση περί διαδικασίας σημείωσης και καταχώρησης απουσιών στο σχολείο, καθώς και κατά την εξέταση των μαρτύρων κατηγορίας τέθηκε υπό αμφισβήτηση από την υπεράσπιση πως όντως οι μαθήτριες, που φέρονται να έπεσαν θύματα των ασελγών χειρονομιών του καθηγητή τους σταμάτησαν να προσέρχονται στο μάθημα, επικαλούμενη όλα όσα «έδειχναν» οι καταστάσεις απουσιών. Και αυτό, καθώς σύμφωνα με τις μαρτυρίες εκπαιδευτικών χθες, η δήλωση των απουσιών γινόταν ηλεκτρονικά και με τρόπο που δεν θα ήταν δυνατό να παραποιηθούν εκ των υστέρων, όταν ξεκίνησαν οι καταγγελίες και η υπόθεση πήρε το δρόμο της Δικαιοσύνης.

Από την πλευρά της υπεράσπισης, επίσης, δόθηκε έμφαση στις περιβόητες υπογραφές και στην αμφισβήτηση που τέθηκε για το αν ευσταθούν όσα βεβαίωσαν οι γονείς. Ειδικότερα, αναφέρθηκαν σε 220 υπεύθυνες δηλώσεις, οι οποίες φέρουν βεβαίωση γνησίου υπογραφής, από γονείς που βεβαιώνουν πως δεν έπεσε στην αντίληψή τους η τέλεση ασεμνών χειρονομιών του εκπαιδευτικού προς τα παιδιά τους, όπως και ότι όταν τα ρώτησαν, τα παιδιά τους είπαν πως ούτε εκείνα έπεσαν θύματα τέτοιων χειρονομιών, ούτε αντιλήφθηκαν τέτοιες χειρονομίες σε συμμαθήτριές τους.

 

Παρεξήγηση ή ψέματα; 

Από τις καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης, χθες, στα Δικαστήρια της Μυτιλήνης, αξίζει να υπογραμμιστεί πως εκπαιδευτικός του σχολείου κατέθεσε πως ήταν παρούσα κατά τη χρονική στιγμή που φέρονται πως έγιναν κάποιες από τις καταγγελλόμενες πράξεις, σημειώνοντας πως δεν θα ήταν δυνατό να συμβούν αυτές και να μην υποπέσουν στην αντίληψή της. Τόνισε, δε, πως κατά την γνώμη της ο κατηγορούμενος δεν τέλεσε καμιά από τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείται και σχολίασε, πως αν όντως είχε υποπέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψη των γονέων όφειλαν να αντιδράσουν άμεσα και όχι εκ των υστέρων. Αντίστοιχα, μαθητής του κατηγορούμενου κατά την περίοδο που προηγήθηκε των κατηγοριών δήλωσε μετά βεβαιότητας ότι δεν θεωρεί τον καθηγητή ικανό για την τέλεση τέτοιων πράξεων, αποδίδοντας τα όσα καταγγέλλονται είτε σε παρεξήγηση, είτε – για χειρονομίες που θα ήταν δύσκολο ή αδύνατο να παρεξηγηθούν –  σε προϊόν της… «σφαίρας της παιδικής φαντασίας».

Να αναφέρουμε, βέβαια, πως όταν ζητήθηκε από τους μάρτυρες να καταθέσουν την άποψή τους γενικά για την προσωπικότητα των κοριτσιών, που προέβησαν στις καταγγελίες, όλοι είπαν πως επρόκειτο για φυσιολογικά παιδιά, καλές έως πολύ καλές μαθήτριες, που δεν έδειχναν δείγματα κάποιας περίεργης συμπεριφοράς ή «φαντασιοπληξίας». Το μόνο που «καταλόγισαν» στις κοπέλες ήταν πως ήταν μέλη της ίδιας παρέας, αφήνοντας – ως προς την αναζήτηση του κινήτρου για τις καταγγελίες τους – να εννοηθεί και το ενδεχόμενο κάποιας προσυνεννόησης, με τον συνήγορό τους να ανταπαντά πως σε κοινές παρέες βρέθηκαν μετά τις καταγγελίες.

 

Ασάφειες

Από εκεί και πέρα ενδιαφέρον παρουσίασαν οι καταθέσεις δύο καθηγητριών, συναδέλφων του κατηγορούμενου εκπαιδευτικού, στις οποίες υπήρχαν αρκετές ασάφειες. Η μία από αυτές, λίγο-πολύ σημείωσε πως δεν είχε γνώση των κατηγοριών, καμία μαθήτρια δεν της κατήγγειλε κάτι, ούτε έκανε σχετική συζήτηση με συναδέλφους της. Αναφέρθηκε δε στις καταγγέλλουσες, ως ευγενικά κορίτσια με καλό χαρακτήρα, σκιαγραφώντας ένα καλό προφίλ γι’ αυτές, όπως αντίστοιχα καλό ήταν το προφίλ που σκιαγράφησε και για τον κατηγορούμενο. Η ίδια είπε πως δεν έβγαλε συμπέρασμα για το αν αληθεύουν ή όχι όσα καταγγέλλονται, ούτε για τους λόγους που ώθησαν τα κορίτσια στην καταγγελία, αν και σημείωσε πως – αν και αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – αν της έλεγαν κάτι τα συγκεκριμένα κορίτσια θα τα πίστευε, ενώ δυσκολεύτηκε να δικαιολογήσει και την απόφαση στήριξης του εκπαιδευτικού από τον Σύλλογο Καθηγητών, και πώς κατέληξαν σε αυτό.

Η άλλη μάρτυρας ήταν η Διευθύντρια του σχολείου, κατά το χρόνο που καταγγέλλεται πως συνέβησαν οι άσεμνες χειρονομίες, κατά την κατάθεση της οποίας υπήρχαν πολλές ασάφειες. Αυτό μάλιστα, έφερε την Πρόεδρο της έδρας στη θέση να της ζητήσει να μην δυσκολεύει το Δικαστήριο, ενώ ακόμη πιο έντονη ήταν η αντίδραση της Εισαγγελέως. «Διαπιστώνω ότι παρά την ιδιότητά σας ως Διευθύντρια παρουσιάζετε επιλεκτική μνήμη, φοβούμενη ενδεχομένως επιπτώσεις. Δεν είστε κατηγορούμενη, να είστε πιο σαφής για να μας βοηθήσετε», της είπε, με τη Διευθύντρια να μην μπορεί να εξηγήσει πως αφενός δεν αποδέχθηκε τις κατηγορίες των μαθητριών, αφετέρου κατέθεσε – και επέμενε και χθες – πως επέπληξε «εντόνως» τον κατηγορούμενο, ενώ απέδωσε στην απειρία της (όντας για πρώτη φορά Διευθύντρια) αστοχίες στον χειρισμό της υπόθεσης.

Η δίκη θα συνεχιστεί στις 24 Ιουνίου, όπου είναι πιθανό να ολοκληρωθεί κιόλας, αφού κατά το ρεπορτάζ μας μεταφέρθηκε η εκτίμηση πως το Δικαστήριο θα προσπαθήσει να μην δοθεί άλλη διακοπή, δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και τον Ιούλιο τα Δικαστήρια περνούν πια σε θερινό ωράριο.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση