Δεν κέρδισε τα… φαβορί ο «Γλυκάνισος»

Spread the love

Το βράδυ της Δευτέρας προβλήθηκε στον ΣΚΑΪ το πρώτο επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς «Γλυκάνισος», μέρος της οποίας γυρίζεται στη Λέσβο. Μια δραματική σειρά, που αποτελεί ένα από τα δυνατά όπλα του τηλεοπτικού σταθμού στο κομμάτι της ψυχαγωγίας και που έχει έντονο το άρωμα του νησιού μας, η πρεμιέρα της οποίας όμως δεν συνοδεύτηκε από τα ποσοστά τηλεθέασης που συνάδουν με την ένταση της διαφήμισης, που προηγήθηκε της πρώτης προβολής, καθώς βρέθηκε πολύ χαμηλότερα απ’ τους – ήδη «φτασμένους» – αντιπάλους της στη λεγόμενη prime time βραδινή ζώνη.

Τι είδαμε

Το πρώτο επεισόδιο της σειράς ήταν αυτό, που ουσιαστικά μας εισήγαγε στην ιστορία που θα παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Μια γνωριμία με τους χαρακτήρες και του αφηγηματικού άξονα, σημαντικό στοιχείο του οποίου αποτελεί το μεταναστευτικό. 

Ένα πλοίο πέφτει σε φουρτούνα. Ένας καταυλισμός προσφύγων γίνεται στόχος εμπρηστών. Δύο τραγικά γεγονότα συνηγορούν για να συναντηθούν οι δρόμοι του Στρατή και της Ραζάν. Μια επίθεση είναι η αφορμή για να ξεκινήσει ο μεγάλος έρωτάς τους.

Ο Στρατής Δεμίρης (Γιώργος Παπαγεωργίου) είναι υποπλοίαρχος σε ένα πλοίο που ναυαγεί μεσοπέλαγα. Οι τραγικές συνέπειες του ναυαγίου, εκτός από την καριέρα του πλήττουν και το γάμο του. Η Λέσβος, το νησί απ’ όπου κατάγεται και μένει μόνιμα η οικογένειά του, είναι μονόδρομος για εκείνον. Η Ραζάν Ναζάλ (Έλενα Πιερίδου) είναι Σύρια πρόσφυγας. Όταν ο καταυλισμός που μένει στη Μυτιλήνη τυλίγεται στις φλόγες, βιώνει μια τραγική απώλεια.

Ο Στρατής γυρνά κοντά στην οικογένειά του στη Μυτιλήνη και ένα βράδυ δέχεται επίθεση από αγνώστους. Η σωτήρια επέμβαση του Καρίμ (Χρήστος Κοντογιώργης), συντρόφου της Ραζάν, τον σώζει από βέβαιο θάνατο. Η πρώτη συνάντηση του Στρατή και της Ραζάν είναι η αρχή μιας δύσκολης πορείας για τους δυο τους. 

Πέραν της εξέλιξης της ιστορίας, αξίζει να αναφερθούμε στους τίτλους αρχής της τηλεοπτικής σειράς, όπου «πρωταγωνιστεί» η Λέσβος, μέσα από μια σειρά πανοραμικών και εντυπωσιακών πλάνων από τη Μυτιλήνη, τον Μόλυβο, το Πλωμάρι και άλλους οικισμούς, υπό τους ήχους του τραγουδιού «Γλυκάνισος» που συνέθεσε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, σε στίχους του Κώστα Μπαλαχούτη, με ερμηνεύτρια την Βιολέτα Ίκαρη. Δεν λείπουν, όμως, και τα εμβόλιμα πλάνα, που συμπληρώνουν τις σκηνές η πλειονότητα των οποίων έχει γυριστεί σε εσωτερικό χώρο, όπου θα αναγνωρίσουμε γωνιές του νησιού μας και κυρίως του Μολύβου.

Αυτό αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα για τη Λέσβο, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι σημαντική η προβολή που κερδίζουν πολλές περιοχές της Ελλάδας, αποτελώντας τόπο εξέλιξης τηλεοπτικών σειρών, όπως τα τελευταία χρόνια η Κρήτη και η Μάνη, πέρυσι το Μεσολόγγι, πιο παλιά η Κέρκυρα κλπ.. Και επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλά νησιά και γενικότερα περιοχές τις προηγούμενες δεκαετίες έχτισαν τον τουριστικό τους «μύθο» μεταξύ άλλων και μέσα από την οθόνη του κινηματογράφου, όχι μόνο από ελληνικές αλλά και διεθνείς παραγωγές.

Η τηλεθέαση

Το παραπάνω βέβαια προϋποθέτει και υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Παρά το γεγονός ότι ο Γλυκάνισος ήταν μια από τις πιο διαφημιζόμενες τηλεοπτικές σειρές της νέας σεζόν, οι μετρήσεις έδειξαν πως έκανε… χαμηλές πτήσεις. Ειδικότερα, τα νούμερα που σημείωσε ήταν μονοψήφια και χαμηλά, με το μέγιστο που «έπιασε» να είναι το 4,2%. Βέβαια αξίζει να σημειώσουμε πως η νέα σειρά είχε να αναμετρηθεί με τηλεοπτικά προϊόντα-μεγαθήρια, που δεν συστήνονται για πρώτη φορά στο κοινό, αλλά αντιθέτως ήδη από την περσινή σεζόν καθήλωναν τους τηλεθεατές στους δέκτες τους και η συνέχειά τους αυτή τη χρονιά ήταν από τις πλέον αναμενόμενες. Αναφερόμαστε στον «Σασμό» στον Alpha και τη «Γη της Ελιάς» στο Mega και φυσικά στο – σαφέστατα διαφορετικό, αλλά υπολογίσιμο προϊόν – «GNTM» στο Star.

Πιο συγκεκριμένα, στο λεγόμενο γενικό σύνολο, ο «Σασμός» σημείωσε 28,6% και ακολούθησε η «Γη της Ελιάς» με 23,1%, ο «Παράδεισος των κυριών» που προβάλλεται πριν τον «Σασμό» έκανε 19%, το GNTM 12,7%, οι «Παγιδευμένοι» 9,9%, το «Εκτός Υπηρεσίας» 8,5%, το «Κάνε ότι κοιμάσαι 8,1%» και ο «Γλυκάνισος» μόλις 4,2%. Όσον αφορά το δυναμικό κοινό (αυτό που απασχολεί δηλαδή τις διαφημιστικές εταιρείες, όντας πιο εμπορικό) ο «Σασμός» σάρωσε με 30,4%, και από εκεί και πέρα το GNTM σημείωσε 17,6%, ο Παράδεισος των κυριών 18,2%, η Γη της Ελιάς 15,6%, οι Παγιδευμένοι 9,9%, το Κάνε ότι κοιμάσαι 9%, το Εκτός Υπηρεσίας 8,4% και ο Γλυκάνισος 3,1%.

Τα παραπάνω νούμερα προκάλεσαν έντονο προβληματισμό στους υπευθύνους του ΣΚΑΪ, καθώς έγινε αντιληπτό πως ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και το έδαφος της τηλεθέασης, που πρέπει να καλυφθεί, μεγάλο. Μία μέρα αργότερα χθες Τρίτη και ενώ από το κανάλι προς έκπληξη όλων δεν μεταδόθηκε το επεισόδιο καθώς κανονικά  η προβολή της σειράς θα γινόταν σαπό Δευτέρα έως Πέμπτη στις 21:00, ο ΣΚΑΪ ανακοίνωσε ότι η προβολή της σειράς θα  γίνει την Παρασκευή με διπλό επεισόδιο και το Σάββατο αυτές τις δύο μέρες εβδομάδας στις 9:00 το βράδυ. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση