“Κόλλησε” για τα καλά η ασφαλτόστρωση του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου που δημοπρατήθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο, αλλά έχει μπλέξει στις ενστάσεις και τις προσφυγές από γνωστή εργοληπτική εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό. Αν και η πρώτη προσφυγή στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών είχε απορριφθεί, το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά έκρινε διαφορετικά και με απόφασή του έστειλε πίσω στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου τον φάκελο του διαγωνισμού, ζητώντας την βελτίωση της αιτιολόγησης για κάθε στάδιο της δημοπράτησης από την αρμόδια Επιτροπή. Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα εξεταστεί και πάλι η ανάθεση του έργου για να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης μέσα στο φθινόπωρο.
Η βελτίωση του δρόμου που συνδέει την Αγιάσο με το Πλωμάρι αποτελεί αίτημα δεκαετιών των κατοίκων και είχε δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2021, αφού η Περιφερειακή Αρχή έβγαλε τις μελέτες από τα συρτάρια και έτρεξε τις διαδικασίες για τις τελευταίες εκκρεμότητες. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν τέσσερις εταιρείες και μειοδότρια αναδείχθηκε η “Πράξις”, με υψηλό ποσοστό έκπτωσης, 42,62%. Από τότε ξεκίνησε η διαμάχη για να μην κατακυρωθεί η σύμβαση στην πρώτη εταιρεία, που κρατάει μέχρι σήμερα.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 5 εκατ. ευρώ και πέρασε “από σαράντα κύματα” μέχρι να εξασφαλιστεί για να γίνει η ασφαλτόστρωση, αλλά και όλα τα τεχνικά έργα που απαιτούνται για την οδική ασφάλεια. Ο δρόμος Μεγαλοχώρι – Αγιάσος είναι επαρχιακός και πριν από αρκετά χρόνια έχει ασφαλτοστρωθεί κατά το ήμισυ, αλλά σταμάτησε εκεί. Το υπόλοιπο τμήμα, μήκους 7 χλμ., περίπου παραμένει μέχρι και σήμερα χωματόδρομος.
Το 2012, ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Χαράλαμπος Αθανασίου, εξασφάλισε το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων για την συνέχιση της μελέτης βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλο τον δρόμο (ασφαλτοστρωμένο και μη). Η πρώτη φάση του έργου αυτού δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2014, με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ και υλοποιήθηκε το 2015. Δεδομένου όμως ότι δεν υπήρχε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία μάλιστα βρίσκεται εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, δόθηκε εντολή στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου για την σύνταξη φακέλου μελέτης. Ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2016 στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία μετά την ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας γνωμοδοτήσεων από όλους τους αρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, εξέδωσε απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τον Ιούνιο του 2017.
Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του ο Κώστας Μουτζούρης κάλεσε τον συγκοινωνιολόγο, Κώστα Ζέκο, να βγάλει από τα συρτάρια την μελέτη και τον προηγούμενο χρόνο έτρεξαν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου, που όπως έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη ο Περιφερειάρχης, αποτελεί προσωπικό του στοίχημα τόσο λόγω της σημασίας του για την σύνδεση των δύο περιοχών, αλλά και λόγω της καταγωγής του από το Μεγαλοχώρι.