Πρώτο κουδούνι χωρίς προβλήματα

Ως ένα σχολείο λειτουργούν από φέτος το 9ο και το 11ο Δημοτικό Σχολείο, χωρίς να προβλέπεται αυτή τη στιγμή συνένωση τμημάτων
Spread the love


  • Προβληματισμός για σενάρια τυχόν σύμπτυξης τμημάτων στο 9ο Δημοτικό Σχολείο έπειτα από την διοικητική συνένωση με το 11ο
  • Ευχές ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης

Πρώτη μέρα επιστροφής στο σχολείο ήταν η χθεσινή, καθώς χτύπησε το πρώτο κουδούνι της νέας χρονιάς και μαθητές και μαθήτριες βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, ενώ τα «πρωτάκια» είχαν μια πρώτη επαφή με το νέο σχολικό περιβάλλον. Σχολική χρονιά, που για τη Λέσβο σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι αρμόδιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ξεκινά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και με ευχές ώστε για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, το σχολικό έτος να κυλήσει ομαλά χωρίς τα προβλήματα, που μεταξύ άλλων προέκυψαν από την πανδημία.

Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός στα σχολεία και σε κάποια από αυτά μοιράστηκαν και βιβλία, ενώ σήμερα ξεκινούν και τα μαθήματα και θα γίνει το μοίρασμα βιβλίων όπου δεν δόθηκαν χθες. «Όλα πήγαν καλά, δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα, μόνο κάποιες έκτακτες αναρρωτικές άδειες που προκύπτουν σε εκπαιδευτικούς, αλλά ακόμη κι αυτές τις αντιμετωπίζουμε. Κάνουμε το σταυρό μας και ελπίζουμε πως όλα θα κυλήσουν ομαλά φέτος», σχολίασε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Τίμος Θεοφανέλλης, ενώ την ίδια εικόνα μετέφερε και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημήτρης Βούλγαρης. Για τον δεύτερο μάλιστα, αυτή είναι η πρώτη χρονιά, που τον βρίσκει να έχει αναλάβει τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες έπειτα από τις τοποθετήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, έχοντας αντικαταστήσει την Καίτη Στρατάκη, που ανέλαβε χρέη Διευθύντριας Εκπαίδευσης στη γειτονική μας Χίο.

«Ναι το σχολείο αλλάζει, αλλάζει συνεχώς και ραγδαία γιατί αλλάζει και η κοινωνία μας, αλλάζουν και οι απαιτήσεις και οι ρυθμοί της κοινωνίας μας. Αλλάζουν οι γνωστικές και κοινωνικές απαιτήσεις, αλλάζουν τα μέσα επικοινωνίας, της μάθησης και της εκπαιδευτικής κουλτούρας, αλλάζουν οι ανθρώπινες σχέσεις, αλλάζει αυτό καθ’ αυτό το σχολείο, επιδιώκοντας το καλύτερο. Και πέρα από όσα λέγονται, ο γονικός και εκπαιδευτικός ρόλος ποτέ και σε καμία εποχή δεν ήταν εύκολος ούτε για τους μαθητές, ούτε για τους εκπαιδευτικούς, ούτε για τους γονείς», ανέφερε μεταξύ άλλων σε μήνυμά του για τη νέα χρονιά ο κ. Βούλγαρης, επισημαίνοντας πως από την πλευρά της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα σχολεία να ανοίξουν έτοιμα και προετοιμασμένα για να δεχτούν τους μαθητές και τους γονείς, αλλά «και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουμε με τη συνεργασία όλων μας όποιο πρόβλημα προκύψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Το 9ο Δημοτικό

Ιδιαίτερες είναι οι συνθήκες στο ξεκίνημα αυτής της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές του 9ου και (μέχρι πέρυσι) του 11ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, τα οποία συνενώθηκαν έπειτα από σχεδόν 30 χρόνια συστέγασης και από φέτος θα λειτουργήσουν υπό ενιαία διοίκηση ως 9ο. Βάσει του ΦΕΚ, που δημοσιεύτηκε πριν λίγες εβδομάδες, το «νέο» σχολείο θα ήταν 14θέσιο, ωστόσο το γεγονός ότι από τον αριθμό παιδιών, που θα φοιτήσουν σε αυτό, σχηματίζονταν πρακτικά 19 τμήματα γέννησε ανησυχία, για συνένωση τμημάτων, η οποία μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα πολυπληθή τμήματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊού, ο οποίος είναι σαφέστατα παρών, ακόμα κι αν φέτος ακολουθούνται πολύ πιο χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα.

«Προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει ανάγκη συνένωσης τμημάτων και ούτε θα γίνει κάτι τέτοιο εάν δεν προκύψει κάποιο σημαντικό κενό σε εκπαιδευτικούς, οπότε θα προχωρήσουμε με τα υπάρχοντα τμήματα» καθησύχασε ο κ. Βούλγαρης, έπειτα από σχετική μας ερώτηση. Άλλωστε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου είχε εξαρχής διευκρινίσεις πως η συνένωση των δύο σχολείων γινόταν για διοικητικούς λόγους και μόνο, πως πρακτικά θα οριζόταν ένας διευθυντής (σ.σ. εν προκειμένω συνεχίζει σε αυτή τη θέση η πρώην Διευθύντρια του 11ου Δημοτικού Σχολείου, Κατερίνα Γιαννάκου, αναλαμβάνοντας πλέον χρέη Διευθύντριας του 9ου) και δύο υποδιευθυντές και κατά τα άλλα θα συνέχιζαν ως έχουν τμήματα και εκπαιδευτικοί.

Τα μηνύματα

Η χθεσινή μέρα, πέραν της επιστροφής των παιδιών στα σχολεία, είχε και τα αντίστοιχα μηνύματα με τις ευχές των τοπικών αρχών για το νέο σχολικό έτος.

«Η ημέρα της έναρξης του νέου σχολικού έτους κάθε χρόνο σηματοδοτεί για τον κάθε μαθητή και μαθήτρια, για κάθε εκπαιδευτικό, ένα νέο ταξίδι στην εμπειρία της μάθησης, “γεμάτο περιπέτειες και γνώσεις”, μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος των μαθημάτων στο τέλος του έτους. Τότε η εκλεκτή συγκίνηση στο πνεύμα και το σώμα, οι προκλήσεις, οι προσπάθειες και μικρές νίκες, θα σας φέρουν στον προορισμό, την Ιθάκη του καθενός εξ υμών. Εμείς ως Περιφερειακή Αρχή έχουμε ως ύψιστο καθήκον να υποστηρίξουμε και να διασφαλίσουμε το ταξίδι σας μέχρι να φθάσετε στον προορισμό σας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για αποτελεσματική Εκπαίδευση, Παιδεία και Μόρφωση», σημείωσε στο μήνυμά του ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης, ο οποίος εκπροσωπήθηκε στον αγιασμό του 6ου Γυμνασίου Μυτιλήνης από τον Αντιπεριφερειάρχη Παναγιώτη Χριστόφα. «Καθώς τα παιδιά μας θα μεγαλώνουν και όσο μεταμορφώνονται σε όλο και σοφότερα και όλο και πιο ώριμα μέσα στο ταξίδι της γνώσης, ας φροντίσουμε να κρατήσουν “λίγο παιδί” και λίγη ανεμελιά πάντα μέσα τους. Θα είναι η δύναμή τους σε όλη τους τη ζωή», σχολίασε στο δικό του μήνυμα ο Αντιπεριφερειάρχης.

«Απολαύστε το ταξίδι με σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς για τις θυσίες που υφίστανται. Τα δικά σας «θέλω» και τα δικά σας όνειρα καθοδηγούν όλους μας και είναι η κινητήριος δύναμη! Μέχρι τα όνειρα να γίνουν πραγματικότητα και οι προσπάθειές σας να λάβουν σάρκα και οστά μέσα από την καταξίωσή σας στην κοινωνία, είμαστε εδώ και θα είμαστε εδώ για να ακούσουμε τους προβληματισμούς σας και με αγάπη, φροντίδα και κατανόηση να προσφέρουμε λύσεις», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Αντιπεριφερειάρχης Πανάγος Κουφέλος.

«Το σχολείο είναι κομμάτι του κοινωνικού συνόλου. Οδηγεί σε μονοπάτια γνώσης και εμπνέει για υπευθυνότητα και αλληλεγγύη. Δάσκαλοι και μαθητές είναι μια οικογένεια. Ο σεβασμός σε δασκάλους και καθηγητές ενισχύει το αίσθημα ευθύνης προς τους μαθητές», ήταν το μήνυμα του Δημάρχου Μυτιλήνης, Στρατή Κύτελη.

Από τον Αγιασμό στο 6ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Όπως τον Ιούνιο

Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό, που ισχύουν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπως επεσήμαναν και οι διευθυντές των σχολείων, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με τον Ιούνιο, καθώς πλέον η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής ή εκπαιδευτικός βρεθεί θετικός στη νόσο τότε θα τίθενται σε περιορισμό στα σπίτια τους για 5 ημέρες και όταν θα επανέρχονται στο σχολείο θα φορούν υποχρεωτικά μάσκα υψηλής προστασίας για άλλες 5 ημέρες.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση