Κρύβεται το Επιμελητήριο Λέσβου λόγω… Ν.Δ.!

Spread the love
  • Προκλητική η απουσία εκπροσώπων της διοίκησης του Επιμελητηρίου Λέσβου σε σύσκεψη που επιχείρησε να συγκαλέσει την περασμένη εβδομάδα το Οικονομικό Επιμελητήριο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο 

Πρωτοφανής είναι η απουσία του Επιμελητηρίου Λέσβου από τα τεκταινόμενα γύρω από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθώς οι πληρωμές στους επιχειρηματίες έχουν βαλτώσει δεδομένου πως το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατευθύνει τους αναγκαίους πόρους για να καλυφθεί το μεταφορικό κόστος για τη μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών από και προς τη Λέσβο και όλα τα νησιά. Υπενθυμίζουμε ότι από το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν έχει πληρωθεί για τους επιχειρηματίες το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 όχι μόνο δεν πληρώθηκε αλλά δεν έχει ανοίξει ακόμα ΟΥΤΕ η πλατφόρμα για να υποβάλουν τα μεταφορικά τους έξοδα οι επιχειρήσεις οπότε καταλαβαίνει καλά ο καθένας πότε θα γίνουν οι πληρωμές!

Η πρωτοβουλία Μπαρούτη 

Ο Βαγγέλης Μυρσινιάς και ο Παναγιώτης Μπαρούτης

Χαρακτηριστικό της κραυγαλέας απουσίας του κορυφαίου επιχειρηματικού φορέα του τόπου μας από τα ζητήματα  Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι η απουσία του προέδρου του Βαγγέλη Μυρσινιά ή άλλου εκπροσώπου της διοίκησης από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Μπαρούτης την περασμένη Τρίτη. Η πρωτοβουλία Μπαρούτη εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο να τεθούν τα ζητήματα που καίνε τα νησιά μας μεταξύ των οποίων και οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου και να συντονιστεί ένας τρόπος διεκδίκησης από την κυβέρνηση.  Ωστόσο ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου βρέθηκε μόνος του καθώς μόνο το Τεχνικό Επιμελητήριο και συγκεκριμένα ο Πρόεδρος Στρατής Μανωλακέλλης ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση όπως και ο πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων Παναγιώτης Χατζηκυριάκος ενώ τη σύσκεψη η οποία τελικά ματαιώθηκε καθώς δεν παρέστησαν όλοι  εκείνοι   που έπρεπε, ζήτησε να παρακολουθήσει  και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γιάννης Σπιλάνης αν και δεν είχε προσκληθεί!

Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. Μπαρούτης δεν έκρυψε τη δυσφορία του σημειώνοντας ότι «έχω πει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ που με ρωτήσατε ότι έχουμε επανειλημμένα ως Οικονομικό Επιμελητήριο παρέμβει, δυστυχώς όμως βρισκόμαστε μόνοι μας.  Ειδικά το θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου αφορά πρωτίστως τους επιχειρηματικούς φορείς οι οποίοι πρέπει να βγουν μπροστά και να διεκδικήσουν τις πληρωμές, καθώς είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει δραματική καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους».

Ο κ.  Μπαρούτης επισημαίνει ότι «δεν σκοπεύει να το βάλει κάτω» και θα επιχειρήσει για δεύτερη φορά να καλέσει γύρω από το ίδιο τραπέζι όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να συντονιστεί ένα κοινό διεκδικητικό πλαίσιο. «Θα καλέσω ξανά για σύσκεψη τους ίδιους φορείς και ελπίζω  αυτή τη φορά να παραστούν και εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου και των Φοροτεχνικών, είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους και πρωτίστως αφορά, το ξανατονίζω, τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών» είπε ο κ. Μπαρούτης.

Επιμελητήριο για τις σφραγίδες;;;

Ο Γενικός Γραμματέας Μανώλης Κουτουλάκης

Η απουσία της διοίκησης του Επιμελητηρίου Λέσβου από τη διεκδίκηση των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις δεν είναι κάτι που προέκυψε τώρα.  Έχουν προηγηθεί διάφορες παλαιοκομματικού τύπου φιλοκυβερνητικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής  δικτύωσης από στελέχη της διοίκησης όπως ο Β Αντιπρόεδρος Παράσχος Φρατζέσκος και μάλιστα σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές ο ίδιος φέρεται να πιέζει επηρεάζοντας τον πρόεδρο κ. Μυρσινιά να μην αναμειχθεί στη διεκδίκηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου ώστε να μην έρθει σε δύσκολη θέση ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.  Ο κ. Φρατζέσκος αποτελεί τον στενότερο συνεργάτη του προέδρου του Επιμελητηρίου το οποίο έτσι κι αλλιώς τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει σημαντικά την ένταση της δραστηριότητας του επικεντρώνοντας κυρίως στα θέματα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού του κτιρίου με ελάχιστες παρεμβάσεις στα ζητήματα που καίνε την αγορά.  

Η δήλωση Ζαφειρίου

Ο Γιώργος Ζαφειρίου

Ο πρώην επιμελητηριακός επικεφαλής παράταξης που δεν συμμετείχε στις τελευταίες εκλογές Γιώργος Ζαφειρίου σχολιάζοντας τις εξελίξεις γύρω από το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν έκρυψε στα Νέα της Λέσβου την απογοήτευσή του. Όπως τόνισε «προκαλεί θλίψη η απαθής στάση της διοίκησης του Επιμελητηρίου Λέσβου σε ένα ακόμα από τα κρίσιμα ζητήματα του τόπου μας όπως είναι οι πληρωμές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Την ώρα που οι επιχειρηματίες της Λέσβου που δεν έχουν τα ίδια έσοδα που έχει ο τουρισμός στην υπόλοιπη Ελλάδα, ετοιμάζονται για ένα δύσκολο χειμώνα με αύξηση των πρώτων υλών και μεγάλες ανατιμήσεις στα τιμολόγια για να λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους όπως η ενέργεια  δεν μπορούν να εισπράξουν ούτε τη μικρή αυτή ενίσχυση που καταβάλλεται ως αντιστάθμισμα από το μεταφορικό ισοδύναμο για τα μεταφορικά τους  κόστη. Δεν έχουν πληρώσει το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δεν έχει πληρωθεί ούτε το πρώτο εξάμηνο του 2022 και μάλιστα δεν έχει ανοίξει η πλατφόρμα για να υποβάλουν οι λογιστές τα δικαιολογητικά. Έχουμε φτάσει Σεπτέμβριο και το μόνο που κατέβαλαν ήταν ένα τρίμηνο και αυτό όλο και όλο το τελευταίο του 2021 για τα εισιτήρια των επιβατών, με το να μην έχει γίνει μία παρέμβαση  από τη διοίκηση του Επιμελητηρίου αυτό αν μη τι άλλο δείχνει ότι δεν έχουν καταλάβει ότι εκπροσωπούν τους επιχειρηματίες ή συμβαίνει κάτι άλλο στη διοίκηση; Μετά όμως να μην αναρωτιούνται γιατί δεν συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διάφορες εκδηλώσεις αλλά και στις εκλογές και γιατί ο επιχειρηματικός κόσμος  είναι απογοητευμένος! Φυσικά η απογοήτευση και η αποστασιοποίηση των επιχειρηματιών από το Επιμελητήριο ενδεχομένως να εξυπηρετεί και κάποιους ώστε να ανακυκλώνονται συνέχεια τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα, εγώ όμως έχω διαφορετική άποψη, πιστεύω ότι πρέπει να ενεργοποιηθούμε και να πάρουμε τις τύχες στα χέρια μας»  είπε ο κ. Ζαφειρίου.

Διοικώντας χωρίς αντίπαλο

Ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου και πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Παναγιώτης Τατάκης
Ο Νίκος Αθανάσης
Ο Κώστας Σωτηράκης

Ουσιαστικά η διοίκηση του Επιμελητηρίου δείχνει να έκλεισε τον διοικητικό της κύκλο το βράδυ των εκλογών του 2019  οπότε και ανέλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Την ίδια ώρα όμως στη διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετέχει συνκυβερνώντας η παράταξη του Παναγιώτη Τατάκη και ο ίδιος έχει τη θέση του Α Αντιπροέδρου ενώ νέα και άφθαρτα στελέχη όπως ο Νίκος Αθανάσης και ο Κώστας Σωτηράκης έχουν πλαισιώσει το προεδρείο και το ερώτημα είναι τι κάνουν αυτά τα στελέχη για την αναστροφή του κλίματος αδράνειας του κορυφαίου επιχειρηματικού φορέα. Η μέχρι τώρα συναίνεση της πλευράς Τατάκη στην ηχηρή απουσία του Επιμελητηρίου Λέσβου από τις διεκδικήσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο καταδεικνύει ότι η έλλειψη αντιπολίτευσης για πρώτη φορά στη διοίκηση του κορυφαίου επιχειρηματικού φορέα, ουσιαστικά τους έχει οδηγήσει στην αδράνεια  ακόμα και απέναντι στα πιο σοβαρά  θέματα που καίνε την αγορά. Και για αυτό το λόγο έχουν αρχίσει πρόωρα να τροφοδοτούνται κάποιες συζητήσεις για το ποια μπορεί να είναι η επόμενη μέρα με ένα σχήμα ευρύτερων δυνάμεων από επιχειρηματίες ώστε να διεκδικήσουν την πλειοψηφία και να ταρακουνήσουν το «γίγαντα που δείχνει να κοιμάται»!

Η θητεία της διοίκησης του Επιμελητηρίου Λέσβου με τα σημερινά δεδομένα λήγει το Νοέμβριο του 2023 πράγμα που σημαίνει ότι οι διοικούντες δεν έχουν λόγο να βιάζονται καθώς θα ασκούν διοίκηση για πάνω από έναν χρόνο ακόμα. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση