- Τέλος το Σίγρι, επιστροφή της Blue Star στη Θεσσαλονίκη και αναμονή της Levante για Σμύρνη
Το αδιαχώρητο σημειώνεται τις τελευταίες ημέρες στο λιμάνι της Μυτιλήνης, καθώς σταδιακά το κλίμα που είχε διαμορφωθεί κοντά στις αρχές του μήνα και έως τον Δεκαπενταύγουστο αντιστρέφεται και οι επισκέπτες, που είχαν επιλέξει τη Λέσβο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές αποχωρούν… σχεδόν μαζικά. Αντίστοιχα, τις επόμενες ημέρες θα έχουμε και αρκετές αλλαγές στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, τα οποία επανέρχονται στον προγραμματισμό που ίσχυε και κατά την χειμερινή περίοδο.
Τέλος το Σίγρι
Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, και ειδικότερα το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο – για φέτος – δρομολόγιο, που συνδέει τον Πειραιά με το λιμάνι του Σιγρίου. Από τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου, όσον αφορά και τη σύνδεση με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, επανερχόμαστε βασικά στο πρόγραμμα δρομολογίων, που ισχύει για τους χειμερινούς μήνες, δηλαδή η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης με τον Πειραιά καθημερινά πλην Σαββάτου.
Θεσσαλονίκη ξανά
Μια από τις σημαντικές αλλαγές, που θα έχουμε στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που συνδέουν τη Λέσβο με την ηπειρωτική Ελλάδα, είναι η επαναφορά του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη της Blue Star, κάθε Σάββατο, αρχής γενομένης από εκείνο της 10ης Σεπτεμβρίου. Πρόκειται, ουσιαστικά για το δρομολόγιο που διεκόπη αρχές του καλοκαιριού, για να αυξηθούν αντίστοιχα τα δρομολόγια από και προς Καβάλα, η σύνδεση με την οποία αντίστοιχα θα γίνεται κάθε Τετάρτη από τις 7 Σεπτεμβρίου.
Το «κενό», που προέκυπτε, καλύφθηκε βέβαια από τη δρομολόγηση του ταχύπλοου της SeaJets, το οποίο ωστόσο με τα ως τώρα δεδομένα και αν δεν αλλάξει κάτι το επόμενο διάστημα δεν θα συνεχίσει τα ταξίδια του. Ειδικότερα, το σημερινό του δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη με ενδιάμεσο σταθμό τη Λήμνο και επιστροφή την ίδια ημέρα είναι το προ-τελευταίο του, καθώς στις 6 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται το διάστημα εκτέλεσής του.
Η Levante
Την ίδια στιγμή, βέβαια, ανοιχτό μένει το ζήτημα της Levante Ferries. Το πολυδιαφημισμένο δρομολόγιο του Smyrna di Levante, που θα συνδέει τη Μυτιλήνη τόσο με τη Θεσσαλονίκη, όσο και με τη Σμύρνη, με το λιμάνι της Λέσβου να αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό, δεν έχει ξεκινήσει. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Χατζηκυριάκο, που θα πρακτορεύει το εν λόγω δρομολόγιο, αυτό αναμένεται να εκτελεστεί από τα μέσα του Σεπτεμβρίου.
«Όλα είναι έτοιμα ώστε το Smyrna di Levante να ξεκινήσει τα ταξίδια του. Υπάρχουν γραφειοκρατικές εκκρεμότητες με το τελωνείο της Θεσσαλονίκης, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για το πρώτο “μεικτό” (σ.σ. και εσωτερικού και εξωτερικού) δρομολόγιο, που πραγματοποιείται στην Ελλάδα, γεγονός που συνεπάγεται ιδιαίτερες απαιτήσεις σε επίπεδο υπηρεσιών» επισημαίνει ο κ. Χατζηκυριάκος, που σχολιάζει πως αντίστοιχα αναμένονται και οι τελευταίες λεπτομέρειες από την πλευρά της Τουρκίας, για να προκύψει και το τελικό κοστολόγιο του δρομολογίου.
Οι γραμμές
Όλα αυτά βέβαια, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να τρέξει ο διαγωνισμός για τις ακτοπλοϊκές γραμμές των επόμενων ετών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Λέσβο έχει εκείνη που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Μυτιλήνη, η οποία σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια θα αφορά την εκτέλεση του δρομολογίου καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο για τους χειμερινούς μήνες.
Στη διεκδίκηση της γραμμής αυτής αναμένεται να γίνει «σφαγή», καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν εμφανιστεί πολλοί μνηστήρες. Η Blue Star, που εκτελεί μέχρι τώρα το δρομολόγιο τους χειμερινούς μήνες, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια «μονοπωλεί» στο Ανατολικό Αιγαίο, αποτελεί φυσικά έναν σημαντικό διεκδικητή. Στο παιχνίδι, όμως, πιθανόν να μπει και η SeaJets, που εκτελούσε το δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ εκτός διεκδίκησης δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τη Levante.
Ειδικά για την τελευταία, το γεγονός ότι έχει καθυστερήσει σημαντικά η έναρξη του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Σμύρνη, σε συνδυασμό με την επικοινωνία που γίνεται από την εταιρεία και την επένδυση στην οποία έχει προχωρήσει, «μαρτυρά» πως η Levante Ferries δεν προσβλέπει μόνο στην εκτέλεση ενός βραχυπρόθεσμου δρομολογίου, αλλά βλέπει με προοπτικές το πέρασμά της και στο Αιγαίο, ενώ μέχρι σήμερα τα πλοία της ταξιδεύουν στο Ιόνιο. Προοπτικές, που δεν αποκλείεται να διεκδικήσει μέσω της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Μυτιλήνης και όχι μόνο.